Permalänk
Medlem

F1 23 kommer tyvärr inte stödja PSVR2. Trist!
https://www.uploadvr.com/f1-23-pc-vr-support/

Permalänk
Medlem

Lite nya PSVR2 spel på rea.

Jurassic World Aftermath Collection (223.30 SEK med PS Plus. 255.20 SEK utan)
Garden of the Sea (164.25 SEK med PS Plus. 175.20 SEK utan)
Les Mills Body Combat & Pistol Whip ska också vara på rea, men kan inte se priserna då jag redan äger dom.

Permalänk
Medlem

Preview/Review av Walkabout Mini-Golf som släpps imorgon

Permalänk
Medlem

Går nu att köpa på PS store. Någon som testat än? På Reddit's PSVR forum jublas det.

Edit. Blev ett köp av bundlen. Får väl se om det blir något jobb i morgon eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Går nu att köpa på PS store. Någon som testat än? På Reddit's PSVR forum jublas det. https://www.youtube.com/watch?v=X0Eb4mA09WQ&t=1s

<Uppladdad bildlänk>

Edit. Blev ett köp av bundlen. Får väl se om det blir något jobb i morgon eller inte

Spelat en hel del men inte på PSVR2 utan på Quest.
Riktigt bra spel och själva minigolfandet är riktigt kul, bättre än IRL
Har en discord kanal där Walkabout är ett av dom populära spelen som spelas

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

PSVR2 har nu börjat säljas hos alla återförsäljare i USA och Storbritannien (och i andra länder). Fram tills nu har det bara varit möjligt att köpa av Sony direkt i dessa länderna. Många menade att vanliga konsumenter inte riktigt handlar via sådana kanaler utan föredrar vanliga butiker som Amazon eller Walmart i USA. Currys och Game är de större återförsäljarna av spel och elektronik i Storbritannien.

Förhoppningsvis kommer fler köpa ett headset då tillgängligheten har förenklats betydligt i världens största marknader.

https://www.gamespot.com/articles/psvr-2-will-soon-be-availab...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

PSVR2 har nu börjat säljas hos alla återförsäljare i USA och Storbritannien (och i andra länder). Fram tills nu har det bara varit möjligt att köpa av Sony direkt i dessa länderna. Många menade att vanliga konsumenter inte riktigt handlar via sådana kanaler utan föredrar vanliga butiker som Amazon eller Walmart i USA. Currys och Game är de större återförsäljarna av spel och elektronik i Storbritannien.

Förhoppningsvis kommer fler köpa ett headset då tillgängligheten har förenklats betydligt i världens största marknader.

Samtliga länder som erbjuds Sony direct har inte kunnat köpa PSVR2 på annat sätt än online direkt från Sony.
Förhoppningsvis drar det igång försäljningen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar vara hyffade priser också. Vet iofs inte vad Sony direkt sålde dem för. Kankse var något liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Verkar vara hyffade priser också. Vet iofs inte vad Sony direkt sålde dem för. Kankse var något liknande.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Det är samma pris. Dom har inte sänkt priset.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har spelat Les Mills bodycombat VR i stort sätt varje dag sedan jag köpte det för ca 1 månad sedan. Det fick mig att fundera på om jag inte ska köpa en Quest också just för att den verkar så lätt att ta med sig när man t.ex. är ute och reser. Blir nästan som att ha sitt egna portabla gym i hotellrummet. Det brukar bli en del resor i jobbet, så det skulle ju vara perfekt att ta med sig en Quest och slippa släpa med sig PS5:an. Dessutom får man ju tillgång till betydligt fler spel och PC support. Kommer nog dock vänta på att 3:an släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Har sett att de har olika erbjudanden i butik i USA och Storbritannien. En bundle med typ två spel som Townsmen VR och RE Village, eller några andra två spel. Man får bättre pris om man köper ett sådant paket.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Chess_Norris:

Har spelat Les Mills bodycombat VR i stort sätt varje dag sedan jag köpte det för ca 1 månad sedan. Det fick mig att fundera på om jag inte ska köpa en Quest också just för att den verkar så lätt att ta med sig när man t.ex. är ute och reser. Blir nästan som att ha sitt egna portabla gym i hotellrummet. Det brukar bli en del resor i jobbet, så det skulle ju vara perfekt att ta med sig en Quest och slippa släpa med sig PS5:an. Dessutom får man ju tillgång till betydligt fler spel och PC support. Kommer nog dock vänta på att 3:an släpps.

Hur funkar det att veva runt i Les Mills med kabeln på PSVR2? Är lite nojig att råka rycka kabeln och dra headsetet i backen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Hur funkar det att veva runt i Les Mills med kabeln på PSVR2? Är lite nojig att råka rycka kabeln och dra headsetet i backen...

Har aldrig haft några direkt problem med kabeln, men däremot har jag råkat boxa till headsetet ett par gånger när jag tränat "upper cuts" och en gång var kaffebryggarn nära att åka i backen Rekomenderar att man köper en träningsmatta som man man kan stå på och se till att du kan svinga fritt med armarna innan man kör igång. Själv köpte jag denna och är mycket nöjd med vad man fick för priset. skipping rope mat yoga mat

Permalänk
Medlem

Detta är ju inget nytt men hade en polare över igår som fick testa min PSVR2 i ca en halvtimme. Han var helt golvad och funderade seriöst på att köpa ett ex själv. Som sagt inget unikt, men alltid intressant att det i stort sett alltid är reaktionen. Det går verkligen inte att beskriva upplevelsen, man måste testa själv.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Väldigt höga betyg för Humanity!

Permalänk
Medlem

Red Matter 2. Bra betyg. Verkar lovande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Jag har spelat det.
Det är ett bra spel, även Red Matter 1.
Tycker Red Matter 2 hade enklare pussel men endå bra spel.
Jag spelade RM1 och 2 efter varandra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har spelat det.
Det är ett bra spel, även Red Matter 1.
Tycker Red Matter 2 hade enklare pussel men endå bra spel.
Jag spelade RM1 och 2 efter varandra.

Ser tydligen riktigt bra ut på PSVR2 också. 120FPS och väldigt hög kvalité.
Jag tycker helt klart att minst 90FPS borde vara standard, det verkar motverka illamående och en del grafiska problem också.
60 reprojection fungerar ju och är ganska ok, men ska det vara bekvämt så vill man helst ha lite högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag tycker helt klart att minst 90FPS borde vara standard, det verkar motverka illamående och en del grafiska problem också.
60 reprojection fungerar ju och är ganska ok, men ska det vara bekvämt så vill man helst ha lite högre.

Det är otroligt snyggt även på Quest 2 (native) som jag körde spelet. Vet ingen annan som lyckas med detaljerna som Vertical Robot gjort i Red Matter 1 och 2.
Det är det snyggaste spelet på PSVR2 med tanke på att det flyter på i 120FPS native som sagt.

Jag hoppas också att alla utvecklare satsar på 90 eller 120Hz native men kan samtidigt förstå att det kan vara svårt med spel som Resident Evil bla som funkar både på skärm och i VR.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skaffade nyss Pistol Whip. Ska bli intressant att testa det när man slutat jobbet.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Min fru har spelat det rätt mycket och hon har inte upplevt några problem förutom att hon råkat smälla till headsetet när man ska slå ibland.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Skaffade nyss Pistol Whip. Ska bli intressant att testa det när man slutat jobbet.

Det gjorde du rätt i, helt fantastiskt spel.
Typ John Wick Sim med inspiration av Gun Smoke(NES)
Tror att det är ett väldigt bra spel om man ska lära sig att sikta också.

Älskar spelet och kommer förmodligen lira det ikväll igen.
Klar med RE8 nu, fast man är lite sugen på ett varv till, men hinner nog inte med det.
Jag gillar också Synth Riders, speciellt med tanke på musiken. Brukar vara bra uppvärmning innan man ska spela något annat.

Väntar på REA för GT7 också, har lite svårt att betala över 500Kr nu när spelet har varit på REA för 350-400Kr för ett tag sedan.
Har till och med köpt ratt för det.

Jag har varit nära att slå sönder taklampan 3-4 gånger när jag varit lite felplacerad och kastat kniv i RE 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det ser riktigt bra ut! Är helt förvånad över hur snyggt det är! Bilden är klar och flyter på fint. Färgerna är väldigt levande. Den här mura effekten är också väldigt minimal i spelet enligt mig. Jag har fått höra att det är typ 2 personer som gjort det här spelet, don't quote me on it. Så det är lite skamligt att inte andra studios kan komma upp till den här nivån av grafik på PSVR2. Rekommenderar starkt både Humanity och Red Matter 2!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Så imorgon är det dags! Sony ska presentera vad vi kan vänta oss den kommande tiden när det kommer till PS5 och PSVR2. Sändningen börjar 22:00 svensk tid och kommer att sändas bl.a på YouTube.

Är någon annan taggad? Jag vet helt ärligt inte vad jag ska ha för förväntningar. Detta är ju en Showcase ändå (deras största typ av presentationer) och inte en State of Play (mindre presentationer). 2022 hade Sony ingen Showcase alls som gjorde många besvikna. Så vissa menar att de kommer ha en större presentation nu för att då ta igen för 2022. De är tydliga med att säga: "A wealth of new games and new IP are headed to PS5 and PS VR2". Så vi kan vänta oss flera nyheter.

Vilket/Vilka spel hade ni velat spela i PSVR2? Jag vet att fantasin kan få en att önska Tekken i VR, haha. Men om man är lite realistisk så att säga. Kan vi se något The Last of Us i VR? Blivit hype nu igen kring spelet i.o.m TV-serien och kommer ett multiplayer mode snart.

https://blog.playstation.com/2023/05/17/youre-invited-playsta...

Permalänk
Medlem

Så imorgon är det dags! Sony ska presentera vad vi kan vänta oss den kommande tiden när det kommer till PS5 och PSVR2. Sändningen börjar 22:00 svensk tid och kommer att sändas bl.a på YouTube.

Är någon annan taggad? Jag vet helt ärligt inte vad jag ska ha för förväntningar. Detta är ju en Showcase ändå (deras största typ av presentationer) och inte en State of Play (mindre presentationer). 2022 hade Sony ingen Showcase alls som gjorde många besvikna. Så vissa menar att de kommer ha en större presentation nu för att då ta igen för 2022. De är tydliga med att säga: "A wealth of new games and new IP are headed to PS5 and PS VR2". Så vi kan vänta oss flera nyheter.

Vilket/Vilka spel hade ni velat spela i PSVR2? Jag vet att fantasin kan få en att önska Tekken i VR, haha. Men om man är lite realistisk så att säga. Kan vi se något The Last of Us i VR? Blivit hype nu igen kring spelet i.o.m TV-serien och kommer ett multiplayer mode snart.

Man kan ju hoppas att denna "läcka" är äkta, men jag är tveksam

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Chess_Norris:

<Uppladdad bildlänk>

Alltså det lär ju bli en riktigt trevlig fest om listan stämmer. Är ju väldigt nyfiken på Darkside från Santa Monica!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

<Uppladdad bildlänk>

Nice lista! Dock blir jag lite orolig då jag bara ser 3 PSVR2 titlar. Har ju pratats mycket om hybridspel så vi får hoppas att några spel på listan är sådana spel.

Permalänk
Medlem

Skrivet av Chess_Norris:

<Uppladdad bildlänk>

Bilden är avfärdad som fake, men man vet ju aldrig.
Jag tror PSVR2 spel.
Re4 Remake.
Firewall Ultra
Beat saber

Sen vet jag inte, jag hoppas på mer eller spel man varken sett eller hört om tidigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

PSVR2 verkar sälja hyffsat bra i motsatt till vad som tidigare antytts och har sålt ca 8% mer än tidigare generationen.

https://www.pushsquare.com/news/2023/05/psvr2-sales-at-600000-six-weeks-after-launch-sony-confirms