"helt obrukbart"? Men hur kan då jag sitta med Windows 11 och spela alla spel jag även spelade på Windows 10 utan problem? Förstår inte folk som du som drar till med "katastrofala" ord när det inte är sant i verkliga världen. Vad är det exakt för problem du stött på under dina 6 månader med Windows 11? Har det med drivrutiner att göra? För isf är det ju inte Windows eller Microsofts fel liksom. Hoppas du ger mig svar, är verkligen nyfiken.
Du missar en viktig sak. Nytt OS innebär att man tar ett steg framåt i utvecklingen, det är inte hållbart att hela tiden uppdatera befintlig struktur i all oändligheten. Rent krasst är det ju inte så värst stor skillnad på Windows 11 och Windows 95, eller hur? Hade du hellre tyckt dom skulle låta Windows 95 få leva i all oändlighet men bara ha massa SPs till idag? Ohållbart, uppenbarligen.
Windows 11 är snyggare och mer modernt och passar in mer i designspråket år 2023, har bättre mer logiska placeringar av inställningar och har funktioner som man saknat i Windows 10 och bakåt. Absolut att saker som tabbar i anteckningar etc hade kunnat vara en uppdatering till Windows 10. Men det gör inte Windows 11 onödig eller att det är dumt att det kom till 11:an. Så du menar att det är onödigt med vissa funktioner i Windows 11 för att användare som du, redan dragit in dom funktionerna i Windows 10? Hehe, okej, ja men så kan man väl också se på det. Eller så släpper Microsoft en officiell version av funktionen i ett nyare OS (och/eller som en uppdatering till nuvarande senaste OS). Det låter bättre, tycker jag.
Du tar allt så svart och vit, jag är inte imponerad av tabbar, utan det gjorde mig glad att äntligen finns det. Äntligen kan man ha en ruta för filhantering och inte flera st. Precis som när tabbar till webbläsare kom till Chrome Firefox etc, det imponerande inte på mig, utan det var äntligen, fan va bra osv. Inte gav folk skit till Google eller Firefox när det kom, varför ge skit till Microsoft när dom inför samma förfarandet på filhantering och Anteckningar? Förstår inte tankevurpan du gör där. Eller nu antar jag faktiskt; du kanske gav Google och Firefox skit för att dom införde tabbar också? Om inte; varför är det skillnad på när Microsoft inför något och när Google och/eller Firefox inför något?
Mina erfarenheter så gör inte Windows 11 något sämre än Windows 10. Antingen bättre eller lika dåligt. Vad exakt är sämre som Windows 11 gör som Windows 10 gör bättre? Är genuint nyfiken och vill gärna veta vad jag isf missat och som inte jag stött på i hur jag använder mina datorer, både privat och i jobbet.
Ja, jag använde Windows 8 och sen 8.1 som förfinade bland annat startmeny-knappen. Sen gick jag över till Windows 10 när publika betan släpptes och aldrig tittat tillbaka. Min mamma satt liksom med 8 och 8.1 till och med ... Min enda issue med 8 och 8.1 var och är samma med både 10 och till 11:an (har blivit mindre av ett problem med 11:an dock) är att dom har kvar Kontrollpanelen. Lägg in ALLT under "Inställningar/Settings" och skrota Kontrollpanelen en gång för alla.
Jag har använt samtliga Windows sen 3.11 och haft mest problem med Windows 95 och 98. Då menar jag 98 och inte 98SE som var rena räddningen på den tiden och problem med 98SE var obefintliga i jämförelse med 98:an.
Övriga har det varit en del problem med såklart, som sig bör med all mjukvara, men inte som förstörde vardagen eller avskräckte mig från att dagligen använda det. Vista som brukar vara skräckexemplet hade jag inte problem med, som många andra verkade ha.
Har tyvärr inte bilder, önskar jag hade det, för vill själv minnas mina datorer och hur mitt skrivbord/pojkrum sett ut genom åren! Du får ta mig på mitt ord helt enkelt. Har goda minnen av mina år med Windows!