Permalänk
Medlem

Sluten omröstning online

Hej på er,

Är det nån som känner till nån onlinetjänst som kan hjälpa mig lösa en sluten omröstning?

Det är ca 10st föreningar som ska rösta slutet när vi har ett digitalt årsmöte, föreningarna har mellan 1-4 röster var enligt medlemsantal, jag kan inte kräva att föreningarna ska skapa konton eller liknande.
Jag måste alltså kunna skapa en omröstning (1 fråga med 2 eller 3 alternativ), skicka en länk till de som har rösträtt och ge dom olika antal röster. Totalen bör alla sen kunna se utan att se vem som röstat på vad.

Några tips?

Permalänk
Medlem

Finns massvis med gratis verktyg online.
Pilla runt på https://adoodle.org/ och se ifall det uppfyller dina behov

Permalänk

Vet inte om Mentimeter kanske uppfyller dina krav. Omröstningarna är anonyma och man behöver inte skapa ett konto för att rösta. Man fyller helt enkelt i en kod på Menti och kommer då till omröstningen. Jag är dock osäker på om du kan rangordna olika röster och ge vissa personer mer vikt. Annars tror jag att detta uppfyller dina krav. Kan ju iallafall vara värt att utforska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Finns massvis med gratis verktyg online.
Pilla runt på https://adoodle.org/ och se ifall det uppfyller dina behov

Kikat på adoodle, doodle, har bläddrat runt på en del mer men det som ställer till det i alla tjänster jag hittat är att det behövs kunna lösas med olika antal röster. Får eventuellt bli att man får skicka fler länkar till dom som har fler röster, känns långt ifrån optimalt, men hamnar nog där om jag inte hittar nån annan tjänst

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas Torsson:

Vet inte om Mentimeter kanske uppfyller dina krav. Omröstningarna är anonyma och man behöver inte skapa ett konto för att rösta. Man fyller helt enkelt i en kod på Menti och kommer då till omröstningen. Jag är dock osäker på om du kan rangordna olika röster och ge vissa personer mer vikt. Annars tror jag att detta uppfyller dina krav. Kan ju iallafall vara värt att utforska.

Tackar, ska bläddra där o se om det funkar