PSVR2 - diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Kanske dags att skaffa Switchback nu efter senaste patchen. Har avhållt mig p.g.a all kritik spelet fick när det släpptes.
Den senaste patchen verkar dock ha löst det mesta som folk var missnöjda med och nu verkar det vara entydigt positiva tongångar.
Just going to echo what everyone else is saying, Switchback VR patch is fantastic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Kanske dags att skaffa Switchback nu efter senaste patchen. Har avhållt mig p.g.a all kritik spelet fick när det släpptes.
Den senaste patchen verkar dock ha löst det mesta som folk var missnöjda med och nu verkar det vara entydigt positiva tongångar.
Just going to echo what everyone else is saying, Switchback VR patch is fantastic

Skaffade spelet när det kom men har inte kunnat prova nya patchen än.
Det är rätt kul spel att hoppa in och köra.
När man klarat ut det kan man välja vilka banor man vill och slipper den dåliga storyn och cutscenes.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/157zg49/rad/

Permalänk
Medlem

Tja alla.
Tänkte köpa Horizon till mitt VR2 på PS5 digital men vill helst inte pröjsa 800kr på PSN.
Finns det billigare legit butiker som man kan köpa spel billigare och sedan ladda ner på sitt PS5 eller är det enbart PSN som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Tja alla.
Tänkte köpa Horizon till mitt VR2 på PS5 digital men vill helst inte pröjsa 800kr på PSN.
Finns det billigare legit butiker som man kan köpa spel billigare och sedan ladda ner på sitt PS5 eller är det enbart PSN som gäller?

512 kronor via Turkiska PSN storen. Lite jobb att komma igång men fungerar kanon att köpa spel sen. De flesta VR spelen kostar mindre än hälften av vad samma spel kostar på den svenska storen. Just Horizon är dock inte lika billigt av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

512 kronor via Turkiska PSN storen. Lite jobb att komma igång men fungerar kanon att köpa spel sen. De flesta VR spelen kostar mindre än hälften av vad samma spel kostar på den svenska storen. Just Horizon är dock inte lika billigt av någon anledning.

<Uppladdad bildlänk>

Drar iväg pm till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

512 kronor via Turkiska PSN storen. Lite jobb att komma igång men fungerar kanon att köpa spel sen. De flesta VR spelen kostar mindre än hälften av vad samma spel kostar på den svenska storen. Just Horizon är dock inte lika billigt av någon anledning.

<Uppladdad bildlänk>

Helt galet med inflation. Priset för Horizon Call of the Mountain ligger nu på 1299 tukrisk lira. Kollade upp vad jag betalade när det lanserades i februari och jag betalade 699 turkisk lira då. Vissa spel har blivit dyrare. De har också höjt priset av Spider-Man 2 (vet det är off topic då det inte är VR) som lanseras i oktober. Ville förbeställa det i dagarna och låg då på 799 turkiska. De har höjt det till 1499 turkiska såg jag nu. Boy, do I feel like a fool now.

Permalänk
Medlem

Bra PSVR2 månad

Permalänk
Medlem

PSVR2 Without Parole VR Skater Review: “Most fun I have had in VR all year” 9/10!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

PSVR2 Without Parole VR Skater Review: “Most fun I have had in VR all year” 9/10!
https://youtu.be/gnKmdooEr_w

Kul spel! Och svettig blir man, haha. Tar tid att lära sig men det är roligt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Helt galet med inflation. Priset för Horizon Call of the Mountain ligger nu på 1299 tukrisk lira. Kollade upp vad jag betalade när det lanserades i februari och jag betalade 699 turkisk lira då. Vissa spel har blivit dyrare. De har också höjt priset av Spider-Man 2 (vet det är off topic då det inte är VR) som lanseras i oktober. Ville förbeställa det i dagarna och låg då på 799 turkiska. De har höjt det till 1499 turkiska såg jag nu. Boy, do I feel like a fool now.

Det där har nog inte bara med inflation att göra, många utvecklare och publishers som börjat chock-höja spelen på bland annat den turkiska marknaden då det är allt fler som börjat ta omvägar för att köpa via de platserna istället.

Permalänk
Medlem

Såg att Green Hell precis har släppts till PSVR2

Permalänk
Medlem

30% på Walkabout Minigolf nu, någon som testat spelet?

Jag är väldigt sugen, men är lite tveksam eftersom att jag inte har någon att spela med online och jag tror inte att det funkar jättebra att dela på ett headset för lokalt spelande, hade gärna spelat med flickvännen annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

30% på Walkabout Minigolf nu, någon som testat spelet?

Jag är väldigt sugen, men är lite tveksam eftersom att jag inte har någon att spela med online och jag tror inte att det funkar jättebra att dela på ett headset för lokalt spelande, hade gärna spelat med flickvännen annars.

Ett mycket bra spel om man gillar att spela med andra minigolfa och "snacka".
Walkabout är crossplay över alla plattformar och ett av spelen som spelas mest på discorden 👇
Finns alltid nån som kan tänkas vilja spela

Det är rätt kul att köra själv också och försöka slå sina egna banrekord men skulle vilja påstå det är iaf 90% socialt spel

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Ny rea på ett antal PSVR2 spel. Hittade infon på reddit, men verkar gälla svenska storen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Det där har nog inte bara med inflation att göra, många utvecklare och publishers som börjat chock-höja spelen på bland annat den turkiska marknaden då det är allt fler som börjat ta omvägar för att köpa via de platserna istället.

Har märkt av detta under de senaste dagarna. Många spel som tidigare låg på 300-400 TL, ligger nu på 500-650 TL.

T.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ett mycket bra spel om man gillar att spela med andra minigolfa och "snacka".
Walkabout är crossplay över alla plattformar och ett av spelen som spelas mest på discorden 👇
Finns alltid nån som kan tänkas vilja spela

Det är rätt kul att köra själv också och försöka slå sina egna banrekord men skulle vilja påstå det är iaf 90% socialt spel

Fick bli ett köp. Det flyter ju på ganska fort, så man kan förmodligen köra 9 hål var.

Riktigt kul i alla fall.

Permalänk
Medlem

Hej alla !

Tänker att jag byter ut öronpropparna på PSVR2-lurarna till några från Complyfoam eller andra med liknande memoryfoam som vidgar sig i öronen.
Har ni några tips på proppar man kan byta ut till?

Permalänk
Medlem

No Man's Sky! Lira det spelet på PSVR2! De släppte en uppdatering innan helgen som har gjort spelet OTROLIGT snyggt!! Jag har inte kunnat sluta spela det, haha. Är så kul att flyga runt och utforska. För de som inte lirat det innan, så är det lite långdraget i början innan man lär sig att samla resurserna man behöver. Men när man kommit förbi den biten så är man en riktig "spaceman" och hoppar in i sitt skepp och flyger till andra planeter med smidighet. Det roliga var att jag köpte det på rea i våras men startade aldrig det då alla recensioner sa att det såg hemskt ut. Så när uppdateringen kom ut så startade jag spelet innan jag uppdaterade det för att jämföra, och jag kan säga er att det är som att hoppa från PS2 till PS4. Det har sina brister. Man tappar FPS när det är väldigt krävande som t.ex vid en solnedgång på ett fält med massa djur och växter. Men det är inget som är så störigt. Get it and play it!

Såg verkligen framemot Starfield releasen på fredag (early access) men jag har typ ett liknande spel i VR nu Visst, det är två helt olika typ av spel och Starfields story och grafik kommer vara en klass för sig. Men att lira ett rymdspel där man åker mellan planeter för att utforska, där är No Man's Sky och Starfield väldigt lika fastän de är olika.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SittingDuck99:

No Man's Sky! Lira det spelet på PSVR2! De släppte en uppdatering innan helgen som har gjort spelet OTROLIGT snyggt!! Jag har inte kunnat sluta spela det, haha. Är så kul att flyga runt och utforska. För de som inte lirat det innan, så är det lite långdraget i början innan man lär sig att samla resurserna man behöver. Men när man kommit förbi den biten så är man en riktig "spaceman" och hoppar in i sitt skepp och flyger till andra planeter med smidighet. Det roliga var att jag köpte det på rea i våras men startade aldrig det då alla recensioner sa att det såg hemskt ut. Så när uppdateringen kom ut så startade jag spelet innan jag uppdaterade det för att jämföra, och jag kan säga er att det är som att hoppa från PS2 till PS4. Det har sina brister. Man tappar FPS när det är väldigt krävande som t.ex vid en solnedgång på ett fält med massa djur och växter. Men det är inget som är så störigt. Get it and play it!

Såg verkligen framemot Starfield releasen på fredag (early access) men jag har typ ett liknande spel i VR nu Visst, det är två helt olika typ av spel och Starfields story och grafik kommer vara en klass för sig. Men att lira ett rymdspel där man åker mellan planeter för att utforska, där är No Man's Sky och Starfield väldigt lika fastän de är olika.

Riktigt bra spel har kört ca 15timmar och är imponerad hur bra det är i VR och snyggt också.

Fantastiskt känsla att resa runt bland planeter och rymdstationer, leta o loota råvaror sälja och uppgradera sina grejer. Får verkligen samma känsla som i gamla klassiska elite.

Har fortfarande mycket att lära mig, men undrar man om något så går det alltid att googla. Det här är garanterat ett spel man lätt kan plöja ner hundratals timmar i😄 Tiden går verkligen snabbt när man väl är inne i spelet, och man har hela tiden den där bara lite till känslan.

Var lite svårt och jag dog ofta, så jag startade ett nytt spel i Relax nivå så slipper man dö hela tiden.

Permalänk
Medlem

Verkar som ett nytt Astro Bot spel är på gång och förhoppningsvis kommer det som VR också.
https://comicbook.com/gaming/news/astro-bot-ps5-playstation-game-tease/

Permalänk
Medlem

Crossfire: Sierra Squad finns nu i Playstation storen. Avvaktar nog ett par recensioner innan köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Crossfire: Sierra Squad finns nu i Playstation storen. Avvaktar nog ett par recensioner innan köp.
<Uppladdad bildlänk>

Spelet får bra betyg (8.7 av 10) från PSVR2 Without Parole. Någon som testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Spelet får bra betyg (8.7 av 10) från PSVR2 Without Parole. Någon som testat?
https://www.youtube.com/watch?v=mAsIk_9j22Y

Det ser lovande ut! Finns single-player campaign med. Men jag tror jag avvaktar. Efter Firewall Ultra fiaskot så tar jag en paus från sådana spel. Lirar No Man’s Sky på PSVR2 för fullt just nu och inväntar Starfield på fredag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Spelet får bra betyg (8.7 av 10) från PSVR2 Without Parole. Någon som testat?
https://www.youtube.com/watch?v=mAsIk_9j22Y

Var intresserad men spelet är mer en time crisis än vad jag trodde skulle vara en cod liknande singleplayer campaign. Så då får det vara

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Det ser lovande ut! Finns single-player campaign med. Men jag tror jag avvaktar. Efter Firewall Ultra fiaskot så tar jag en paus från sådana spel. Lirar No Man’s Sky på PSVR2 för fullt just nu och inväntar Starfield på fredag.

Köpte precis Pavlov, så det ska jag köra närmaste tiden. Sedan har jag också NMS som jag inte har spelat än. Ska bli kul att testa efter senaste uppdateringen som man har hört mycket lovord om.
FPS spelet Alvo släpps den 14/9, så jag tänkte avvakta med Crossfire tills det spelet dyker upp.

Permalänk
Medlem

Jag har märkt att jag nu kan ladda mina VR kontroller oavsett om status för kontroller batteriet visar fullt eller inte. Vet inte om det är något som Sony fixat med den senaste uppdateringen? Tidigare så var jag tvungen att vänta tills batteri-statusen på kontollerna gick från tre streck till två streck innan det gick att ladda dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Jag har märkt att jag nu kan ladda mina VR kontroller oavsett om status för kontroller batteriet visar fullt eller inte. Vet inte om det är något som Sony fixat med den senaste uppdateringen? Tidigare så var jag tvungen att vänta tills batteri-statusen på kontollerna gick från tre streck till två streck innan det gick att ladda dom.

Låter ju som rn bugg som fixats 🙂👍

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Fidelity intervju med Jim Ryan. Han bekräftar att Playstation Home kommer förnyas

Q: What is Sony's metaverse strategy? How big of a role will VR2 play there? Is it for gaming only, or will it be for something broader in terms of applications and markets?

JR: We're approaching metaverse conversations through 2 lenses. First is as a platform holder. We had something called PlayStation Home for the PS3 and that was a very early manifestation of a platform metaverse. It was probably 10- 15 years ahead of its time. The second is from the studio perspective. We have a couple of projects underway that are very exciting for us, in terms of creating some sort of game-type metaverse which can possibly have collaboration with other parts of Sony. Sony's entertainment assets have huge potential in the metaverse area. As for VR2, we see it as having a role down the road, more in the mid-term.