Veckans fråga: Vad använder du utöver din primära dator?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Vad använder du utöver din primära dator?

När du sitter och slösurfar i soffan eller vid köksbordet är kanske inte alltid en stationär dator det smidigaste alternativet. Berätta vad din "sekundära" enhet är i veckans fråga!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Skulle säga mobilen ?!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
DingDongerMcDongface

Telefonen är nog rätt klistrad i handen vid det här laget, på gott och på ont. Man slipper åtminstone roa sig med att läsa baksidan av schampoflaskan.

Permalänk
Medlem

"Jag har inte Internet" Men ändå kunde ni rösta med internet.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

"Jag har inte Internet" Men ändå kunde ni rösta med internet.

De som svarat så kanske inte är hemmasittare?😁

Permalänk
Medlem

"Jag har inte internet."

Använder mobilen annars.

Permalänk
Medlem

Skulle säga samtliga svar utom "har inte internet".. varför finns inte "samtliga ovanstående"?

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Bara surf: Mobbe
Streaming: Platta

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Noxxer:

Skulle säga samtliga svar utom "har inte internet".. varför finns inte "samtliga ovanstående"?

För att jag inte tänkte på det.

Permalänk
Medlem

Går det inte att fixa en flervalsfråga här på Sweclockers? Jag hade angivit både mobilen och surfplattan i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

För att jag inte tänkte på det.

Om du skaffar internet kan du använda ChatGPT för att få nya idéer till svarsalternativ.

Permalänk
Medlem

Desktop.
Laptop.
Tablet.
Smartphone.

Visa signatur
Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av DasIch:

Om du skaffar internet kan du använda ChatGPT för att få nya idéer till svarsalternativ.

Internet är ju som bekant bara en fluga.

Permalänk
Medlem

Valde HTPC, känns lite ensamt när jag såg att jag va den enda så här långt som svarat det .
Sitter och skriver i soffan nu från min HTPC som faktiskt används mer än min snabbare "primära" dator.
Har 2st Asrock X300 med 5600G som jag tycker är helt underbara, en agerar HTPC samt lite lätt speldator och den andra är min kontorsdator sen sitter primära speldatorn i källarens spelrum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Internet är ju som bekant bara en fluga.

Jag är själv skeptisk till token däringa nymodigheter, men har hört att det är många som använder internätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

"Jag har inte Internet" Men ändå kunde ni rösta med internet.

Nej nu blev jag minsann kränkt, som en person som inte använder internet! Jag skickar fax till en tekniskt kunnig person som håller mig uppdaterad på allt som händer på internet.

Skämt åsido, lite för mycket mobil utanför datorn. Försöket trappa ned mobilbruket - skrivet från en mobil

Permalänk
Medlem

Telefonen har blivit primär enhet, datorn startas bara vid behov av större bildyta eller för sidor som krånglar på mobilen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av landmarks:

Telefonen är nog rätt klistrad i handen vid det här laget, på gott och på ont. Man slipper åtminstone roa sig med att läsa baksidan av schampoflaskan.

Jag minns väl när man satt och klöv lagrena på toalettpapper för att fördriva tiden, läsa schampoflaskan som du nämner var också ett säkert kort.

Permalänk
Medlem

Telefonen och i viss mån surfplattan.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

ipad pro m1 med magic keyboard

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Telefonen har blivit primär enhet, datorn startas bara vid behov av större bildyta eller för sidor som krånglar på mobilen.

Liknande här. Använder bara min ”primära” stationära dator för spel och Discord-häng.

Om jag använder en dator till något annat än det blir det till 99% den bärbara datorn i soffan.

Telefonen är nog min primära enhet rent generellt. Sitter med den och skriver det här inlägget i detta nu.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av anon347775:

Jag minns väl när man satt och klöv lagrena på toalettpapper för att föredriva tiden, läsa schampoflaskan som du nämner var också ett säkert kort.

Åh, klyva toapapper. Det var längesen. Hade man RIKTIG tur kanske det hängde ett exemplar av "Dassboken" på en krok, eller motsvarande kvalitetslektyr.

Permalänk
Medlem

Bärbar dator eller telefonen, beroende på sammanhang.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Laptop: När jag ska strema/kolla på grejer i sängen.

Telefonen: Typ bara för att skriva till människor.

Stationär: När jag spelar spel/kollar på youtube/hänger i discord/slösurfar/programmerar/gör saker till skolan, etc.

Dvs, använder stationära datorn mest.

Permalänk
Medlem

Själv använder jag bara stationära datorn för att surfa och göra allt annat man gör med "IT". Mobilen är så liten och bökig, möjligtvis scrollar jag på twitter ibland när jag följer kriget i Ukraina. iPad kollar jag på nån film eller serie i sängen innan jag somnar. Jag har en laptop också, men även den är för liten (och jag hatar platta tangentbord) så den används mest till de gånger jag behöver komma in på telias router när det inte går att komma in via nätverket.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av landmarks:

Åh, klyva toapapper. Det var längesen. Hade man RIKTIG tur kanske det hängde ett exemplar av "Dassboken" på en krok, eller motsvarande kvalitetslektyr.

Dassboken är svensk kulturhistoria!

Permalänk
Medlem

Telefon om man är på toaletten eller nått sen surfplattan i sängen.

Permalänk
Medlem

1. Mobiltelefon (iPhone 13 Pro Max) kommer antagligen bytas ut i år via företaget - tyvärr, för jag gillar den.

2. iPad Pro 12,9” 6 gen (2022)

3. PC eller MacBook Pro (beror på vad jag ska göra).

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Mobilen är min sekundära enhet. Laptop 3, surfplatta 4.
(Etta är såklart min stationära dator - speciellt om man ska skriva)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

iPad. För ca 80% av allt surfande hemma.