PSVR2 - diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Helvete så taggad jag är. Väntat med att spela för detta. RE8 VR är min mest revolutionerande spelupplevelse på många år.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Helvete så taggad jag är. Väntat med att spela för detta. RE8 VR är min mest revolutionerande spelupplevelse på många år.

Ja ser riktigt bra ut.
Inte alls spelat det tidigare. Precis som Re village, väntade på VR Mode 👌

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Aldrig lirat det heller. Inte ens originalet. Resident Evil 4 anses vara det bästa i serien så det är kul att just det kommer till VR! Skulle köpt ett ex under rean. Säljs typ för fullpris just nu.

Permalänk

Köpte Racket Fury nu på rea.
Tycke det är värt det för den pengen.

Permalänk
Medlem

Ser ändå ut att bli en riktigt bra månad för PSVR2!

Arashi Castles of Sin: Final Cut : December 5

Arizona Sunshine 2 : December 7

Resident Evil 4 : December 8

Ancient Dungeons VR: December 8

Vertigo 2 : December 12

Towers and Powers : December 13

Five Nights at Freddy's Help Wanted 2 : December 14

Not for Broadcast VR :December 14

Tiger Blade : December 22

Har precis beställt hos Spelbutiken PS4 versionen av Resident Evil 4 på rea då den har fri uppgradering till PS5 versionen. Utöver det är det nog 3 spel till på den listan som jag är riktigt intresserad av!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av SittingDuck99:

Ser ändå ut att bli en riktigt bra månad för PSVR2!

Arashi Castles of Sin: Final Cut : December 5

Arizona Sunshine 2 : December 7

Resident Evil 4 : December 8

Ancient Dungeons VR: December 8

Vertigo 2 : December 12

Towers and Powers : December 13

Five Nights at Freddy's Help Wanted 2 : December 14

Not for Broadcast VR :December 14

Tiger Blade : December 22

Har precis beställt hos Spelbutiken PS4 versionen av Resident Evil 4 på rea då den har fri uppgradering till PS5 versionen. Utöver det är det nog 3 spel till på den listan som jag är riktigt intresserad av!

Verkligen bra månad! Är riktigt sugen på Arizona Sunshine 2. Första är fortfarande riktigt roligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Verkligen bra månad! Är riktigt sugen på Arizona Sunshine 2. Första är fortfarande riktigt roligt!

Också sugen på det! Om man ska tro alla trailers så ser det riktigt snyggt ut och verkar vara en bra spelupplevelse.

De meddelade att om man förbeställer Deluxe Edition så får man tillgång till spelet 5/12. Vet inte om jag ska tolka det som att de är säkra på sitt spel eller försöka mjölka så mycket de kan innan alla inser hur dåligt det är Hoppas på det förstnämnda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Också sugen på det! Om man ska tro alla trailers så ser det riktigt snyggt ut och verkar vara en bra spelupplevelse.

De meddelade att om man förbeställer Deluxe Edition så får man tillgång till spelet 5/12. Vet inte om jag ska tolka det som att de är säkra på sitt spel eller försöka mjölka så mycket de kan innan alla inser hur dåligt det är Hoppas på det förstnämnda.

Förboka/förköp inget på Playstation.
Finns ingen chans tlll återköp som Steam eller Meta om man ångrar sig eller det visar sig vara dåligt.
Nu tror jag inte Arizona kommer vara ett dåligt spel. Menndet finns vissa PSVR2 versioner av spel som är multiplattform som släppts iår som verkligen dragit det kortaste strået.
Ist för att vara "PSVR2 Versioner" av spel har det i te alls varit jämförbart med PCVR utan mer jämförbart med uppskalade quest versioner.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Förboka/förköp inget på Playstation.
Finns ingen chans tlll återköp som Steam eller Meta om man ångrar sig eller det visar sig vara dåligt.
Nu tror jag inte Arizona kommer vara ett dåligt spel. Menndet finns vissa PSVR2 versioner av spel som är multiplattform som släppts iår som verkligen dragit det kortaste strået.
Ist för att vara "PSVR2 Versioner" av spel har det i te alls varit jämförbart med PCVR utan mer jämförbart med uppskalade quest versioner.

So true! Har med tänkt detta med att inte förbeställa men du har övertalat mig. Tänkte får invänta morgondagen för att se om recensioner kommit för Arashi Castles of Sin och så kan man vänta med Arizona Sunshine 2 lite då jag har beställt Resident Evil 4 och båda dessa är shooters.

Permalänk
Medlem

Efter att ha kollat på några recensioner av Arashi och Arizona Sunshine 2 så verkar det vara en tydlig segrare. Arashi verkar ha bra upplösning men så brister det på många andra fronter som mekanism, strider, grafikdetaljer, och andra funktioner som ingen vibration i kontrollen när man klappar sin hund som är menat att höja inlevelsen.

Arizona Sunshine 2 verkar vara ett bra spel och roligt, men det är inte ett perfekt spel eller årets bästa spel kanske heller. Verkar vara lite brister med co-op (bryr mig inte om det för att vara ärlig) och kanske inte så utmanande spel. Men tror att jag kommer köpa Arizona Sunshine 2! Om inte nu vid release så inom en snar framtid.

Edit: Köpte spelet ett par timmar sen då jag tänkte att jag nyttjar PS+ rabatten. Har spelat i kanske 1 timme och jag gillar det! Är inte ett mästerverk direkt men är snyggt, miljöerna är välgjorda, och att skjuta och bussa sin hund på zombies är riktigt kul! Nice med lite zombie uppvärmning inför Resident Evil 4 VR lanseringen på fredag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Har precis beställt hos Spelbutiken PS4 versionen av Resident Evil 4 på rea då den har fri uppgradering till PS5 versionen.

Tack för tipset. Jag missade senaste rean på PS5 version, så det känns som ett bra alternativ.
Du hade inga problem att uppgradera den till PS5 versionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Tack för tipset. Jag missade senaste rean på PS5 version, så det känns som ett bra alternativ.
Du hade inga problem att uppgradera den till PS5 versionen?

You're welcome! Har inte fått spelet ännu. Borde trilla ner i brevlådan imorgon eller fredag. Men ska inte vara några problem. Googlade gällande Resident Evil 4 PS5 upgrade och det ska inte vara något strul med det. Kör man med skiva behöver skivan alltid vara i trots att man då laddat ner PS5 versionen. För så som jag förstått det så får man möjligheten att uppgradera från huvudmenyn när man har "markören" på spelet så man kan se information som trophies och annat. Kan skriva en uppdatering så fort jag fått spelet.

FYI, Spelbutiken/Coolshop har sålt slut på alla PS4 versioner av Reisdent Evil 4. Billigaste alternativet just nu är 573kr enligt Prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

You're welcome! Har inte fått spelet ännu. Borde trilla ner i brevlådan imorgon eller fredag. Men ska inte vara några problem. Googlade gällande Resident Evil 4 PS5 upgrade och det ska inte vara något strul med det. Kör man med skiva behöver skivan alltid vara i trots att man då laddat ner PS5 versionen. För så som jag förstått det så får man möjligheten att uppgradera från huvudmenyn när man har "markören" på spelet så man kan se information som trophies och annat. Kan skriva en uppdatering så fort jag fått spelet.

FYI, Spelbutiken/Coolshop har sålt slut på alla PS4 versioner av Reisdent Evil 4. Billigaste alternativet just nu är 573kr enligt Prisjakt.

Ah, då tvekade jag lite för länge igen , men kanske lika bra då jag har en stor backlogg med spel, så lika bra att köra klart dom först och sedan köpa RE 4 runt jul.

Permalänk
Medlem

Jisses vad man längtar!
Village i VR är en av de absolut bästa spelupplevelserna jag har haft (minus illamåendet) så det här kan bara bli bra!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Ah, då tvekade jag lite för länge igen , men kanske lika bra då jag har en stor backlogg med spel, så lika bra att köra klart dom först och sedan köpa RE 4 runt jul.

Du verkar ha tur. Spelet säljs på rea just nu på Playstation Store för 317kr! Billigare än mitt köp på skiva av PS4 versionen, haha För övrigt så kom spelet idag. Stoppade in skivan och kunde välja PS5 versionen från första menyn och ladda ner den istället. Smidigt!

Måste bara ge eloge till Arizona Sunshine 2. Är ett väldigt roligt spel! Inget för avancerat men välgjort och kul att spela.

Permalänk
Medlem

Resident Evil 4 är nu på rea i PS-store, kostar 318:-. Perfekt inför dagens släpp av VR-mode.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Resident Evil 4 är nu på rea i PS-store, kostar 318:-. Perfekt inför dagens släpp av VR-mode.

Starkt rekommenderat oavsett om man ska spela det i VR eller inte.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SittingDuck99:

Du verkar ha tur. Spelet säljs på rea just nu på Playstation Store för 317kr! Billigare än mitt köp på skiva av PS4 versionen, haha För övrigt så kom spelet idag. Stoppade in skivan och kunde välja PS5 versionen från första menyn och ladda ner den istället. Smidigt!

Måste bara ge eloge till Arizona Sunshine 2. Är ett väldigt roligt spel! Inget för avancerat men välgjort och kul att spela.

Tack för tipset hade glömt att kolla PS store, slog till på det igår. Snart dags att dra på sig PSVR2 headsetet 👍

Permalänk
Medlem

Också skaffat Re4 Remake för VR Mode.
Hinner inte spela idag men förhoppningsvis lördag eöler söndag.
Måste se till att kontrollerna är laddade

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlanBean:

Tack för tipset hade glömt att kolla PS store, slog till på det igår. Snart dags att dra på sig PSVR2 headsetet 👍

Tänkte också återkomma med intryck i helgen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Spelat nu 2 timmar av Re4 remake VR Mode.
Bra spel, än så länge kul action och stressigt i mellanåt.
I det stora hela så är gameplay rätt likt Quest versionen som jag körde för nått år sen. Det är lite skillnad men mycket är likt.
Kul endå att uppleva det här spelet i en Remake. Utseende mässigt är det precis som Village, snyggt men lite blur pga reprojection mm.
Enda jag har att klaga på att Rifle med scope känns konsig, inte alls som i Re Village tex, det låser sig till "dominant eye" när man för scopet nära. Så gjorde det i Quest versionen också men då fick man scopet på båda ögonen så det funkar bättre.
Jag gillar optiska scopes i VR men jag vill inte att dom ska "låsa fast" till ögat.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag gillar optiska scopes i VR men jag vill inte att dom ska "låsa fast" till ögat.

Gillar det med men tycker oftast att bilden blir väldigt suddig när man ser genom siktet.

I övrigt så älskar jag verkligen RE4 i VR. Personligen tycker jag fortfarande att Village är strået vassare i VR men än så länge har jag haft riktigt kul med det. El Gigante i VR hade jag riktigt roligt med!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Gillar det med men tycker oftast att bilden blir väldigt suddig när man ser genom siktet.

I övrigt så älskar jag verkligen RE4 i VR. Personligen tycker jag fortfarande att Village är strået vassare i VR men än så länge har jag haft riktigt kul med det. El Gigante i VR hade jag riktigt roligt med!

Finns det ett VR-spel där man är i El Giganten? Fett!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Finns det ett VR-spel där man är i El Giganten? Fett!

Five Nights at Freddy fast på Elgiganten?

Annars är El Gigante denna skönhet i Resident Evil:

Dold text
Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Five Nights at Freddy fast på Elgiganten?

Annars är El Gigante denna skönhet i Resident Evil:

FNAF på El Giganten hade varit nåt, haha!

Har inte börjat med RE4 ännu men El Gigante ser charmig ut! Ser framemot att träffa denna best.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Finns det ett VR-spel där man är i El Giganten? Fett!

Då hade jag inte särskrivit.
Elgiganten är butiken. El Gigante är bossen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Då hade jag inte särskrivit.
Elgiganten är butiken. El Gigante är bossen.

Särskrivning eller ej, ett VR spel i elektronikaffären låter roligt! För sent nu. A seed has been planted.

Permalänk
Medlem

Slog till på VR2 i helgen och har installerat det idag. Hoppa upp och skjut mig i huvudet vad kul det är! En sån jäkla inlevelse. Har bara testat Kayak VR och The Fisherman's Tale än så länge. Men det är så häftigt. Det krävs lite träning så att man inte går utanför zonen. Och att om man går, att ta sig tillbaka. Känns som att de flesta spel fungerar bäst när man står till?
Skulle behöva en hållare till kabeln att montera i taket, och ett par nya hörlurar (hade hoppats att mina Sony XM3 hade passat, men det gjorde dom inte). Jag har Call of the mountain och No man's sky härnäst på listan, när Fisherman's Tale är klart.
Nu hoppas jag att VR treadmills slår igenom haha

Edit: Sony XM3 passar till PSVR2 ta på er hörlurarna först och sedan headsetet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itsnotme:

Slog till på VR2 i helgen och har installerat det idag. Hoppa upp och skjut mig i huvudet vad kul det är! En sån jäkla inlevelse. Har bara testat Kayak VR och The Fisherman's Tale än så länge. Men det är så häftigt. Det krävs lite träning så att man inte går utanför zonen. Och att om man går, att ta sig tillbaka. Känns som att de flesta spel fungerar bäst när man står till?
Skulle behöva en hållare till kabeln att montera i taket, och ett par nya hörlurar (hade hoppats att mina Sony XM3 hade passat, men det gjorde dom inte). Jag har Call of the mountain och No man's sky härnäst på listan, när Fisherman's Tale är klart.
Nu hoppas jag att VR treadmills slår igenom haha

Ett tips är att ha en matta i mitten av din spel area.
Då är det lätt att känna vart man är nånstans. Man kan skippa guardian tom

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc