Äldre gaming dator i5-4690K,16Gb,GTX1060 m.m

Permalänk

Äldre gaming dator i5-4690K,16Gb,GTX1060 m.m

Hej!

Jag har en väl fungerande äldre speldator att sälja. Har inga kvitton kvar då de mesta delarna är ca 8-9 år gamla, så det är ändå inte några garantier kvar. Det som är nyast är chassit och grafikkortet. Har en del Kartonger kvar till Moderkortet, Samsung SSD, Ram minnena och Nätaggregatet. Har även installerat en ren kopia av Windows 10 Home med drivrutiner m.m.

OBS! Endast avhämtning, alternativt leverans inom Stockholm/Uppsala trakten mot bränslekostnad, bor själv i Norrtälje.

Dator (Bild 1-4)
CPU: Intel i5-4690K
MOBO: ASUS Z97-Pro Gamer
RAM: Corsair Dominator 16GB (4x4gb) XMP-1866 Timings 9-10-9-27 1.5v
GPU: Asus Strix GTX 1060 6GB
SSD: 250GB "Samsung 840 Evo" & 120GB "Kingston"
HDD: Western Digital 2TB
PSU: Corsair HX750W Semi-Modulärt
Kylare: Original då AIOn som jag hade innan gick pumpen sönder på. Däremot så har original kylaren inga problem att kyla denna CPU.
Chassi: NZXT S340 Tror jag att den heter.
Fläktar: 2st NZXT som följde med burken i Fronten & 1st Grå Noctua NF-P12 PWM i bak.
Skickar även med 2 st Bruna Noctua NF-P12 "ej PWM".
Operativsystem: Windows 10 Home (Med licens kopplat till mobo)
Bud från: 2000kr. (Kör budgivning fram till Lördag 11 mars 19:00.)

Har även det äldre grafikkortet till salu. Det har däremot fått lite "sag" med åren men fungerar som det ska och kartong finns kvar.
ASUS Strix GTX 970 OC DirectCU II (Bild 5)
Pris idé: 400kr

Förbehåller mig rätten att sälja eller inte sälja. Samt att sälja varan tidigare om jag är nöjd med budet. Samt håll all budgivning i tråden.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Tja! Jag köper gärna ditt 970 om det kan skickas? Vet dock inte vad "dag" betyder? 😅

Permalänk
Skrivet av Peterpeterr:

Tja! Jag köper gärna ditt 970 om det kan skickas? Vet dock inte vad "dag" betyder? 😅

Hej! Jodå det kan skickas, har kartongen kvar till den så. Med "sag" menas att det hänger lite i bakkant. Och det är vanligt med dagens grafikkort därför det följer med stöd för att hålla upp grafikkortet. Detta grafikkort har däremot blivit format så nu med åren så det hänger lite baktill. Men däremot fungerar det som det ska för övrigt.

Permalänk
Skrivet av Peterpeterr:

Tja! Jag köper gärna ditt 970 om det kan skickas? Vet dock inte vad "dag" betyder? 😅

<a href='https://www.bildtagg.se/bild/ruxbawt3a7048e257jt9g'>LÄNKTEXT</a>

Permalänk

Ok! Det är ingen dealbreaker! Kör vi swish? 😊

Permalänk
Skrivet av Peterpeterr:

Ok! Det är ingen dealbreaker! Kör vi swish? 😊

Skickar PM

Permalänk

ASUS Strix GTX 970 OC DirectCU II Sålt

Permalänk

Har nu smält in en Noctua NH-D15s med dubbla fläktar och 2st Noctua NF-A14 i fronten. Testat OC upp till 4,7 Ghz med 1.265v som verkar vara stabilt. Temps under Cinebench R23 med fläktarna under 900rpm landar på 75c.

Kör på budgivning från 2000kr för denna setup också. Bara fläktarna och cpu kylaren säljs väll för runt 1000kr löst

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det var ändå en riktigt shysst upgrade!

Köper den gärna för 2000kr plus lite bränslekostnad om du orkar möta upp mig någon stans, kör från söder om stan

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Skrivet av JohanFlodqvist:

Det var ändå en riktigt shysst upgrade!

Köper den gärna för 2000kr plus lite bränslekostnad om du orkar möta upp mig någon stans, kör från söder om stan

Hej! Tar det vidare på PM