BT over ears som är värdiga efterträdare till Audio Technica ATH-SR30BT?

Permalänk

BT over ears som är värdiga efterträdare till Audio Technica ATH-SR30BT?

För snart ett och ett halvt år sedan köpte jag ett par ATH-SR30BT på ren impuls.
Har fullkomligen älskat dem sedan dess. Och what's not to love?
Grym batteritid (70 timmar!) , komfortabel passform på mitt huvud/mina öron och till ett löjeväckande pris (Under 800 kr).

Tittar då och då in på prisjakt och diverse forum (inte minst runt Black Friday och andra reor) men lyckas aldrig övertala mig själv till en uppgradering.

Finns det ens något jag bör överväga eller jag ska nöja mig och glädjas att jag kan komma undan så billigt med mina låga krav?

Användningsområde:
99% Kolla youtube/film via Macbook.
1% lyssna på musik vid promenad (när det är kallt som fasen och därför mer agerar öronvärmare än hörlurar)

Prioriteringsordning:
Komfort följt av batteritid trumfar ljud (Jag har dålig hörsel så audiofilprylar är bortkastat på mig).

Jag finner inget som kommer i närheten av dessa lurar i denna priskategori men jag tar tacksamt emot församlingens råd och tips!

PS.
Audio Technica ATH-SR50BT är väl den av Audio Technica tilltänkta tronföljaren men diskvalificerar sig direkt då de är mer än dubbelt så dyra och har relativt blygsamma 28 timmars batteritid.

Audio Technica ATH-M50xBT2 är nog schysta men jag köper då hellre 3 stycken ATH-SR30BT och lägger dessa i backuplådan.

Tack!

Permalänk
Rekordmedlem

Vet inte hur ljudet skiljer sig och komforten handlar mycket om personlig passform men Philips PH805 är i vart fall en prisvärd BT och ANC lur,

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Dags att knuffa upp denna av två anledningar:

1 - Tvingats tejpa ihop lurarna för att lyckas behålla dem på huvudet.
2 - Mellandagsrea stundar

Vad säger församlingen, finns det en naturlig måltavla för mig att jaga?

Tack på förhand!

Permalänk

Ett kvartal har kommit och gått. Någon kandidat som manifesterat sig?

Kan inte hitta inlägget igen men antingen här eller på swedroid omskrevs en "SE-variant" av någon av de namnkunniga brusreducerande lurarna som tack vare sina prisminskande åtgärder faktiskt upplevdes som bättre än originalet.
(Fysiska reglage t.ex)

Någon som känner igen detta?
(Tror inte att det var Bose QuietComfort SE)

Permalänk
Medlem

Köpte dessa https://www.webhallen.com/se/product/358773-Sony-WH-CH720N-tr... till sambon, hon har tidigare lånat mina Xm4 lurar, hon är super nöjd. Men kostar ju mer än dom du haft tidigare och vet inte om det är någon direkt uppgradering?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk

Inte aktuellt att köpa ett par likadana? Finns på Proshop för 839 kr!

Permalänk
Skrivet av Isakkobia:

Inte aktuellt att köpa ett par likadana? Finns på Proshop för 839 kr!

Säljs bara i 2 butiker så lär ju föra en tynande tillvaro.

Hade hoppats att de fortsatte på inslagen linje och förädlade och förbättrade men verkar ha övergett den.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Hade det gått att få tag befintlig modell på annat håll hade jag köpt den medans det är möjligt - om jag trivts med dem såpass bra. Annars kommer du hitta saker att störa dig på hos andra modeller.

Oavsett om de är utgående eller ej - är du nöjd så varför krångla ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •