Fredagspanelen 292: Netflix-snyltare och Partnerpartaj med RTX 4070

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 292: Netflix-snyltare och Partnerpartaj med RTX 4070

Calle och André bänkar sig i studion och pratar om RTX 4070 från Asus och Gigabyte och att Netflix stoppar snyltare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Dual... två fläktar".

Det får mig att tänka på ett annat grafikkort med två fläktar:

Bara det gör ju "Dual" överlägset. Den gamla klassikern var ju dock ett kort från Gigabyte, vilket gör alltihopa något förvirrande.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av evil penguin:

"Dual... två fläktar".

Det får mig att tänka på ett annat grafikkort med två fläktar:
https://www.youtube.com/watch?v=C9QTZ4MvBaM

Bara det gör ju "Dual" överlägset. Den gamla klassikern var ju dock ett kort från Gigabyte, vilket gör alltihopa något förvirrande.

Nostalgitripp på den.
Mitt första riktiga bygge att jag tjoffade in ett GT 440. Tror jag har den ligger i någon gammal kartong fortfarande.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

"Dual... två fläktar".

Det får mig att tänka på ett annat grafikkort med två fläktar:
https://www.youtube.com/watch?v=C9QTZ4MvBaM

Bara det gör ju "Dual" överlägset. Den gamla klassikern var ju dock ett kort från Gigabyte, vilket gör alltihopa något förvirrande.

Det finns mycket att lära

Permalänk
Medlem

”Det är fördjävligt”

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Elakekocken:

”Det är fördjävligt”

De e va de e

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

"Dual... två fläktar".

Det får mig att tänka på ett annat grafikkort med två fläktar:
https://www.youtube.com/watch?v=C9QTZ4MvBaM

Bara det gör ju "Dual" överlägset. Den gamla klassikern var ju dock ett kort från Gigabyte, vilket gör alltihopa något förvirrande.

Swecs videoarkiv är en fantastiskt kulturskatt 👍

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Nostalgitripp på den.
Mitt första riktiga bygge att jag tjoffade in ett GT 440. Tror jag har den ligger i någon gammal kartong fortfarande.

Har haft ett GT 440, men den versionen jag hade, hade lite fetare fläns och istället hade den inga fläktar.
Tror det var ett sånt här:
ASUS GT 440 DirectCU Silent

Sen har jag också haft ett Palit GTX 750 Ti KalmX som kanske är mitt kraftigaste passivt kylda grafikkort?
Eller hur står sig GTX 750Ti mot GT 1030 ?

Edit:
Kollade någon video med GT 1030 2GB GDDR5 vs GTX 750Ti 2GB GDDR5.
Generellt presterade GTX 750Ti bättre.
Men fanns DirectX 12 spel som gick att köra på GT 1030 som inte ville starta på GTX 750Ti p.g.a. saknat stöd för vissa DirectX 12 funktioner.
Forza Horizon 5 fick också marginellt bättre prestanda på GT 1030.
Sen drar GT 1030 mindre ström, så om man vill ha ett passivt kylt, så behöver det inte lika påkostad kylare.

Men om man struntar i strömförbrukningen och enbart kör titlar som fungerar på GTX 750Ti så presterar det generellt bättre än GT 1030.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Joppis:

Swecs videoarkiv är en fantastiskt kulturskatt 👍

Herregud ja. Bara att se Jonas i backslick gör det värt det!

Permalänk
Medlem

Alltså mös vill man ha en enkel sak med inte allt för många knappar. Logitech G900/3 är den jag just nu gillar mest

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av iRonNuke:

Alltså mös vill man ha en enkel sak med inte allt för många knappar. Logitech G900/3 är den jag just nu gillar mest

G900/G903 är verkligen toppen! Trotjänare båda två innan Pro X-musen lanserades.

Permalänk
Medlem

Var detta den sista Fredgaspanelen? Bara 8 stycken från 300 i så fall.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]