Hur menar du nu? Utvecklaren förlorar inte en spänn på att bara ta en liten procentandel när du säljer spelet vidare för den person som köper det hade inte köpt det från butik så utvecklaren tjänar istället på det då de kan dubbeldippa försäljningen flera gånger. Det kommer också öka livslängden på varje försäljning eftersom fler är benägna att sälja det vidare till andra som aldrig skulle köpt spelet annars och tillverkaren får en liten del varje gång.
Är avgiften för hög, som det nu låter som att den är med 75% av vinsten så kommer många istället bara köpa spelet fysiskt för att kunna sälja det vidare och få hela vinsten(då man själv äger spelet och gör precis vad man vill med det) eller helt strunta i och sälja det för det inte är värt besväret när det från användarens perspektiv känns som man "tappar/förlorar" 75% och då får utvecklaren istället ingenting extra, alternativt inte köpa spelet öht. eller vänta flera år på prissänkningar och rabatter när det kostar för mycket och man inte kan få tillbaka majoriteten av utgiften när man spelar färdigt.