Hur långt räcker en Airtag?

Permalänk

Hur långt räcker en Airtag?

Jag har en Iphone 7 och har köpt en Airtag, har dock slängt mailen och så om den. Är det ”Hitta”-appen som avgör hur långt den räcker?

Permalänk
Medlem

AirTags do not have a defined range because they work within the range of Apple's Find My network. This means as long as an AirTag is within Bluetooth range of anybody's iPhone (or other Apple device), it can passively communicate with it and then help you locate it. For example, you can locate an AirTag that's hundreds of miles away so long as somebody with an iPhone walks near it. However, if you lose an AirTag in a remote-but-nearby place that nobody is likely to walk by, like the woods behind your house, you're unlikely to locate it as quick.

https://www.gearpatrol.com/tech/a36320416/apple-airtags-dista...

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga 10-20 meter, men that's it.

Sen bliver dom ju upptäckta av andra enheter med en iPhone, och så blir ju räckvidden lite längre, såsom till vart du befinner dig, och när Airtaggen synas sist och rapporterade iPhone reläets position, och så är det.

Permalänk

Så jag kan se var min kisse är på min telefon om en annan med iPhone har på sin Hitta i närheten? Vad konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coconutconfetti:

Så jag kan se var min kisse är på min telefon om en annan med iPhone har på sin Hitta i närheten? Vad konstigt.

Apples Find My nätverk agerar i bakgrunden hos alla apple användares enheter. Användare kan enbart se enheter länkade till användarens konto, men användarens enhet delar positionen av alla enheter som den hittar i närheten till apple och de användare som enheterna tillhör. Så prylar som airtags, airpodskal, airpod max och watch?? utan 4g kan inte själva positionera sig eller dela sin position utan att en iphone eller liknande som kan koppla sig till apples servrar berättar för nätverket var den hittade prylen. Så du och Apple vet var dina apple prylar är.