Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Snabb fråga om The Walking Dead: Saints & Sinners Chapter 1.
Jag har haft spelet ett tag, men börjat spela det ganska nyligen. Jag funderar på om det är en bra strategi att helt enkelt strunta i uppdragen i början och istället helt koncentrera sig på att uppgradera vapen, recept och annat innan man ger sig på själva uppdragen? Jag tyckte mig ha läst någonstans att om man inte gör ett uppdrag, så försvinner dom, men vet inte om det bara gäller sidouppdrag?
Har lite svårt att komma in i spelet så här i början och jag tror det i största delen beror på stress, så därav frågan.
Är också lite nyfiken av hur viktigt det är att göra alla sidouppdrag? Går man miste om mycket om man hoppar över några stycken?
Missade första sidouppdraget när man skulle lämna ringen till kvinnan. Jag fixade ringen, men glömde helt bort att gå tillbaka och lämna den och missade därför att få koden till kassaskåpet. Läste sedan någonstans om att man istället kunde ha ihjäl kvinnan och att man då får koden direkt, men det hade jag aldrig kunnat gissa mig till
Om någon har bra tips på textbaserad walkthrough för detta spel, så säg gärna till.
Jag gillar dessa videos från substatica, men det är lite segt att titta på 40-50 minuters video för varje dag i spelet.https://www.youtube.com/watch?v=GiMalZWZoTo&list=PLclRipCrKKQ...

Jag har lirat igenom båda kapitel 1 & 2. Jag fokuserade på att uppgradera utrustningen först, underlättade mycket. sidouppdragen måste man göra direkt, men de är helt valfria och ger inte så mycket. Koden från första uppdraget hittar du senare om du inte fick den av henne. I övrigt kommer socker bli den största flaskhalsen så småningom. Ett tips är att crafta den första mat-grejen i ditt camp och scrapa den för att få mer socker. Annars kan man hålla på i evigheter.

Kul spel allt som allt, även om vapenhanteringen inte alls är lika tight som i RE8.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Då avvaktar jag nog lite med Beat Saber och kanske köper det senare.

Tror inte att jag behöver en träningsapp just nu, men tack för tipset!
Kul att höra att det fungerar bra eftersom att det är lätt att bli lite skeptisk och misstänka att någon random utvecklare försöker casha in på något dem kallar träningsapp, men fungerar det så bra som du beskriver så är det nog rätt seriöst ändå.

Är det inte lite besvärligt att svettas mycket med VR headset, behöver man tänka på något i förväg ifall man vill köra träningspass med den?

Spelade lite mer Beat Saber igår och det blir bättre ju längre in i kamanjen man kommer.
Är ju synd att dom inte erbjuder demos för fler VR spel, så man kunde testa innan man bestämmer sig.

Jag tycker det hjälper mycket med ett pannband. Köpte fler pack från Amazon, så jag kan byta inför varje pass.
Dock viktigt att kolla att man har tillräckligt med utrymme åt alla håll eftersom det blir en hel del vevande med armarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Jag har lirat igenom båda kapitel 1 & 2. Jag fokuserade på att uppgradera utrustningen först, underlättade mycket. sidouppdragen måste man göra direkt, men de är helt valfria och ger inte så mycket. Koden från första uppdraget hittar du senare om du inte fick den av henne. I övrigt kommer socker bli den största flaskhalsen så småningom. Ett tips är att crafta den första mat-grejen i ditt camp och scrapa den för att få mer socker. Annars kan man hålla på i evigheter.

Kul spel allt som allt, även om vapenhanteringen inte alls är lika tight som i RE8.

Tack för tipsen. Spelade om dag 2 och lyckades nu få tag på koden och han göra huvuduppdraget samt fylla ryggsäcken.
Dog så klart precis när jag skulle ta båten tillbaka, men lyckades tillslut hämta tillbaka all förlorad loot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Spelade lite mer Beat Saber igår och det blir bättre ju längre in i kamanjen man kommer.
Är ju synd att dom inte erbjuder demos för fler VR spel, så man kunde testa innan man bestämmer sig.

Jag tycker det hjälper mycket med ett pannband. Köpte fler pack från Amazon, så jag kan byta inför varje pass.
Dock viktigt att kolla att man har tillräckligt med utrymme åt alla håll eftersom det blir en hel del vevande med armarna.

Helt galet hur populärt Beat Saber är. Inte köpt det själv ännu till PSVR2, men såg att det började ligga etta på bästsäljande listan i Playstaion Store i flera territorium (bl.a USA och Sverige) bara dagen efter det presenterades förra veckan.

Själv blir jag riktigt svettig och får mig ett träningspass när jag kör Nock. Trodde inte att det skulle vara så fysiskt krävande. Så jag behöver nog också beställa en massa pannband Aldrig hänt att linserna blir helt immiga innan jag började köra Nock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja men det låter endå som svammel att just meta skulle ligga bakom detta.
Sen har bloomberg skrivit liknande baserat på tveksamma analyser mot alla gamingbolag och VR allmänt, sånargumentet håller inte

Säger inte att detta bevisar något. Men det ser lite ovisst ut gällande opartiskheten Bloomberg visar gentemot Quest 3 och PSVR2. Bloomberg är första och enda publikationen som fått exklusiv hands-on upplevelse av Quest 3. Kan som sagt bara vara en tillfällighet. Men för mig är det liksom once a coincidence, twice could be the same, but three times means someone has tampered the game.

https://www.bloomberg.com/news/newsletters/2023-05-28/meta-qu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Säger inte att detta bevisar något. Men det ser lite ovisst ut gällande opartiskheten Bloomberg visar gentemot Quest 3 och PSVR2. Bloomberg är första och enda publikationen som fått exklusiv hands-on upplevelse av Quest 3. Kan som sagt bara vara en tillfällighet. Men för mig är det liksom once a coincidence, twice could be the same, but three times means someone has tampered the game.

https://www.bloomberg.com/news/newsletters/2023-05-28/meta-qu...

Quest 3/Eureka har skickats ut till massor av utvecklare, så att få tag på en sådan prototyp att testa (och förmodligen bryta någon NDA) för någon som Mark Gurman är antagligen en smal sak. Har inte sett att han skulle fått en exklusiv preview av Meta själva.

För övrigt var det väl inte Bloomberg själva som slängde sig med låga försäljningsuppskattningar för PSVR2 utan killgissningsföretaget IDC. Bloomberg återrapporterade IDC:s siffror, precis som Sweclockers gjorde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Säger inte att detta bevisar något. Men det ser lite ovisst ut gällande opartiskheten Bloomberg visar gentemot Quest 3 och PSVR2. Bloomberg är första och enda publikationen som fått exklusiv hands-on upplevelse av Quest 3. Kan som sagt bara vara en tillfällighet. Men för mig är det liksom once a coincidence, twice could be the same, but three times means someone has tampered the game.

https://www.bloomberg.com/news/newsletters/2023-05-28/meta-qu...

Tror endå inte på din teori pga.
Tidigare psvr2 artikelar var baserade på nån analys från 3e part.
Bloomberg har tidigare skrivit "skit" om Meta och VR allmänt. (Amerikanskt företag)
Bloomberg har skrivit skit om Nintendo och MS (Maerikanskt företag)
Denna artikell om Quest 3 och Apple vet jag inte om det ställer Meta i nå bättre dager än vad Meta ev hoppats på.
Personen som fick prova verlade varken vara speciellt insatt eller kunnig utan man fick väll mer eller mindre bara "bekräftat" vad som läckt tidigare.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Quest 3/Eureka har skickats ut till massor av utvecklare, så att få tag på en sådan prototyp att testa (och förmodligen bryta någon NDA) för någon som Mark Gurman är antagligen en smal sak. Har inte sett att han skulle fått en exklusiv preview av Meta själva.

För övrigt var det väl inte Bloomberg själva som slängde sig med låga försäljningsuppskattningar för PSVR2 utan killgissningsföretaget IDC. Bloomberg återrapporterade IDC:s siffror, precis som Sweclockers gjorde.

Skrivet av Molotov:

Tror endå inte på din teori pga.
Tidigare psvr2 artikelar var baserade på nån analys från 3e part.
Bloomberg har tidigare skrivit "skit" om Meta och VR allmänt. (Amerikanskt företag)
Bloomberg har skrivit skit om Nintendo och MS (Maerikanskt företag)
Denna artikell om Quest 3 och Apple vet jag inte om det ställer Meta i nå bättre dager än vad Meta ev hoppats på.
Personen som fick prova verlade varken vara speciellt insatt eller kunnig utan man fick väll mer eller mindre bara "bekräftat" vad som läckt tidigare.

Som sagt, säger varken att det är bevis för något eller inte. Men Bloomberg fick exklusivitet i att först få testa OCH skriva om upplevelsen (även om det var tunt då Quest 3 inte ens presenterats ännu). Så det som sas att det skickats ut headset redan är Irrelevant för att ingen har fått prata om det. Bloomberg var först. Any publicity is good publicity, så att de inte fick Quest 3 att framstå som framtidens VR är helt okej. Kan bara vara ett sammanträffande, men världen är dessvärre inte så ärlig som den vanliga medborgaren. Mycket fulspel pågår hela tiden. That's all I am saying.

Permalänk
Medlem

Sitter och tittar på Meta Quest Showcase och såg precis att dom visade upp Bulletstorm och det såg riktigt bra ut.
Kul att det kommer till PSVR2 också.

Permalänk
Medlem

Var en bra showcase. Inte något jätteimponerande men mycket bättre än Sonys tunna VR segment.

Är det någon som vet vilka av dessa spelen som kommer till PSVR2? Förutom Bulletstorm och Stranger Things då. Det vampyrspelet i Venedig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Var en bra showcase. Inte något jätteimponerande men mycket bättre än Sonys tunna VR segment.

Är det någon som vet vilka av dessa spelen som kommer till PSVR2? Förutom Bulletstorm och Stranger Things då. Det vampyrspelet i Venedig?

Tänker du på Vampire the masquerade ? ja det kommer också.
Ghost buster kommer också.
Dom flesta spelen lär komma till PSVR2 också.
Jag brukar inte bli imponerad men Asgards Wrath 2 såg ut som ett AAA spel, riktigt imponerande. Men det kommer vara exklusivt

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Tänker du på Vampire the masquerade ? ja det kommer också.
Ghost buster kommer också.
Dom flesta spelen lär komma till PSVR2 också.
Jag brukar inte bli imponerad men Asgards Wrath 2 såg ut som ett AAA spel, riktigt imponerande. Men det kommer vara exklusivt

Är glad att Vampire the Masquerade kommer! Ser mysigt ut

Asgard’s Wrath 2 har jag frågetecken kring. Spelat ettan på PC ett par år sen och det var riktigt snyggt och bra VR spel! Aldrig att en trådlös Quest klarar av ettan. Så jag undrar om AW2 har nedgraderats för att fungera på Quest 2? För de sa att om man förbeställer får man ettan gratis till PC. Kommer då AW2 finnas till Quest och PC? Kommer den ha olika grafikinställningar?

För dagens spel var nog mest för att visa de miljontals som har en Quest 2 idag vad för spel de kan vänta sig. Meta kommer nog inte glömma alla Quest 2 spelare (som är många) för att satsa bara på Quest 3. Så vi kan nog vänta oss en period av Quest 2 spel när Quest 3 är mer kraftfullt.

Permalänk
Medlem

I Japan har de redan dragit igång med Days Of Play och några VR spel är på rea. Får se om det blir samma spel här i morgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

I Japan har de redan dragit igång med Days Of Play och några VR spel är på rea. Får se om det blir samma spel här i morgon.
<Uppladdad bildlänk>

Tråkig rea ifall det blir samma procent här. GT7 har varit nere i 350Kr här och jag tror även att PSN versionen har haft 50% innan PSVR2 släpptes. Tetris har samma rea som för typ en månad sedan. Rez och No mans sky hade 50% på PSN innan PSVR2 release, med gratis uppgradering.

Så det är väl inget som sticker ut direkt?

Hade gärna sett något mer PS Plus spel för PSVR2 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tråkig rea ifall det blir samma procent här. GT7 har varit nere i 350Kr här och jag tror även att PSN versionen har haft 50% innan PSVR2 släpptes. Tetris har samma rea som för typ en månad sedan. Rez och No mans sky hade 50% på PSN innan PSVR2 release, med gratis uppgradering.

Så det är väl inget som sticker ut direkt?

Hade gärna sett något mer PS Plus spel för PSVR2 också.

Verkar stämma med det som reades i Japan. Såg även att det var 30% rabatt på Demeo. Ingenting som direkt intreserar mig. Möjligtvis No Mans Sky som jag inte köpte på förra rean. Hadde dock hoppats kunna köpa Creed och Red Matter 2 till lite rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Verkar stämma med det som reades i Japan. Såg även att det var 30% rabatt på Demeo. Ingenting som direkt intreserar mig. Möjligtvis No Mans Sky som jag inte köpte på förra rean. Hadde dock hoppats kunna köpa Creed och Red Matter 2 till lite rabatt.

Gran Turismo 7 kostar nu 400-429Kr på de största butikerna(526Kr på PS Store), tycker det är tråkigt att de digitala versionerna nästan alltid är dyrare.

Lite dåligt också ifall man kollar på PS Store och väljer PSVR2 i filter så får man inte upp alla spel. Bara Before your eye och the last worker dyker upp... Alltså inte Tetris eller Demo tillexempel.

Permalänk
Medlem

Var lite osäker på om detta skulle släppas till PSVR2, men det verkar ju så.

Permalänk
Medlem

Vi VR spelare köper fler spel än de som spelar på en platt skärm. Den som vill spara en slant kan skapa konto hos Turkiska Playstation Store och spara typ 50% på varje spelköp. Finns en tråd här på Sweclockers (kolla de senaste sidorna) med instruktioner. Man behöver ett konto hos Spectrocoin som man överför euro till med SEPA (EU banköverföring) via sin vanliga bank. Är väldigt smidigt faktiskt. Dyra spel på svenska Playstation Store men handlar där ibland ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Vi VR spelare köper fler spel än de som spelar på en platt skärm. Den som vill spara en slant kan skapa konto hos Turkiska Playstation Store och spara typ 50% på varje spelköp. Finns en tråd här på Sweclockers (kolla de senaste sidorna) med instruktioner. Man behöver ett konto hos Spectrocoin som man överför euro till med SEPA (EU banköverföring) via sin vanliga bank. Är väldigt smidigt faktiskt. Dyra spel på svenska Playstation Store men handlar där ibland ändå.

Behöver man enkom "turkiskt psn konto"?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Behöver man enkom "turkiskt psn konto"?

Spectrocoin konto och turkiskt PSN konto. För man kan inte använda ett annat lands betalkort hos PSN än det landet kontot är reggat i. Så man får överföra till Spectrocoin från sin vanliga bank. Går smidigt med SEPA. Och sen har man ett virtuellt kort från Spectrocoin som man då matar in på turkiska Playstation Store. Sen bara att köra på.

Permalänk
Medlem

10% pre-order rabatt på Synapse med PS+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

10% pre-order rabatt på Synapse med PS+
<Uppladdad bildlänk>

Ändå sweet! Vad för typ av spel kan vi förvänta oss? Är det ett arcadespel som Pistol Whip? Eller ett vanligt spel med story och allt det? Kunde inte riktigt tyda det av klippen jag sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Ändå sweet! Vad för typ av spel kan vi förvänta oss? Är det ett arcadespel som Pistol Whip? Eller ett vanligt spel med story och allt det? Kunde inte riktigt tyda det av klippen jag sett.

Storydrivet spel.
Tror det ör en vidare utveckling av Fracked. Inte story men teknik/gameplay.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Storydrivet spel.
Tror det ör en vidare utveckling av Fracked. Inte story men teknik/gameplay.

Det gillar vi! Tycker det finns få skjutspel med bra story. Typ som London Heist från demot till PSVR eller Blood and Truth (lirade aldrig det). Hoppas Blood and Truth kommer till PSVR2.

Permalänk
Medlem

PSVR2 är lite rabatterat hos Amazon. 6687kr är det billigaste den varit hittills tror jag. Den gick för 6799kr hos vissa återförsäljare vid release.

https://www.amazon.se/dp/B0BM4T59XT/ref=asc_df_B0BM4T59XT/?ta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

10% pre-order rabatt på Synapse med PS+
<Uppladdad bildlänk>

Spelet verkar lovande! Det är ett demo som körs så vi får se om banorna är repetetiva.

Permalänk
Medlem

Fler spel finns nu på REA hos PSN.
Walking dead sinner 1 och 2 har nu 30% rea, fick bli köp för egen del. Ska tydligen vara riktigt bra och blivit ordentligt uppdaterat för PSVR2, jämfört med Quest versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Fler spel finns nu på REA hos PSN.
Walking dead sinner 1 och 2 har nu 30% rea, fick bli köp för egen del. Ska tydligen vara riktigt bra och blivit ordentligt uppdaterat för PSVR2, jämfört med Quest versionen.

Nice price! Värt att nämna att Chapter 2 är spelet som då är ”next-gen”. Chapter 1 har piffats upp lite men har inte gjorts om från grunden. Vissa har reagerat på att ettan såg lite gammalt ut. Jag lirade chapter 1 på PCVR något år sen och PSVR2 versionen är väldigt lik den versionen. Chapter 2 är däremot ett nytt, snyggt, och grymt spel! (Ettan är också grymt men har några år på nacken).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Fler spel finns nu på REA hos PSN.
Walking dead sinner 1 och 2 har nu 30% rea, fick bli köp för egen del. Ska tydligen vara riktigt bra och blivit ordentligt uppdaterat för PSVR2, jämfört med Quest versionen.

Ser ingen rea på chapter 2, det är fortfarande 419kr för mig.
Steam har/hade rea men jag tänkte jag ville spela på PSVR2, men även ordinarie priset är dyrast hos Playstation

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Helt galet hur populärt Beat Saber är.

Det galnaste med Beat Saber tycker jag ändå är att det är en snyggare klon av Beat Ninja, som knappt någon hört talas om och som fortfarande bara har sex recensioner på Steam.