Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Tatuera in ett 3090 så blir det inte outdated

🤣

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Gallerikonnässör

Slog till på ett FD Terra! Nu inväntar jag bara en ny kylare sen blir det chassitransplantation.

Stavfel
Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Matchande gamingskrivbord för mig och största grabben. Är f.ö sjukt kär i min neo g9, även den ny.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

<Uppladdad bildlänk>

Enda verktyget jag har hemma som kan skära av en dåligt placerad skruv i en skjuvdörr är sticksågen. Håller tummarna för att de här bladen ska klara jobbet annars var det 498kr åt fanders!!

Köp på Jula om du har ett i närheten.

Visa signatur

Ett härligt gäng med div. elektronik.
Marknadsreferenser | Rabattkoder | Dagens fynd | Övriga fynd

"The mediocre teacher tells, The good teacher explains, The superior teacher demonstrates but the great teacher inspires."

Permalänk
Medlem

Hittade denna slimmade Bluetooth-baslådan på Second Hand för en hundralapp.

Den vill bara koppla upp sig mot specifika Philips TV, men en titt under huven visar att det är ganska enkelt att bygga förbi begränsningarna och/eller bygga om den till kabelanslutning. Blir en bra kompis till högtalarna jag bygger till min dator.

Permalänk
Medlem

Några veckor gammalt, men nytt soffbord från Mio. Fick det dock utbytt och gamla tog dom med sig tillbaka då det var 2 stora sprickor i bordet. Men nöjd med servicen hur som 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

I love it.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zezo:

Köp på Jula om du har ett i närheten.

Slutade med att jag använde kofoten istället. Visst, hålet blev större men så också njutningen av att få banka, bända och slå ut lite frustration.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Köpt lite oljor som jag ska använda i en snussats. Tycker det lät ut som en bra kombo att ha hallon och anis. Hoppas jag lyckas bra med att blanda rätt mängd. Snussatsen kommer senare i veckan.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

Förstärkare så jag äntligen kan göra högtalarna rättvisa!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

20 sensorer + signalförstärkare som ska modifigeras och sedan kalibreras om.
Ramlade även in 45 knivar till gräsklipparen så ni klarar jag mig många år.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

20 sensorer + signalförstärkare som ska modifigeras och sedan kalibreras om.
Ramlade även in 45 knivar till gräsklipparen så ni klarar jag mig många år.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Vad är det för sensorer och vad är dom till? Hemautomation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vad är det för sensorer och vad är dom till? Hemautomation?

Viktsensorer, dom är för ett projekt rörande mätning av slag och sparkar. Man skulle ju dock kunna använda dom för hemautomatation tex för soffa/säng eller disk på bänken osv

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Snusfri

Ett första steg mot lathet.
Roligt med RGB och att de drar betydligt mindre ström än tidigare lampor.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Dold text
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

20 sensorer + signalförstärkare som ska modifigeras och sedan kalibreras om.
Ramlade även in 45 knivar till gräsklipparen så ni klarar jag mig många år.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Vad ska du med 45 knivar till?? En annan har kört på samma i 10 år, slipat den lite ibland bara..

Permalänk
Medlem

Det blev en bil idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eismannen:

Vad ska du med 45 knivar till?? En annan har kört på samma i 10 år, slipat den lite ibland bara..

om du använder en kniv är det nog aningen annorlunda klippare än vad jag har
detta är en robot klippare med 3 små "rakblad" dessa byter jag vanligen 1 max 2 gång per säsong.
men visst det blir nog runt tiotalet säsonger jag kommer klara mig med blad

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Råkade bli ett par nya bindningar till snowboarden

Permalänk
Medlem

Ca 5.5Kg Malwina vart det idag.

Permalänk
Medlem

ED-209.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Två senaste inköpen. En avståndskikare för golfbanan och en MX Anywhere 3S. Musen är riktigt hög kvalité men jag hade inte haft något emot om den var 2-3 cm längre än vad den är.

Permalänk
Medlem

Efter att ha följt David Kringlunds kanal på tuben samt läst lite har jag blivit peppad på att iaf lära mig några typer av drinkar/cocktails. Hämtade ut senaste tillskottet från systemet idag. Fortfarande total nybörjare men kul att testa åtminstone.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Efter att ha gettomoddat mitt gamla chassi samt kört med öppen sidpanel i 6 månader för att GPUn knappt fick plats har jag äntligen tagit tag i problemet och köpt ett nytt chassi. Passade även på att byta till en AIO-kylare, lägga till par nya RGB-fläktar och vita cable extensions från CableMod för att för första gången ha en dator värd att ställa på skrivbordet.

Visa signatur

5950x | 64GB | RTX 4090 | 1000W

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har råkat få behov av en pendlingsbil så jag letade fram nått som förhoppningsvis ger en låg kostnad och den hade också fungerande klimatanläggning och farthållare som gör det uthärdligt att färdas i maskinen längre än 5 minuter och dessutom drag så det blev denna Hyundai i30 CW och den var dyr, kostade som ett fett grafikkort

Föga upphetsande prestanda på annat sätt än att den borde vara väldigt billig i drift och det var det som räknades.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har råkat få behov av en pendlingsbil så jag letade fram nått som förhoppningsvis ger en låg kostnad och den hade också fungerande klimatanläggning och farthållare som gör det uthärdligt att färdas i maskinen längre än 5 minuter och dessutom drag så det blev denna Hyundai i30 CW och den var dyr, kostade som ett fett grafikkort
<Uppladdad bildlänk>
Föga upphetsande prestanda på annat sätt än att den borde vara väldigt billig i drift och det var det som räknades.

Den typen av bil känns svårslagen på kronor/mil!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kakann:

Den typen av bil känns svårslagen på kronor/mil!

Jag hoppas den ska ge låga milkostnader, den ska dra kring 0,4 på landsväg och har vettig utrustning för pendling i stället för lyx och sportighet.
Billig skatt och åtminstone för mig ganska billig försäkring även om jag la till hyrbil och djurkollision eftersom jag tidigare har nedlagt ett par rådjur med bil och numera har det också kommit en massa vildsvin, men älgarna har i stort sett ersatts av hjortar, lite mindre men ändå alldeles för stora för att inte kvadda en bil rejält om man kör på dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag hoppas den ska ge låga milkostnader, den ska dra kring 0,4 på landsväg och har vettig utrustning för pendling i stället för lyx och sportighet.
Billig skatt och åtminstone för mig ganska billig försäkring även om jag la till hyrbil och djurkollision eftersom jag tidigare har nedlagt ett par rådjur med bil och numera har det också kommit en massa vildsvin, men älgarna har i stort sett ersatts av hjortar, lite mindre men ändå alldeles för stora för att inte kvadda en bil rejält om man kör på dem.

Tillräckligt gammal och billig också för att man inte ska känna sig tvungen till någon märkesservice, räcker gott med grundservice med olja/filter etc. och att de så klart ser över bromsar etc. som måste vara i gott skick.

Permalänk
Medlem

Gick och blev med KVM Switch.
Efter att ha fixat i rackskåpet så blev det en KVM switch för att enkelt underhålla allt utan att behöva gå bak skåpet och koppla in och ut hela tiden
Funkar galant och väldigt nöjd med den, det är en ATEN CS1716A som jag fick till ett bra pris på tradera.