Hörlur åt barn när man ska flyga

Permalänk
Medlem

Hörlur åt barn när man ska flyga

Någon som har tips på hörlurar som passar till barn när man ska flyga?
Vill inte köpa några värstingar från sony för flera tusen utan något mer rimligt?

Någon som har erfarenhet av sådana?

Permalänk
Medlem

Blir lite konfunderad, vad är det med just flygning som gör att vanliga hörlurar anpassade för barn inte funkar?

Typ: https://www.netonnet.se/art/ljud/horlurar/tradlosahorlurar/an...

Permalänk
Medlem

Ungarna har varsin JBL JR310BT sedan ett par år tillbaka och är nöjda. Laddning med USB-C, bra batteritid och maxvolym 85db.
Jag tror jag gav 300:-/st för dem så dem har gått upp rejält i pris, men vad har inte det.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5584638&gclid=CjwKCAjwl...

Permalänk
Medlem

Köpte ett par https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5856129 just för att flyga. Men resan blev inte av så kan inte säga hur bra de funkar för det men dottern är nöjd annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Blir lite konfunderad, vad är det med just flygning som gör att vanliga hörlurar anpassade för barn inte funkar?
Typ: (länk)

Har du aldrig åkt flyg? Det bullrar och brummar som tusan, speciellt om det är ett mindre propellerplan. Jag antar att TS letar efter lurar som kan stänga ute allt oväsen men ändå hålla sig inom en viss decibel för att inte skada ungarnas öron.

Permalänk
Medlem

Yes precis... Jag var inne på kanske brusreducering eller vad det nu kan vara som är bra anpassat för att flyga med.
Eller är det något annat än brusreducering man är ute efter?

Inga in-ear hörlurar för det skulle ungarna inte gilla...

Permalänk

aktiv brusredusering så närmar du dig nog 1000:- för dem men passiv sådan i form av slutna kåpor (inget som egentligen designat för att stänga ute omgivningsljud) brukar kunna dämpa omgivningen relativt bra.

så kolla efter slutna over-ear så borde du få något som funkar rätt ok för flygning.

sen om det är med sladd så brukar priset även det ev kunna kapa av ett par hundralapper är osäker på om du äns får ta med ett par trådlösa in på ett flyg iom att de innehåller batterier?

aldrig kollat in i det men generellt brukar ju inte batterier vara uppskattat på flyg iaf inte i handbagaget.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

aldrig kollat in i det men generellt brukar ju inte batterier vara uppskattat på flyg iaf inte i handbagaget.

Litiumbatterier skall ALLTID medföras som handbagage och aldrig checkas in. Detta pga möjligheten att vidta åtgärder om det börja brinna och det kan uppmärksammas vs om det ligger och pyr i ett lastutrymme.

Naturligtvis är det inga problem att ta med trådlösa hörlurar. Det är inte så att varje flygpassagerare lämnar mobilen hemma och tar med mormors trådade telefon til Phuket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

aktiv brusredusering så närmar du dig nog 1000:- för dem men passiv sådan i form av slutna kåpor (inget som egentligen designat för att stänga ute omgivningsljud) brukar kunna dämpa omgivningen relativt bra.

så kolla efter slutna over-ear så borde du få något som funkar rätt ok för flygning.

sen om det är med sladd så brukar priset även det ev kunna kapa av ett par hundralapper är osäker på om du äns får ta med ett par trådlösa in på ett flyg iom att de innehåller batterier?

aldrig kollat in i det men generellt brukar ju inte batterier vara uppskattat på flyg iaf inte i handbagaget.

Man får flyga med 100Wh batteri i handbagaget, därför laptops sällan (aldrig?) går över det,så knappast ett problem med hörlurar.

Tidigare var det lite olika regler med bluetooth på flyg men senaste 5-6 åren har jag aldrig stött på problem med det.

Permalänk
Medlem

Slutade med att vi köpte ett par JBL JR460NC som vi är nöjd med än så länge. Har inte hunnit testa alldeles för mycket än men första intrycket är bra.

Håller tummarna för att dom lirar bra under flygningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raz0r-X:

Håller tummarna för att dom lirar bra under flygningen.

Vad är det som gör att du blir osäker på om de kommer fungera? Gratislurarna de delade ut förr för långflyg fungerade fint då och de har väl inte ens en fjärdedel av kvaliteten av de du nu köpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Vad är det som gör att du blir osäker på om de kommer fungera? Gratislurarna de delade ut förr för långflyg fungerade fint då och de har väl inte ens en fjärdedel av kvaliteten av de du nu köpt.

Tänker mest om dom stänger ut ljudet från flygplanet så att det inte stör så mycket som det annars kan göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

sen om det är med sladd så brukar priset även det ev kunna kapa av ett par hundralapper är osäker på om du äns får ta med ett par trådlösa in på ett flyg iom att de innehåller batterier?

aldrig kollat in i det men generellt brukar ju inte batterier vara uppskattat på flyg iaf inte i handbagaget.

Självklart får du du ha batterier, annars får du ju inte ha mobiler på flyg heller, det är ju batterier i dom också. Däremot ska batterier ALLTID vara i handbagaget, vad jag vet är det inte tillåtet att ha batterier i incheckat bagage.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Självklart får du du ha batterier, annars får du ju inte ha mobiler på flyg heller, det är ju batterier i dom också. Däremot ska batterier ALLTID vara i handbagaget, vad jag vet är det inte tillåtet att ha batterier i incheckat bagage.

har ingen aning har nog inte flugit på typ minst 25 år och vet att då var de griniga i incheckningen och fick inte ta med batterierna i mitt gameboy color (NiMh batterier) på flyget så va en jäkligt lång 4h flygresa som 10-12 åring nånting...

men kan ha varit personal med en dålig dag för den delen har ingen större koll på flygreglerna iom att jag typ aldrig använder flyg och troligen inte kommer göra igen ändå innan jag trillat av pinnen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raz0r-X:

Slutade med att vi köpte ett par JBL JR460NC som vi är nöjd med än så länge. Har inte hunnit testa alldeles för mycket än men första intrycket är bra.

Håller tummarna för att dom lirar bra under flygningen.

Återkoppla gärna hur det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raz0r-X:

Tänker mest om dom stänger ut ljudet från flygplanet så att det inte stör så mycket som det annars kan göra

Barnen bryr sig inte.

Mvh småbarnsförälder med några skruttiga spidermanhörlurar(edit: Såvida barnen inte har problem med ljud i övrigt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raz0r-X:

Inga in-ear hörlurar för det skulle ungarna inte gilla...

Synd, hade föreslagit in-ear och hörselkåpor annars.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.