Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det finns ingen bättre sammanställning att få, utan det är i så fall detaljer för varje race man kan titta på. I bilden är kolumnerna start och finish Max resultat.

Jag kan tycka det är kul att se hur extremt skicklig han är. Karln är ett monster, och då syftar jag inte på hans personlighet. Vad just personligheten anbelangar har narcissism en faktisk, medicinsk, innebörd.

Senna och Schumacher var inga lagspelare. Hamilton och Rosberg blev en rätt sur relation, och Bottas är ett exempel på vart lagspelare hamnar.

Hänger fortfarande inte med riktigt, jag ser inget som antyder något om Max i den bilden såvida han inte kör under någon slags pseudonym.

Jag vet vad narcissism är och jag har inte påstått att han har det. Han är dock i riskzonen om han fortsätter utvecklas som han gjort. Han var mindre självgod och krävande från början av sin karriär.

Nej, de var inga lagspelare men sporten är inte riktigt densamma idag som för 20-30 år sedan. Med lagspelare i sammanhanget menar jag dock att han måste acceptera när teamet säger åt honom stanna där han är, vilket han inte gör. Läste en artikel häromdagen där Helmut Marko antydde att han inte var så nöjd med Max attityd under och efter senaste racet.

Red Bull är inte beroende av honom för att vinna race.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Hänger fortfarande inte med riktigt, jag ser inget som antyder något om Max i den bilden såvida han inte kör under någon slags pseudonym.

Jag vet vad narcissism är och jag har inte påstått att han har det. Han är dock i riskzonen om han fortsätter utvecklas som han gjort. Han var mindre självgod och krävande från början av sin karriär.

Nej, de var inga lagspelare men sporten är inte riktigt densamma idag som för 20-30 år sedan. Med lagspelare i sammanhanget menar jag dock att han måste acceptera när teamet säger åt honom stanna där han är, vilket han inte gör. Läste en artikel häromdagen där Helmut Marko antydde att han inte var så nöjd med Max attityd under och efter senaste racet.

Red Bull är inte beroende av honom för att vinna race.

Det är Max Verstappens profil på Iracing. Där listas hans 10 senaste race, med vilken serie han kört, vilken position han startat och vilken position han slutat på - bland lite andra detaljer som incidentpoäng m.m. I den listan står också vem som vann racet. Eftersom det är multiclass med mycket snabbare LMP-bilar står inte Max namn med där. Såhär ser det ut om man kollar på ett av racen (Alex Palou vann för övrigt Indycar 2021):

Här kan du få en större bild på profilsidan:

Vad gäller hans personlighet vet du ingenting om huruvida han är i riskzonen för narcissism. Du har varken kompetensen eller informationen för att avgöra det.

Att Helmut Marko var missnöjd med Max attityd må väl vara hänt. Hans position i Red Bull Racing kommer däremot inte hotas av att de är lite sura på honom. Max lär kunna ligga med Geri Horner medan Christian inte gör mycket mer än knyter näven i fickan och ler. Det är inte bara en fråga om att vinna utan även om pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det är Max Verstappens profil på Iracing. Där listas hans 10 senaste race, med vilken serie han kört, vilken position han startat och vilken position han slutat på - bland lite andra detaljer som incidentpoäng m.m. I den listan står också vem som vann racet. Eftersom det är multiclass med mycket snabbare LMP-bilar står inte Max namn med där. Såhär ser det ut om man kollar på ett av racen (Alex Palou vann för övrigt Indycar 2021):

<Uppladdad bildlänk>

Här kan du få en större bild på profilsidan:
<Uppladdad bildlänk>

Vad gäller hans personlighet vet du ingenting om huruvida han är i riskzonen för narcissism. Du har varken kompetensen eller informationen för att avgöra det.

Att Helmut Marko var missnöjd med Max attityd må väl vara hänt. Hans position i Red Bull Racing kommer däremot inte hotas av att de är lite sura på honom. Max lär kunna ligga med Geri Horner medan Christian inte gör mycket mer än knyter näven i fickan och ler. Det är inte bara en fråga om att vinna utan även om pengar.

Inte så att jag misstror dig men det såg bara väldigt märkligt ut när du la ut en bild som inte visade något av det du skrev sedan.

Huruvida jag har kompetens eller inte för att avgöra det vet inte du och bör kanske därför inte uttala dig så tvärsäkert om det.

Framtiden får väl visa vem som har rätt i det sammanhanget.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Inte så att jag misstror dig men det såg bara väldigt märkligt ut när du la ut en bild som inte visade något av det du skrev sedan.

Huruvida jag har kompetens eller inte för att avgöra det vet inte du och bör kanske därför inte uttala dig så tvärsäkert om det.

Framtiden får väl visa vem som har rätt i det sammanhanget.

Det går liksom inte att få med hela sidan när man sitter på mobil.

Ingen med kompetens gör sådana uttalanden från den information som finns offentligt tillgänglig. Bättre att hitt andra ord än det utslitna och missbrukade "narcissism".

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det går liksom inte att få med hela sidan när man sitter på mobil.

Ingen med kompetens gör sådana uttalanden från den information som finns offentligt tillgänglig. Bättre att hitt andra ord än det utslitna och missbrukade "narcissism".

Som sagt, jag har aldrig påstått att han är narcissist.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Som sagt, jag har aldrig påstått att han är narcissist.

Nä, bara att han är i riskzonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

<Uppladdad bildlänk>Max Verstappen tar en paus från det vanliga 8-5-jobbet. 10 race på raken där han startar och slutar först. I genomsnitt slutade han 12.5 sekunder före andraplatsen.

(Notera att det är multiclass, varför hans namn inte står med - Max körde GT3 och det fanns även LMP2).

För den som inte är insatt i simracing kan nämnas att det är en sinnesjukt bra prestation. På den här nivån är det vanligt med andra riktiga racingförare och nivån av autism är hög. Det kan även erinras om att förutsättningarna är lika avseende bilarna.

Ja finns inget som påvisar rå talang som hur man presterar i simracing. De tabellerna visar sanningen förutom då i gamla lir som gtr som hade random failures och du kunde ha otur få en kass motor

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ja finns inget som påvisar rå talang som hur man presterar i simracing. De tabellerna visar sanningen förutom då i gamla lir som gtr som hade random failures och du kunde ha otur få en kass motor

Det är inte heller bara att förutsättningarna är lika, utan konkurrensen är hård och det är mindre delta i varvtider mellan förare mot riktig racing. Simracing är inte lika dynamiskt som i verkligheten och du kan nöta med sjuk detaljonani, samtidigt som det finns bättre verktyg för övning.

Iracing introducerade exempelvis för ett tag sedan "active reset". Du kan sätta en punkt för reset och sen ha en knapp för att teleportera dig dit. Bara ta kurva för kurva och nöta nöta nöta. Att krascha kostar inte heller något. Sen är det lätt att hitta bra telemetri att jämföra sig mot.

I populära serier, som IMSA i det här fallet, kan det vara mindre än en tiondel som skiljer mellan olika splits (grupper du matchas i baserat på din rating).

Vad Max gör är enastående även för en F1-förare.

Han har även ett smurfkonto där han kör mer på kul och för övning. Ibland rorar han sig med att starta långt bak och vinna därifrån. Där ligger han på 8K i Irating så det är inte dåligt folk han kör mot.

För den som inte vet är Irating ett ELO-system. Alla börjar på 1350. Top 1% ligger över 5500, medel är runt 1500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Ojdå, en Verstappen hatare, där ser man, ditt inlägg luktar fördomar & jante så att det står härliga till.

Börjar bli lite jobbigt på F1 forum och bloggar i Sverige tycker jag, känns mer och mer som att man inte är välkommen om man inte är en Verstappen hatare. Antalet Verstappen fans brukar gå att räkna på ena handens fingrar.

Håller med, det börjar bli en väldigt toxisk stämning med att hata redbull, hata Verstappen för att han är bäst. Ibland undrar jag om ni ens tittar på F1?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Håller med, det börjar bli en väldigt toxisk stämning med att hata redbull, hata Verstappen för att han är bäst. Ibland undrar jag om ni ens tittar på F1?

Såklart man kollar på F1, jag tror mångas hat gällande Verstappen är nog för hur han gick tillväga förra året i Brasilien, likaså jag. Det han gjorde mot Perez den tävlingen va bara ruttet och det visade ju bara vilken karaktär han har. Han hade ju redan vunnit mästerskapet och dem där poängen va helt meningslösa för honom och det är nog det som gör att folk och även jag får en sur smak när man ser dom. Och ja, jag tänker använda samma argument emot Redbull som folk har haft mot Hamilton och Mercedes under deras dominerande år. Max vinner pga bilen och han har bara vunnit 1 mästerskap, inte 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Max vinner pga bilen

Han hade också vunnit om alla körde likadana bilar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Objection, Speculation!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Objection, Speculation!

Välgrundad spekulation dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Alla hade ju gjort det om alla körde likvärdiga bilar. Mitt argument kvarstår, han vinner pga bilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Alla hade ju gjort det om alla körde likvärdiga bilar. Mitt argument kvarstår, han vinner pga bilen.

Alla hade inte vunnit och Max hade vunnit mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Stopp och belägg, alla vet att Alonso hade vunnit mest

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Innan max kanske. I sitt prime hade han nog kunnat tampas Man tappar ju tyvärr i reaktioner när man blir äldre

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Såklart alla hade ju chansen att vinna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Såklart man kollar på F1, jag tror mångas hat gällande Verstappen är nog för hur han gick tillväga förra året i Brasilien, likaså jag. Det han gjorde mot Perez den tävlingen va bara ruttet och det visade ju bara vilken karaktär han har. Han hade ju redan vunnit mästerskapet och dem där poängen va helt meningslösa för honom och det är nog det som gör att folk och även jag får en sur smak när man ser dom. Och ja, jag tänker använda samma argument emot Redbull som folk har haft mot Hamilton och Mercedes under deras dominerande år. Max vinner pga bilen och han har bara vunnit 1 mästerskap, inte 2.

Har man följt hur det ser ut på nätet så förekom det här i princip i samma omfattning redan innan, men framförallt engelsk media gör sitt för att hålla det igång. Både Checo och Max är vinnarskallar och uppenbarligen med tanke på Max kommunikation så är det saker som Checo gjort som gör att Max inte kommer hjälpa honom överhuvudtaget. Så länge Max vinner och Checo ser till att det blir en WCC titel så kommer inget förändras i teamet. Checo är inne på sista året på sitt kontrakt och RBR har Daniel Ricciardo som backup. Även om R inte längre är ett världsmästarämne så lär han kunna göra det Checo gör.

Mercedes hade inte varit i närheten av Max om de inte hade använt 3 motorer mer än närmaste team i den kategorin '21. Motorer som är den enskilt dyraste komponenten och som är utanför cost cap.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Såklart alla hade ju chansen att vinna.

Alla kan spela på Lotto men alla som spelar blir inte vinnare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Kimi hade vunnit mest, efter Mika.

Permalänk
Medlem

LOL! Dessa kommentarer

Visa signatur

PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

LOL! Dessa kommentarer

Vem tycker du är den bästa F1-föraren genom tiderna: Kimi eller Mika?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

hmm... det måste bli Kimi,
Motivering: 1:a 21ggr, 2:a 37ggr, 3:a 45ggr.

Mot Hakkinens, 1:a 20ggr, 2:a 14ggr, 3:a 17ggr.

Dock har ju Hakkinen 2 titlar mot en men...

Edit: Jag kollade för säkerhets skull vad ChatGPT hade att säga om saken

"Kimi Raikkonen and Mika Hakkinen are both Finnish racing drivers who achieved success in Formula 1. It's difficult to say definitively who was the better driver between the two, as they competed in different eras and against different competitors.

However, we can compare their achievements and performances in Formula 1:

Mika Hakkinen won the Drivers' Championship in 1998 and 1999 with McLaren-Mercedes, while Kimi Raikkonen won the championship in 2007 with Ferrari.

Hakkinen won a total of 20 races in his F1 career, while Raikkonen has won 21 so far.

Hakkinen retired from F1 at the end of the 2001 season, while Raikkonen has continued to race in F1 for many years, achieving consistent success and earning a reputation as a skilled driver.

Overall, both drivers have achieved great success in Formula 1 and are highly respected within the sport. It's difficult to say definitively which driver was better, as it depends on various factors such as the era they raced in and the specific competitors they faced."

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Mika tog sina titlar när Schumacher var som bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Mika tog sina titlar när Schumacher var som bäst.

Det sägs även att han är den enda föraren Schumacher fruktade. Å andra sidan, när Kimi var som bäst pratades det om honom som att han var minst lika bra som Schumacher. Det är förstås rent nonsens, eftersom både Mika och Kimi var bättre, men ändå.

Innan någon ifrågasätter mitt påstående vill jag bara understryka att det är baserat på en rent objektiv analys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det sägs även att han är den enda föraren Schumacher fruktade. Å andra sidan, när Kimi var som bäst pratades det om honom som att han var minst lika bra som Schumacher. Det är förstås rent nonsens, eftersom både Mika och Kimi var bättre, men ändå.

Innan någon ifrågasätter mitt påstående vill jag bara understryka att det är baserat på en rent objektiv analys.

Dock så körde inte kimi någon simracing och var bland de största motståndarna mot simulatorer. Så det finns brist på objektiv analys här. Nu så har han ju bevisligen begåvning.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Max Verstappen är hur skön som helst, främst för att han är ärlig inför, och om media-bullshitet. Verstappen gör precis det man förväntar sig från en ädel racingförare och VM-vinnare. Och jag är övertygad om att han gärna sett Leclerc och Norris sitta i en mer kompetent bil, för jag tror nämligen att Verstappen vill ha den sortens kamp.

Det är en attityd som Hamilton saknar - så är min tolkning. (ett jämförbart exempel)

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Dock så körde inte kimi någon simracing och var bland de största motståndarna mot simulatorer. Så det finns brist på objektiv analys här. Nu så har han ju bevisligen begåvning.

Kimi ville väl bara undvika att hobbyn skulle bli för mycket av ett jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Mika Häkkinen om jag nu måste välja mellan dessa två, Mika hade en speciell körstil saom var före dess tid. Han är en Champion

Visa signatur

PC: