Löser Edifier R1280DBmitt problem(eller i alla fall ett av dem)?

Permalänk
Medlem

Löser Edifier R1280DBmitt problem(eller i alla fall ett av dem)?

Har en lägenhet som kan beskrivas som V-formad. I \-delen har jag sovrum och hemmakontor och i /-delen är köket och vardagsrummet. I mitten finns toaletten.

I kontoret har jag en dator med Windows. Kör en hel del möten via t.ex. Teams och ibland vill jag gå till vardagsrummet för att kolla upp något eller hämta en kopp kaffe i köket. Jag vill då på ett lätt sätt kunna ta med mig ljudet och höra vad som sägs. Behöver jag säga något kan jag dock gå tillbaka till datorn.
Likaså lyssnar jag mest på musik via datorn, men vill gärna kunna fortsätta lyssna om jag går ut till vardagsrummet.
Lyssnar även en del på musik via mina telefoner, en iPhone och en Pixel. Kör mest med Android nu och vill gärna kunna strömma ljudet till en separat högtalare för att få lite mer kräm i ljudet än från mobilhögtalaren.
I vardagsrummet har jag även en LG OLED och det skulle vara trevligt med en eller fler extra högtalare för att få bättre surroundkänsla.

Skulle därför gärna vilja hitta ett par diskreta högtalare som kan fungera för detta på budget runt 1-2000kr. Fastnade lite för dessa då jag tror de kan passa in i övrig möblering. Men har också tittat på t.ex. Sonos Roam.

Permalänk
Rekordmedlem

Ja tekniskt lär de funka men du får inte surround till tvn utan en surrounddekoder.
Det lär också gå att hitta bättre prylar på begmarknaden för du kan få en bra liten stereo för 2000kr
https://hifitorget.se/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.