The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (Breath of the Wild 2)

Permalänk
Medlem

Mitt ex kommer till veckan som det ser ut.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av anders190:

Mitt ex kommer till veckan som det ser ut.

Men då är man väl inte ex om ni fortfarande ses eller är barn inblandat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Mitt ex kommer till veckan som det ser ut.

bara att knata till elgiganten och köpa ett ex över disk!

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande fast på smyg-uppdraget i Botw efter 6 år. Kanske dags att försöka igen så man kan köra klart det och börja på detta.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

bara att knata till elgiganten och köpa ett ex över disk!

Detta^
Förbokade i butik då jag trodde att de skulle ta slut snabbt. Tror de hade +50ex i en egen monter när jag kom in vid lunchtid.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Kunde ha gjort.. Om inte PostNord hade sagt nej, alltså ett bestämt nej. Så jag får snällt vänta tills på måndag då det kommer fram till mitt ombud, som är precis utanför fönstret </3

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Moderator
Testpilot

Kommer köpas in! Frågan är bara om det sker i helgen!?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

jag har tagit ledigt från jobbet och suttit spelat idag.

Tutorial: Sky, rätt okej lite vad jag förvänta mig.
Ytan: Finns fortfarande lite tutorial här också.

Efter ja, Då kan man börja spela. Det är först då man inser hur stort det här spelet är (säger jag utan att spoila något).

Permalänk
Medlem

Spelat nu i 4 timmar typ.

Känns väldigt mycket som en fortsättning/uppföljare på BotW men utan att vara repetiv.
Däremot vet jag inte om jag egentligen gillar byggandet för det känns som man sätter äventyret på pause.

Dold text
Permalänk
Medlem

Hade förbokat spelet på Netonnet. De har dock inte lyckats leverera, årets spelsläpp(?!), till releasedatumet.
Sjukt missnöjd…

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Sitter alla och lirar?

Jag vill verkligen gilla detta men har lite svårt:
1) Väldigt tunn story direkt i starten? Kanske bara mig det är fel på men jag gillar när man direkt förstår vad "main storyline" går ut på. Jag läste lite spoilers nu och ser ju att det tar sig längre fram, men då har jag ju redan tappat intresset.
2) Väldigt långsamt tempo. Har säkert spelat nån timme och man har ju kommit 0 i storyn.
3) Mycket "timesinks". Fast folk som gillar det kanske kallar det RPG? Dvs: ingen autoheal efter fighter, man måste springa runt och plocka äpplen att äta. Jättekul. Verkligen.
Samma sak med vapen, efter bara några slag går dom sönder så man ska konstant hålla på och modifiera vapen under fighter.
Pilar har jag inte ens fattat hur man får flera så bågen är värdelös.

Fan. Värsta jävla whine-inlägget. Men jag vill ju älska detta spel som en 10/10 men förstår inte. Just nu är det 2/10. Tar det sig om man bara ger det några timmar?

Känner rätt samma jag, lirade några timmar men fanns inte riktigt nåt som fick mig att fastna, var bara för spretigt allting. Känns som det mest är kvantitet ovanför kvalitet.
Dessutom så är det nåt som gör mig otaggad när jag ser div teknologi med magnetism, robotar o lasrar i ett spel som inte borde ha nån som helst teknologi i sig. O så är det det där med musiken i Nintendo-spel som gått ner sig så hårt senaste decenniet, där BotW dessutom ofta är helt tyst gör att det bara blir tomt på nå höger.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Sitter alla och lirar?

Jag vill verkligen gilla detta men har lite svårt:
1) Väldigt tunn story direkt i starten? Kanske bara mig det är fel på men jag gillar när man direkt förstår vad "main storyline" går ut på. Jag läste lite spoilers nu och ser ju att det tar sig längre fram, men då har jag ju redan tappat intresset.
2) Väldigt långsamt tempo. Har säkert spelat nån timme och man har ju kommit 0 i storyn.
3) Mycket "timesinks". Fast folk som gillar det kanske kallar det RPG? Dvs: ingen autoheal efter fighter, man måste springa runt och plocka äpplen att äta. Jättekul. Verkligen.
Samma sak med vapen, efter bara några slag går dom sönder så man ska konstant hålla på och modifiera vapen under fighter.
Pilar har jag inte ens fattat hur man får flera så bågen är värdelös.

Fan. Värsta jävla whine-inlägget. Men jag vill ju älska detta spel som en 10/10 men förstår inte. Just nu är det 2/10. Tar det sig om man bara ger det några timmar?

Du drunknar ju i pilar redan i början. När jag lämnade tutorialzonen så hade jag ca 100 pilar på mig. Plus att du kan ofta plocka upp dom igen efter att du skjutit.

Gällande timesinks så är det ju vad folk gillade med BOTW. Boss/fiendemässigt så innehöll spelet mindre än tex OOT, men det hade betydligt mer timesinks i form av resetider och shrines så folk hade någonting att "göra" hela tiden.

Permalänk
Skrivet av Gurrrra:

Känner rätt samma jag, lirade några timmar men fanns inte riktigt nåt som fick mig att fastna, var bara för spretigt allting. Känns som det mest är kvantitet ovanför kvalitet.
Dessutom så är det nåt som gör mig otaggad när jag ser div teknologi med magnetism, robotar o lasrar i ett spel som inte borde ha nån som helst teknologi i sig. O så är det det där med musiken i Nintendo-spel som gått ner sig så hårt senaste decenniet, där BotW dessutom ofta är helt tyst gör att det bara blir tomt på nå höger.

Det sägs ju att BotW handlar om 10 000 år efter de andra spelen. Borde ju hänt lite i utvecklingen kan man tycka?

Visa signatur

CPU: Core i9-9900K | GPU: ASUS GeForce ROG Strix RTX 2080 OC | Moderkort: Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS XTREME | Minnen: Corsair Dominator RGB DDR4 (4x16GB) 3200 Mhz | Kylare: Corsair Hydro H150i PRO | PSU: Corsair 850X | HD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 2TB | Chassi: Mitt bord (snart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Sitter fortfarande fast på smyg-uppdraget i Botw efter 6 år. Kanske dags att försöka igen så man kan köra klart det och börja på detta.

Jag har gjort det flera gånger och aldrig lyckats med stealth, det slutar med att jag springer i cirklar och kastar bomber i 10 minuter tills de dör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

(vilket inte är mindre än en revolution i speldesign)

Nja, det har väl gjorts i open world spel senaste 15 åren, men du kanske tänkte i Nintendo världen.

Permalänk
Medlem

Jag spelade aldrig klart ettan pga ovan anledningar, men jag tycker att storyn inledningsvis är extremt mycket bättre än BOTW. Mycket mer variation än tidigare kopplat till alla dem nya craftingsakerna. I botw så startar spelet med att Zelda är fångatagen, men hur hon kom dit hade jag ingen satans aning om.

TOK känns lite som Garys mod blandad med Zelda.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoligaTjejen:

Det sägs ju att BotW handlar om 10 000 år efter de andra spelen. Borde ju hänt lite i utvecklingen kan man tycka?

Så det finns laserrobotar men man slåss fortfarande med svärd o sköld o lagar mat över öppen eld?
Men dunno om jag bryr mig ändå om hur många år efter nåt annat spel det är, Zelda är i min bok inte ett scifi-spel, utan det är ett fantasy.

Permalänk
Medlem

gått så jävla lång tid sin först trailern så man har ju typ luskat ut hela storyn i förväg, min taggning är helt död egentligen.
men kommer dumpa det från min switch och lira på PC. 4k och 60fps tack

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Så samma grafik och samma lagg typ som för 6 år sen då?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd

Något förbättrad enligt digital foundry. Spelet kör uppskalningsteknik fsr 1.0

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jag har gjort det flera gånger och aldrig lyckats med stealth, det slutar med att jag springer i cirklar och kastar bomber i 10 minuter tills de dör.

Kolla runt efter bananer och använd din pilbåge. Du kan också kasta bananer själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Något förbättrad enligt digital foundry. Spelet kör uppskalningsteknik fsr 1.0

https://www.youtube.com/watch?v=BLlZBwN_-C4

Aha, såg en review på spelet och fick uppfattningen av att upplösningen och grafiken var tokigt låg jämfört med vad man är van vid idag.

ZELDA BOW presterade ganska lika på Wii U från 2012 och Swtichen vid release. Man kunde ana att BOW var utvecklat för WII U och att kommande dedikerat Zelda skulle prestera ljusår bättre men tydligen inte tyvärr Så för oss som bara kör stationärt så bytte vi hårdvara för ingen uppenbar anledning egentligen(merän pengar).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weedrea:

Jag önskar att jag satt o spelade. Beställde ifrån Inet, men eftersom posten bara levererar varannan dag så får jag inget verkar det som? Trodde Varubrev 1:a-klass levererades ändå. Live and learn

1:a klass brev ska ju levereras varje dag eller har de ändrat på det också nu?
Beställde också från inet och det stod i appen att det skulle komma idag, men inget dök upp… extremt besviken då jag frigjort kvällen för o lira.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Tycker det är rätt sjukt vad Nintendo krämar ut ur en mobilkrets från 2015 som har CPU-kärnor från 2012 och GPU-kärnor från 2014.

I en värld där allt känns interaktivt och levande till skillnad från många moderna spel.
Och dessutom lanseras det i till synes fullt fungerande tillstånd till skillnad från den aids som vi sett nyligen från andra utvecklare.

Visst det är 30 fps och i regel 720p även i docked. Men ändå.

Folk som förväntade sig stora lyft från BOTW förstår jag inte riktigt. 😅

Inte kommit så långt ännu men har förstått att det ska finnas ”dungeons” i mer klassisk Zelda-stil vilket väl var det enda jag saknade i BOTW.

Dold text
Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UndaC:

Tycker det är rätt sjukt vad Nintendo krämar ut ur en mobilkrets från 2015 som har CPU-kärnor från 2012 och GPU-kärnor från 2014.

I en värld där allt känns interaktivt och levande till skillnad från många moderna spel.
Och dessutom lanseras det i till synes fullt fungerande tillstånd till skillnad från den aids som vi sett nyligen från andra utvecklare.

Visst det är 30 fps och i regel 720p även i docked. Men ändå.

Folk som förväntade sig stora lyft från BOTW förstår jag inte riktigt. 😅

Inte kommit så långt ännu men har förstått att det ska finnas ”dungeons” i mer klassisk Zelda-stil vilket väl var det enda jag saknade i BOTW.

Dold text

De får släppa spelet till PC sedan så får man ut 4K 120fps.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Nozomi:

De får släppa spelet till PC sedan så får man ut 4K 120fps.

Bara att starta upp närmsta emulator

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

1:a klass brev ska ju levereras varje dag eller har de ändrat på det också nu?
Beställde också från inet och det stod i appen att det skulle komma idag, men inget dök upp… extremt besviken då jag frigjort kvällen för o lira.

Extremt besviken jag med! Hade fixat ordning biorummet + snacks + grogg. Riktig käftsmäll då nästa helg är jag borta

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Satt ute och tänkte lira lite i solen.
Såg inte mycket alltså.
Känns som backlighten inte är nått vidare på Switch v1.
Känns som när man spelade pokemon på gameboy för 20 årsen.

Skrivet av Weedrea:

Jag önskar att jag satt o spelade. Beställde ifrån Inet, men eftersom posten bara levererar varannan dag så får jag inget verkar det som? Trodde Varubrev 1:a-klass levererades ändå. Live and learn

Jag fick mitt från inet idag iallafall.
Du får lira D4 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Kolla runt efter bananer och använd din pilbåge. Du kan också kasta bananer själv.

Jodå, jag vet hur man ska göra i teorin, men aldrig lyckats med det, så det jag inte har i fingrarna får Link ha i benen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Kolla runt efter bananer och använd din pilbåge. Du kan också kasta bananer själv.

Helt omöjligt Jag suger på smyguppdrag. Det sabbade hela spelet för mig. Men jag måste prova igen snart. Har säkert dött 25 gånger, sen gav jag upp och slutade spela. Har klarat två av maskinerna, fågeln och elefanten, om jag minns rätt. Har ganska många timmar i spelet, och har master sword etc. Stealth bara hatar jag.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB