Permalänk
Medlem

Rekommendera mig ett bra moderkort.

Hej!

Efter att ha blivit väldigt trött av att kolla igenom DB.com's väldigt svåröverskådliga moderkortslists utan resultat undrar jag om någon kan rekommendera mig ett moderkort till en 2600+ T-bred (333Mhz)

- Johan

Edit: Kanske skulle varit i Köparens guide

Permalänk

Abit NF7-S Rev. 2.0 eller Epox 8RDA3+.

Permalänk
Medlem

Glömde säga att de helst inte skall vara SATA då jag vill köra IBMs 180GXP diskar då de är hemskt billiga. Kan man köra vanliga IDE diskar med SATA (e det bakåtkompatibelt)?

Vad för minnen skall jag ha? DDR333 = PC?????, Epox kortet har 400mhz fsb, behövs det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johtib
Glömde säga att de helst inte skall vara SATA då jag vill köra IBMs 180GXP diskar då de är hemskt billiga. Kan man köra vanliga IDE diskar med SATA (e det bakåtkompatibelt)?

Vad för minnen skall jag ha? DDR333 = PC?????, Epox kortet har 400mhz fsb, behövs det?

NÄMN aldrig ordet IBM det är den största och värsta svordomen man kan säga...:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3r0c
NÄMN aldrig ordet IBM det är den största och värsta svordomen man kan säga...:P

Oki, Hitachi 180GXP :P. Ärligt talat så har 180GXP serien en mycket bra returfrekvens.

Permalänk

det finns INGA moderkort idag som inte har IDE-kontakter, dock har vissa även SATA....

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om du inte redan köpt processorn så ska du gensast byta den till en 2500+ Barton. 1 Barton MHz = snabbare än 1 T-bred MHz.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jag kan i alla fall rekommendera MSI K7N2 Delta ILSR, funkar mycket bra och har en del extra. Bygger på nForce 2 Ultra 400 kretsen.

Visa signatur

Intel Pentium 3@800 Mhz|128 MB SDRAM|6GB IDE|i810E Graphics 4MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
http://www.amdzone.com/articleview.cfm?articleid=1320

Bästa kortet för överklockare!

tror inte jag kan hålla med där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
det finns INGA moderkort idag som inte har IDE-kontakter, dock har vissa även SATA....

Så använder man då antingen IDE eller SATA eller kan man använda båda paren samtidigt? Vilka är då primary, secondary, osv... Om jag satsar på ett Abit kort kan jag då använda konverterare för att köra 4 "vanliga" IDE diskar?