Inflammation i hjärnan (update: bekräftat MS)

Permalänk
Medlem

Inflammation i hjärnan (update: bekräftat MS)

Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga den här tråden eller om den får vara på Sweclockers men det är som mitt andra hem och jag har hänt här dagligen sen 2004 så jag hoppas det.

Har känt mig krasslig senaste månaderna och det har varit svårt att fokusera, ett par veckor tillbaka fick jag dubbelseende och sökte först hjälp hos optikern då jag trodde att mina nya glasögon var boven men de visade sig vara i sin ordning. Ögonmottagningen som jag ringde för att konsultera bad mig hålla för ena ögat och sen andra ögat och då hade jag inget dubbelseende så de bad mig att omgående åka in till akuten vilket jag gjorde.

På akuten togs det blodprover och EKG som båda kom tillbaka utan anmärkning, förutom att glukosvärde var några punkter högre än referensvärdet.

Igår gjordes det en magnetkameraundersökning av huvudet och fick komma in direkt i morse till neurologen där man sa att man sett inflammation på hjärnans nerver och då bestämde doktorn att ta ett ryggmärgsprov då de misstänker Multipel Skleros (MS).

Jag är livrädd och hela min värld håller på att rämna samman. De viktigaste resultaten sa doktorn skulle komma någon gång nu under eftermiddagen.

Uppdaterade rubriken och lite förtydligande
Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga den här tråden eller om den får vara på Sweclockers men det är som mitt andra hem och jag har hänt här dagligen sen 2004 så jag hoppas det.

Har känt mig krasslig senaste månaderna och det har varit svårt att fokusera, ett par veckor tillbaka fick jag dubbelseende och sökte först hjälp hos optikern då jag trodde att mina nya glasögon var boven men de visade sig vara i sin ordning. Ögonmottagningen som jag ringde för att konsultera bad mig hålla för ena ögat och sen andra ögat och då hade jag inget dubbelseende så de bad mig att omgående åka in till akuten vilket jag gjorde.

På akuten togs det blodprover och EKG som båda kom tillbaka utan anmärkning, förutom att glukosvärde var några punkter högre än referensvärdet.

Igår gjordes det en magnetkameraundersökning och fick komma in direkt i morse till neurologen där man sa att man sett inflammation på hjärnans nerver och då bestämde doktorn att ta ett ryggmärgsprov då de misstänker Multipel Skleros (MS).

Jag är livrädd och hela min värld håller på att rämna samman. De viktigaste resultaten sa doktorn skulle komma någon gång nu under eftermiddagen.

Bra att du delar med dig här men superviktigt att du berättar för personer som är dig nära IRL.

Lycka till och hoppas att det är något som går att åtgärda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga den här tråden eller om den får vara på Sweclockers men det är som mitt andra hem och jag har hänt här dagligen sen 2004 så jag hoppas det.

Har känt mig krasslig senaste månaderna och det har varit svårt att fokusera, ett par veckor tillbaka fick jag dubbelseende och sökte först hjälp hos optikern då jag trodde att mina nya glasögon var boven men de visade sig vara i sin ordning. Ögonmottagningen som jag ringde för att konsultera bad mig hålla för ena ögat och sen andra ögat och då hade jag inget dubbelseende så de bad mig att omgående åka in till akuten vilket jag gjorde.

På akuten togs det blodprover och EKG som båda kom tillbaka utan anmärkning, förutom att glukosvärde var några punkter högre än referensvärdet.

Igår gjordes det en magnetkameraundersökning och fick komma in direkt i morse till neurologen där man sa att man sett inflammation på hjärnans nerver och då bestämde doktorn att ta ett ryggmärgsprov då de misstänker Multipel Skleros (MS).

Jag är livrädd och hela min värld håller på att rämna samman. De viktigaste resultaten sa doktorn skulle komma någon gång nu under eftermiddagen.

Jag skulle också känna mig rädd om något sådant skulle hända. Har du någon närstående du kan vara med och få stöd av? Jag håller tummarna för dig!

Permalänk
Medlem

Även om det är MS, så är inte ditt liv över. Det finns milda varianter och bromsmediciner.

Vad det än är, så hejar vi på dig!

Permalänk
Medlem

Instämmer i ovan. MS är ingen dödsdom. Det är piss och skit med det, men det är inte på något vis kört.

Och måla inte fan på väggen förrän doktorn har hört av sig. Vad det än är, så är du i rätta händer med svensk sjukvård. Lycka till!

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Som flera redan nämnt så är det ingen dödsdom. Jag har två arbetskamrater, den ena kring 30 och den andra +60 som båda har MS och de går på bromsmediciner sen flera år och kan arbeta. Men som sagt så måste det inte vara det heller bara för att läkaren nämner det som en möjlig orsak, han eller hon tar det säkra före det osäkra och beställer en undersökning för att utesluta MS..

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Dagens mediciner mot MS är generellt sett väldigt bra och som behöver tas sällan, så fysiskt sett är det inte längre en katastrof för de flesta. Däremot finns det en del psykiska symtom också som är viktigt att hålla rätt på. Men det kommer din neurolog ta med dig.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra men livet är långt ifrån över. Min svåger har MS men han har ett bra jobb, en underbar fru och två små barn. Givetvis kommer det en dag då det kan bli svårt men lev ditt liv! Min svåger har vetat att han haft MS sedan han var 20, långt innan han träffade min syster.

Permalänk

Jag förstår att det en potentiellt stor omställning men MS är för de allra flesta inte en farlig sjukdom idag. Jag har träffat hundratals MS-patienter och kommer du till ett av de större sjukhusen KI, Sahlgrenska etc. så är du i goda händer. Mediciner som t.ex. Tysabri och Mabthera är väldigt effektiva. Den senare ges ibland så sällan som en gång per år med god effekt. Det viktigaste är att stoppa förloppet tidigt så att man inte drar på sig ärr som inte läker. Se till att ligga på för att få en korrekt diagnos och få vård så snabbt som möjligt.

Permalänk
Musikälskare

Bra du pratar om det, jag håller alla tummar för dig <3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Heja dig! Håller tummar och tår för dig.

Permalänk

Håller tummarna för dig.

Terry Wahls TEDx talk kanske kan inspirera (https://www.youtube.com/watch?v=KLjgBLwH3Wc). Hon har även böcker kring MS och nutrition.

Permalänk
Medlem

Tack snälla för allt ert stöd, det betyder väldigt mycket, det känns skönt att få skriva av sig.

Läkaren tillsammans med en överläkare berättade nyligen att de viktigaste provsvaren kommit, det återstår lite av proverna som kommer att dröja till nästa vecka men de kunde nu med 95% säkerhet säga att det är MS med tanke på symptomen, att det fanns mörka fläckar på hjärnan som syntes tydlig när kontrastmedel gavs samt att det var väldigt höga nivåer av vita blodkroppar som visade på kraftig inflammation.

Blev satt på kortisondropp och har nu ungefär 1 1/2 timme kvar av behandlingen, och ska tillbaka imorgon och på fredag för ytterligare behandling.

Dem vill nu ta fler blodprover för att se vilka vaccinationer jag tagit och göra en kompletterande magnetkameraundersökning av ryggraden. Rekommenderades också ta vaccin mot TBE och lunginflammation.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Idag var dag två av tre med kortisondropp, snart blir det hemåt. Ett hett tips för de som kommer få det i något sammanhang är att ha tuggummi till hands för smaken man får i munnen är inte leka med, extremt bitter/besk och metallisk.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Avstängd

Håller tummarna för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Idag var dag två av tre med kortisondropp, snart blir det hemåt. Ett hett tips för de som kommer få det i något sammanhang är att ha tuggummi till hands för smaken man får i munnen är inte leka med, extremt bitter/besk och metallisk.

Hej FireFox, det är ett tag sedan du skrev här och jag kan inte sluta undra hur det har går för dig, jag hoppas att allt är ok efter omständigheterna och att du får all hjälp och stöd som du behöver. Tänker på dig!

Permalänk
Medlem

Det här blir en tråd att prenumerera på. Det är starkt att dela med sig av hur det går, och bra att man får ur sig det man bär på. Hoppas på det bästa nu.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Tack snälla för allt ert stöd, det betyder väldigt mycket, det känns skönt att få skriva av sig.

Läkaren tillsammans med en överläkare berättade nyligen att de viktigaste provsvaren kommit, det återstår lite av proverna som kommer att dröja till nästa vecka men de kunde nu med 95% säkerhet säga att det är MS med tanke på symptomen, att det fanns mörka fläckar på hjärnan som syntes tydlig när kontrastmedel gavs samt att det var väldigt höga nivåer av vita blodkroppar som visade på kraftig inflammation.

Blev satt på kortisondropp och har nu ungefär 1 1/2 timme kvar av behandlingen, och ska tillbaka imorgon och på fredag för ytterligare behandling.

Dem vill nu ta fler blodprover för att se vilka vaccinationer jag tagit och göra en kompletterande magnetkameraundersökning av ryggraden. Rekommenderades också ta vaccin mot TBE och lunginflammation.

Tråkigt att få ett sådant besked men det är bra att få sjukdomen bekräftad så tidigt som möjligt för att få behandling.

Om du har någon form av person eller sjukdomsförsäkring så anmäl din diagnos till ditt försäkringsbolag. MS brukar finnas med på listan över diagnoser för vilka man får ut ett förutbestämt belopp. En bekant fick ut 150k för sin MS-diagnos. Kanske en klen tröst i sammanhanget men dumt att missa.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre72:

Hej FireFox, det är ett tag sedan du skrev här och jag kan inte sluta undra hur det har går för dig, jag hoppas att allt är ok efter omständigheterna och att du får all hjälp och stöd som du behöver. Tänker på dig!

Skrivet av HoboCop:

Det här blir en tråd att prenumerera på. Det är starkt att dela med sig av hur det går, och bra att man får ur sig det man bär på. Hoppas på det bästa nu.

Skrivet av Tobi the Dobi:

Tråkigt att få ett sådant besked men det är bra att få sjukdomen bekräftad så tidigt som möjligt för att få behandling.

Om du har någon form av person eller sjukdomsförsäkring så anmäl din diagnos till ditt försäkringsbolag. MS brukar finnas med på listan över diagnoser för vilka man får ut ett förutbestämt belopp. En bekant fick ut 150k för sin MS-diagnos. Kanske en klen tröst i sammanhanget men dumt att missa.

Hej på er!

Var tidigare i veckan och gjorde magnetkamera för ryggraden och får besked i nästa vecka hur det ser ut i samband med att jag ska träffa läkaren igen för att planera vaccinationer och medicinering.

Fysiskt är det bättre, dubbelseendet är det lite bättre med men det har varit väldigt tungt på sistone rent psykiskt att bearbeta och orken finns knappt till något alls samtidigt som matlusten är i princip helt borta även om jag regelbundet försöker få i mig lite mat.

Promenader ute som förut gick hur lätt som helst blir jag otroligt trött av nu och behöver en stund att återhämta mig från.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Tack för din uppdatering Firefox. Tror det är många som läser i tråden och skänker dig en tanke utan att riktigt veta vad eller hur man skall skriva. Vill med det sagt bara säga att du är inte ensam och att det finns många som du inte känner som håller alla tummar och tår för dig.

Permalänk
Medlem

Tjena Firefox.
Jävla trist att få en sådan diagnos.

*Bort* /Mod

Permalänk
Medlem

En av mina jämnåriga kompisar drabbades i 25 års åldern, det var en chock men sjukvården har varit riktigt bra och med medicinering funkar livet riktigt bra ändå och då har det gått drygt 20 år sedan han fick diagnosen. Kämpa på, vi håller på dig!

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkigt att höra. Tack för att du delar med dig, det är viktigt.

Jag förstår att det är tunga tankar och världsomvälvande efter sådana besked. Just MS har jag ingen direkt relation till i min närhet, men annat skit och jävulskap. Det är okej att känna så och det kommer kanske få lov att vara så ett tag också.

Det är tungt att inse att man har begränsningar och att man inte kan vara så stark som man tidigare varit, som man ibland önskar och som man ibland känner förväntas av en.
Håller tummarna att det faller ut på bästa möjliga vis och att du får rätt och bra hjälp.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Neurologen som jag har känns bra och verkligen tar sig tid att lyssna och svara på alla frågor och funderingar, det känns tryggt med henne

Var idag på uppföljning och vi gick igenom proverna, hade väldigt högt värde på de vita blodcellerna men det berodde tydligen på kortisondroppet och var vanligt, och b-vitamin provet behöver tas om eftersom det hade blivit förstört på vägen till labbet.

På ryggradsröntgen hittade man tre väldigt små fläckar och det gick inte att dra någon slutsats om dessa hörde ihop med sjukdomen eller inte.

Ska i nästa vecka tillbaka för att få vaccin mot TBE och pneumokocker (influensan), hade ingen immunitet mot vattkoppor heller och de kommer inte kunna ge vattkoppsvaccin eftersom det är baserat på försvagat levande virus och istället rekommenderades vaccin mot bältros som skulle ge samma skydd men då är det avdödat virus som det är baserat på och det får man själv ordna med på någon vaccinationscentral.

Ska också nästa vecka börja med infusion av Tysabri tills all vaccination är slutförd och efter det gå över till Mabthera/Rituxan.

För att vara någon som är livrädd för nålar har jag blivit stucken mer under dessa veckor än jag blivit hela livet känns det som

Känns ändå skönt att det har gått så snabbt när man läser om andra där det har dröjt månader eller år att få starta behandling och då har de tyvärr fått fler skador av sjukdomen.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Tack för din uppdatering Firefox. Tror det är många som läser i tråden och skänker dig en tanke utan att riktigt veta vad eller hur man skall skriva. Vill med det sagt bara säga att du är inte ensam och att det finns många som du inte känner som håller alla tummar och tår för dig.

Det förstår jag verkligen hade nog själv varit lite villrådig vad man ska säga eller svara, det är svårt att sätta sin in i en sån sjukdom. All uppmuntran är så klart mycket uppskattat

Skrivet av doctor_N:

En av mina jämnåriga kompisar drabbades i 25 års åldern, det var en chock men sjukvården har varit riktigt bra och med medicinering funkar livet riktigt bra ändå och då har det gått drygt 20 år sedan han fick diagnosen. Kämpa på, vi håller på dig!

Verkligen tråkigt att din vän har sjukdomen, hur mår och lever han idag efter 20 år? Är han fortfarande i RRMS stadiet eller har det gått över i den progressiva?

Skrivet av Nightcrawl:

Riktigt tråkigt att höra. Tack för att du delar med dig, det är viktigt.

Jag förstår att det är tunga tankar och världsomvälvande efter sådana besked. Just MS har jag ingen direkt relation till i min närhet, men annat skit och jävulskap. Det är okej att känna så och det kommer kanske få lov att vara så ett tag också.

Det är tungt att inse att man har begränsningar och att man inte kan vara så stark som man tidigare varit, som man ibland önskar och som man ibland känner förväntas av en.
Håller tummarna att det faller ut på bästa möjliga vis och att du får rätt och bra hjälp.

Ja, man får försöka lära om sig hur ens kropp funkar utifrån begränsningarna. Läkaren sa idag att vissa av de symptom som jag tog upp kan komma att bli bättre efter att jag påbörjar infusionerna med Tysabri och Mabthera, så håller tummarna för det.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Mabthera/Rituxan.

Skönt att du får det bästa och mest praktiska direkt. Dosering halvårsvis och mkt bra effekt. En släkting till mig (ung) fick sin diagnos för ett par år sedan, sattes direkt på behandling med Mabthera och har inte fått något skov sedan dess.

Permalänk
Medlem

Liten update, sitter nu på dagvården och får första behandlingen med Tysabri. Ungefär 20 minuter in på droppet som kommer att hålla på i en timme och inga biverkningar än så länge förutom att det kanske kliar lite på kroppen och att nålen känns när man rör på armen

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Det var snabbt jobbat av vården!
Önskar dig bra resultat.

Permalänk
Medlem

Öerhört tråkigt! Men som många andra skriver är livet verkligen inte över. En kille jag växte upp med fick MS när han var runt 20, och även om vi inte har kontakt längre så ser det ut som att han lever ett normalt liv(under omständigheterna), utbildad civ ing, bra jobb, fru osv.

Kämpa på och försök att se ljuset, låt inte psyket göra allting till en uppförsbacke, även om jag förstår att det känns så just nu. Kriga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga den här tråden eller om den får vara på Sweclockers men det är som mitt andra hem och jag har hänt här dagligen sen 2004 så jag hoppas det.

Har känt mig krasslig senaste månaderna och det har varit svårt att fokusera, ett par veckor tillbaka fick jag dubbelseende och sökte först hjälp hos optikern då jag trodde att mina nya glasögon var boven men de visade sig vara i sin ordning. Ögonmottagningen som jag ringde för att konsultera bad mig hålla för ena ögat och sen andra ögat och då hade jag inget dubbelseende så de bad mig att omgående åka in till akuten vilket jag gjorde.

På akuten togs det blodprover och EKG som båda kom tillbaka utan anmärkning, förutom att glukosvärde var några punkter högre än referensvärdet.

Igår gjordes det en magnetkameraundersökning av huvudet och fick komma in direkt i morse till neurologen där man sa att man sett inflammation på hjärnans nerver och då bestämde doktorn att ta ett ryggmärgsprov då de misstänker Multipel Skleros (MS).

Jag är livrädd och hela min värld håller på att rämna samman. De viktigaste resultaten sa doktorn skulle komma någon gång nu under eftermiddagen.

Hej!
Jag är i en liknande sits, men eftersom inget syntes på MR så har jag i princip avfärdats som inbillningssjuk känns det som. Detta fastän jag har ME-diagnos sedan 2019. När jag plötsligt fick helt nya, förvärrade symptom misstänktes MS. Men sen dröjde det flera månader innan lumbalpunktion gjordes. Där syntes inga indikationer på något speciellt utan neurologen nämnde "ideopatisk polyneuropati". Jag får skov med dubbelseende. Men det är mest en oförmåga att ändra fokus på blicken, dubbelseendet får jag främst av sånt som är ljusstarkt. Exempelvis en vit bil som står parkerad om jag tittar på den när ljus ligger på etc. Det eller såklart ljuskällor. Vidare får jag andra neurologiska besvär, domningar etc, svårt att kissa och göra nr 2. Men det jag undrar lite är hur du upplever just dubbelseendet? Går det i skov för dig?
Det som blivit kvarstående i mitt fall även mellan skoven är dubbelseende av ljuskällor i mörker samt regnbågsfärgade halos runt ljuskällor och att jag ser typ tusentals strålar från strålkastare hos mötande trafik.

Sen undrar jag om du har nån bra husläkare i stockholmsområdet. Känner att det skurit sig rejält där jag går när de inte hittade något på MR. Men det utfärdades heller ingen kontrastvätska, vilket får mig att undra om de kan ha missat något viktigt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...