Permalänk

Bygge för 10-13k

Hej!

Är i behov av en ny gamingdator då min gamla laptop, ASUS G751JT med 970M inte håller måttet längre. Jag har absolut ingen koll på hur man bygger en dator så hade behövt den tjänsten av INET eller annan site som erbjuder bygget.

Kommer att spela på en 3440x1440 75Hz skärm så en tillräckligt bra dator för bra grafik för spel som Hogwartz Legacy och liknande. All hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av epicgamer94:

Hej!

Är i behov av en ny gamingdator då min gamla laptop, ASUS G751JT med 970M inte håller måttet längre. Jag har absolut ingen koll på hur man bygger en dator så hade behövt den tjänsten av INET eller annan site som erbjuder bygget.

Kommer att spela på en 3440x1440 75Hz skärm så en tillräckligt bra dator för bra grafik för spel som Hogwartz Legacy och liknande. All hjälp uppskattas!

Ett alternativ du kan fundera på att köpa en billig tornkylare som Deepcool AG300 för bättre kylning och ljudnivå i övrigt så är datorn ganska bra balanserad Hogwarts Legacy bör funka okej typ med/high utan RT med FSR 2.0 Quailty bör ge ca 60 fps

https://www.inet.se/datorbygge/b1361696/datorbygge

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Medion är Lenovos budget märke som dem gärna inte pratar om i Sverige. Inte jättebra recensioner på denna heller även om specarna är bra på pappret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Partyprime:

Medion är Lenovos budget märke som dem gärna inte pratar om i Sverige. Inte jättebra recensioner på denna heller även om specarna är bra på pappret.

Hade hellre satsat på en Legion T5. Man kan få tag på en med 3060/3060ti för runt 10-13tkr på rabbat, och då får man ett bra prebuilt som faktiskt går att uppgradera senare.

Permalänk

Gaming dator

Har skickat meddelande till dig privat!