PowerColor Red Devil 6700 XT 12Gb

Permalänk

PowerColor Red Devil 6700 XT 12Gb

Köpt på Tradera nyligen . Lade bud medans jag letade kort. Fick sedan tag på ett här och råkade även vinna detta då..

Har testat några dagar nu, heaven 24 timmar utan problem och spelat pubg och rocket några timmar. Flyter på bra och reagerade på hur tyst detta kort faktiskt är.

Original kartong finns, men inget kvitto.

Bud från 3000:-, får jag inte det så behåller jag och säljer mitt 1080 ti istället.

Kör budgivning max 24 timmar efter första bud på 3000:-. Köpare betalar frakt.

Säljer till vem jag vill osv.

Tack.
Fredrik.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Jag är intresserad! Vet du hur det har använts av den som hade det innan dig?

Permalänk
Skrivet av k_jacobsson:

Jag är intresserad! Vet du hur det har använts av den som hade det innan dig?

Kan inte säga säkert, fick inget bra svar på den frågan. "Kortet har gått undervoltat och belastat med lite av varje."

Kryptiskt nog att anta att den räknat lite valutor?

Tack.
Fredrik.

Permalänk
Skrivet av Dahlstromm:

Kryptiskt nog att anta att den räknat lite valutor?

Tack för info! Onekligen kryptiskt svar..

Om det inte blir alltför krångligt kan du alltid kolla kontot du köpte det av. Omdömen i all ära, men framför allt kan du se om kontot säljer massor av GPU:er vilket oftast avslöjar om ett kort har använts till mining.

Permalänk
Skrivet av k_jacobsson:

Tack för info! Onekligen kryptiskt svar..

Om det inte blir alltför krångligt kan du alltid kolla kontot du köpte det av. Omdömen i all ära, men framför allt kan du se om kontot säljer massor av GPU:er vilket oftast avslöjar om ett kort har använts till mining.

Denna killen har sålt några kort ja. Så rätt troligt att det användes för mining. Men kortet kyler bra, överklockar rätt bra och undervoltar helt okej.

Jag testa någon timma med OC i heaven: GPU:2800, MEM:2150 med undervolt på -100mV =1100mV. Lirade någon timma Pubg med dessa inställningar också utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Tack för info! Onekligen kryptiskt svar..

Om det inte blir alltför krångligt kan du alltid kolla kontot du köpte det av. Omdömen i all ära, men framför allt kan du se om kontot säljer massor av GPU:er vilket oftast avslöjar om ett kort har använts till mining.

Mining 100%, de har sålt hundratals kort

Dock ser de ut att vara i bra/ok skick, har själv köpt 6900xt och 6700xt från samma, inga konstigheter.

Inte för att det bör förväntas vara dåligt- förstörda kort av mining är oftast om korten använts utan bra kylning (för minnena) och/eller om det är dammig miljö. Samma sak om ett kort används för gaming eller annat. Dessa är rena, håller bra temperaturer och kylaren har ej öppnats. Så relativt säkert

Jag är helt neutral om denna affären, bara ville upplysa om detta

https://www.tradera.com/item/602880369
(säljaren har sålt på 1-2 andra tradera konton innan, plus på blocket)

Permalänk
Avstängd
Nytt bud: 3 000 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Skrivet av Eiwan kasem:

3 000 kr

Noterat, avslutar budgivning vid 18.00 idag.

Tack.

Permalänk
Nytt bud: 3 100 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Skrivet av k_jacobsson:

3 100 kr

@k_jacobsson kortet är ditt. Skickar pm till dig så tar vi resten därifrån.

Tack.
Fredrik.

Permalänk

Annonsen är avslutad