Hjälp, köpt en begagnad dator men kan inte logga in?

Permalänk

Hjälp, köpt en begagnad dator men kan inte logga in?

Hej!

Jag har precis köpt en dator (begagnad) med Windows 10. Han jag köpt den av hade skapat ett "skräp-konto" bara för att visa mig att datorn fungerar som den skall.

Nu när jag kom hem skulle jag logga in på mitt Windowskonto men det går inte? Det står bara att jag ska logga in med PINKOD (på hans skapade konto) men jag kan inte byta/växla användare någonstans. Någon som vet hur man gör?

Mvh
Hobbitar

Permalänk
Medlem

Vänta. om den är laglig och funkar som den skall, varför inte installera om den snarast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hobbitar1:

Hej!

Jag har precis köpt en dator (begagnad) med Windows 10. Han jag köpt den av hade skapat ett "skräp-konto" bara för att visa mig att datorn fungerar som den skall.

Nu när jag kom hem skulle jag logga in på mitt Windowskonto men det går inte? Det står bara att jag ska logga in med PINKOD (på hans skapade konto) men jag kan inte byta/växla användare någonstans. Någon som vet hur man gör?

Mvh
Hobbitar

Finns sannolikt bara användaren du inte har koden till. Antingen ber du säljaren om koden eller installerar om Windows.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

Tack för svaren. Måste man ha skivor/usb-minnen och grejjer eller hur installerar man om Windows utan att logga in?

Mvh

Permalänk

Fick pinkoden nu så det ska nog lösa sig , tack för svaren.