Permalänk
Medlem

Logitech k310 för 350 SEK. I princip bästa köpet jag någonsin gjort speciellt vad gäller hårdvara.

Vattentätt så bara diskar av det när det blir lite skitigt. Känns som nytt varje gång och ingen knapp är utnött efter mer än 10 år.

Sitter vid datorn större delen av dygnen. Jobbar som utvecklare hemifrån och spelar / programmerar på fritiden när man inte motionerar, träffar vänner eller umgås med sambon.

Sköna knappar är det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Beställde mig ett Keychron q2 idag, så blir till o modda o testa de ett tag sen

Vad blir det för brytare till denna då?

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

När inet droppar ett Keychron Q2 för 899kr under deras tangentbords-bonanza stream kunde jag inte låta bli. Hade GMK Oblivion 3.1 liggandes som behövde ett hem... switcharna blev Zelios Redux V1 som är smorda sedan tidigare. I övrigt stock just nu men kommer fixa till det lite mer under helgen.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Wooting Two, fullstort analogt (optiska brytare).
Intressant att alla andra (hittills) i tråden med Wooting kör 60HE-modellen. Den verkar ha blivit rejält populär.

Med risk för att den här tråden blir en dubblett av den huvudsakliga tråden om mekaniska tangentbord (vi är väl i princip redan där?)

60% är en väldigt populär layout eftersom den erbjuder en liten formfaktor vilket gör att ena handen man skriver med är väldigt nära musen så man slipper sitta med armarna isär eller flytta den så långt när man ska gå mellan mus och tangentbord. Dessutom helt utan nackdelar eftersom man ändå aldrig behöver delete-klustret eller piltangenterna eftersom det är mycket smidigare att köra caps lock+HJKL (för pilar) eller caps lock+backspace (för delete)*

* Vilket är objektiv sanning förutsatt att det som är objektivt sant sammanfaller med det som är subjektivt sant för mig, vilket det i mina egna undersökningar gör i princip 100% av gångerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Vad blir det för brytare till denna då?

Jag vet inte riktigt än, jag är lite sugen på att testa c3 equalz tangerine, men ska nog testa flytta mina black inks från mitt Gmmk pro till q2an först, sen funderade jag på att skaffa milky yellow pro för att testa dom, många säger att dom är bra, samt att de typ inte kosta någonting, så de kan vara värt att prova, har även beställt med TX stabs som ja ska byta till också

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av wurpan:

När inet droppar ett Keychron Q2 för 899kr under deras tangentbords-bonanza stream kunde jag inte låta bli. Hade GMK Oblivion 3.1 liggandes som behövde ett hem... switcharna blev Zelios Redux V1 som är smorda sedan tidigare. I övrigt stock just nu men kommer fixa till det lite mer under helgen.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Åh, nice! Ja hade också velat köpa från inet häromdagen, men de hade bara silver och blå för 899:- och jag vill ha ett till svart så fick betala 1490:- istället på maxgaming. Men hur känns bordet? Ska bli spännande o testa det, och sedan modda de

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Men har ni tips på bra linjära switchar så mottages det tacksamt!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Men har ni tips på bra linjära switchar så mottages det tacksamt!

Byggde precis mitt första custom, blev ett Q1. Satte in Akko CS silver. Riktigt nöjd är jag.
Drog på med en gammal musmatta i botten, Tempest mod och force break mod, utan att ens veta hur det skulle låta utan modsen.
Med det sagt så blev jag väldigt nöjd så jag lär inte modda så mkt mer då jag använder det på jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Åh, nice! Ja hade också velat köpa från inet häromdagen, men de hade bara silver och blå för 899:- och jag vill ha ett till svart så fick betala 1490:- istället på maxgaming. Men hur känns bordet? Ska bli spännande o testa det, och sedan modda de

Ett svart Q2 har jag redan också men ville ha ett silver som passar bättre tillsammans med Oblivion keycapsen

Har som sagt Q2 sedan tidigare och även Q1 så inga större överraskningar. Dock verkar det vara mycket mindre pingande i caset utan några mods än mitt andra Q2 så möjligt att dom har ändrat på något. Inte öppnat upp och kollat i det än. Andra Q2an köpte jag när det släpptes. Stabsen är ok, bättre än många andra tangentbord men kommer nog byta ut dom mot cherrys som jag har liggandes ändå.

Svarta Q2an:

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av wurpan:

Ett svart Q2 har jag redan också men ville ha ett silver som passar bättre tillsammans med Oblivion keycapsen

Har som sagt Q2 sedan tidigare och även Q1 så inga större överraskningar. Dock verkar det vara mycket mindre pingande i caset utan några mods än mitt andra Q2 så möjligt att dom har ändrat på något. Inte öppnat upp och kollat i det än. Andra Q2an köpte jag när det släpptes. Stabsen är ok, bättre än många andra tangentbord men kommer nog byta ut dom mot cherrys som jag har liggandes ändå.

Svarta Q2an:
<Uppladdad bildlänk>

Okej. Ja jag får se hur den känns när ja får de ja räknar med att man får modda de

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av wurpan:

Ett svart Q2 har jag redan också men ville ha ett silver som passar bättre tillsammans med Oblivion keycapsen

Har som sagt Q2 sedan tidigare och även Q1 så inga större överraskningar. Dock verkar det vara mycket mindre pingande i caset utan några mods än mitt andra Q2 så möjligt att dom har ändrat på något. Inte öppnat upp och kollat i det än. Andra Q2an köpte jag när det släpptes. Stabsen är ok, bättre än många andra tangentbord men kommer nog byta ut dom mot cherrys som jag har liggandes ändå.

Svarta Q2an:
<Uppladdad bildlänk>

Men är du nöjd med bordet?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Men har ni tips på bra linjära switchar så mottages det tacksamt!

Gateron CJ. Lagomt styv fjäder och super lena efter de är smorda. Gateron Oil King ska också vara bra, men inte testat dem

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Men har ni tips på bra linjära switchar så mottages det tacksamt!

Jag kör Black box inks i det ena och tycker dem är grymma, vilket i stort är samma switch du har.

Två andra jag verkligen gillar är Boba LT och Alpacas.
Vart lite sugen på att testa Creams och milky yellow men får se om det blir något av det eller ej.

Har hunnit känna på en del olika och MX blacks och Oil kings var inget för mig.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Jag kör Black box inks i det ena och tycker dem är grymma, vilket i stort är samma switch du har.

Två andra jag verkligen gillar är Boba LT och Alpacas.
Vart lite sugen på att testa Creams och milky yellow men får se om det blir något av det eller ej.

Har hunnit känna på en del olika och MX blacks och Oil kings var inget för mig.

Ja alltså, jag tycker black inks är supersköna, ja alpacas eller boba LT vet ja inget om, kanske borde kolla upp de, vart kan man köpa? Är de keygem?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Ja alltså, jag tycker black inks är supersköna, ja alpacas eller boba LT vet ja inget om, kanske borde kolla upp de, vart kan man köpa? Är de keygem?

Nja, tycker det är rätt stor skillnad black Ink's och box Ink's.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Nja, tycker det är rätt stor skillnad black Ink's och box Ink's.

Du har rätt i det ja, annan travel distance på box Ink's. Glömmer alltid av den skillnaden, vet inte om det är någon mer?

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Nja, tycker det är rätt stor skillnad black Ink's och box Ink's.

Det är de säkert. Men jag är nöjd med mina inks, de var det ja ville påpeka, inte att om de skiljer eller inte.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Logitech G710 blå brytare, byggd för att överleva apokalypsen. 😁👍

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

Microsoft Wired Keyboard 600.

Permalänk
Medlem

Blev inspirerad och köpte på mig en Keychron Q1 med Gateron Pro V2 White brytare, väldigt likt känslan på mitt gamla Steel Series Apex PRO men aningen mindre motstånd och märkbart tystare. Satan vad den väger! 1825g enligt spec.

Har för närvarande mina gamla keycaps från Apex PRO't. Någon som har tips på var man får tag på lämpliga keycaps för ISO nordic/sv? Keychron har ju sina caps men är inget fan av deras färgkombinationer. Kanske finns någon lämpligare tråd för det sidospåret?

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Blev inspirerad och köpte på mig en Keychron Q1 med Gateron Pro V2 White brytare, väldigt likt känslan på mitt gamla Steel Series Apex PRO men aningen mindre motstånd och märkbart tystare. Satan vad den väger! 1825g enligt spec.

Har för närvarande mina gamla keycaps från Apex PRO't. Någon som har tips på var man får tag på lämpliga keycaps för ISO nordic/sv? Keychron har ju sina caps men är inget fan av deras färgkombinationer. Kanske finns någon lämpligare tråd för det sidospåret?
https://lh3.googleusercontent.com/pw/AJFCJaXL4kB_ezZUnO4D-J7RECxCFdpShzpm1-Tr2WFfgWXvYeyRoXgLCo3k1lD8auM2I9dhiRTdrScZAWbqPljsvGQi8Fvd_eZhVxWx-AOhd2EBrukZWbgwT-TZv-NTlRwPxGhVpriuAnjfJSxYynZe71ptIQ=w2383-h1788-s-no?authuser=0

Nice! Kolla på maxgaming.se de har väldigt många Keycaps set med nordic och den layouten som passar tangentbordet. Har ett pbtfans set på mitt q2 som säljs på maxgaming

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Till er som har ett GMMK pro, så kan jag starkt rekommendera det här, det förvandlade verkligen tangentbordet!
Jag köpte mitt via Glorious direkt, tog 10 ish dagar, betalade ingen tull eller liknande.

Permalänk
Medlem
  • Pulsar PCMK TKL (pga hotswap, hyfsad ljuddämpning och enkelt att rengöra) som jag plåstermoddat stabsen på för att döda ljudet

  • Gazzew Bobagum 52g ordentligt ljuddämpade linjära switchar

  • Corsair PBT doubleshots

Tveklöst bästa tangentbordet jag någonsin haft, borde skaffa ett likadant till jobbet också.

Totalpris strax över 2000:-.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

logickeyboard LXH-JME7596H

Visa signatur

PII 450 / 256MB S3Trio /Diamond MonsterII voo2 SLI
2699V3 1070 64GB 50+TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Blev inspirerad och köpte på mig en Keychron Q1 med Gateron Pro V2 White brytare, väldigt likt känslan på mitt gamla Steel Series Apex PRO men aningen mindre motstånd och märkbart tystare. Satan vad den väger! 1825g enligt spec.

Har för närvarande mina gamla keycaps från Apex PRO't. Någon som har tips på var man får tag på lämpliga keycaps för ISO nordic/sv? Keychron har ju sina caps men är inget fan av deras färgkombinationer. Kanske finns någon lämpligare tråd för det sidospåret?
https://lh3.googleusercontent.com/pw/AJFCJaXL4kB_ezZUnO4D-J7RECxCFdpShzpm1-Tr2WFfgWXvYeyRoXgLCo3k1lD8auM2I9dhiRTdrScZAWbqPljsvGQi8Fvd_eZhVxWx-AOhd2EBrukZWbgwT-TZv-NTlRwPxGhVpriuAnjfJSxYynZe71ptIQ=w2383-h1788-s-no?authuser=0

Jag beställde dessa keycapsen till Q3 och är nöjd (inte testat mycket annat dock):
https://kbnordic.eu/keycaps/c-stock-wob-keycaps-pbt-dye-sub-i...

Notera att priset är lägre för att de inte passar perfekt till alla brytare ("c-stock"). Till mina Gateron gick det bra. Finns till normalpris också såklart.

Visa signatur

It's too bad she won't live! But then again, who does?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

https://i.imgur.com/8VWWKpV.jpg

Till er som har ett GMMK pro, så kan jag starkt rekommendera det här, det förvandlade verkligen tangentbordet!
Jag köpte mitt via Glorious direkt, tog 10 ish dagar, betalade ingen tull eller liknande.

Såg någon video om de där, de fungerade sådär visade dom, lite mer flex, men inte alls mycket ändå. Ja har ett Gmmk pro också, men nu i veckan skaffade jag mig ett Keychron q2, båda är bra bord, ja gillar Gmmk men var sugen på en 65% layout, och q2an flexar mycket jämtemot Gmmk som flexar 0 stock

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Satan vad den väger! 1825g enligt spec.

https://youtu.be/KHUl3uvJDKU?t=335

Väger ca det dubbla

Permalänk
Medlem

Nya keycaps på plats. Ser lite ut som en leksak imo.. kanske byter ut den röda escape knappen. Sköna tangenter är det iallafall. Keychrons egna för Q1 med mera.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneirogen:

Logitech G710 blå brytare, byggd för att överleva apokalypsen. 😁👍

Du och jag kör samma! har verkligen nada problem och köpte det för 500kr begagnat för ett bra tag sedan.

Permalänk

Använder Kinesis Advantage2 på jobbet och Dygma Raise hemma. Föredrar Dygma Raise eftersom det är lite mer flexibelt med tudelat och att man kan ändra lutnningen. Ser dock väldigt mycket fram emot att snart testa Dygma Defy.