Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Oppenheimer på IMAX, 9/10

Permalänk
Medlem

Djungelboken 1969 😊

Permalänk
Medlem

Meg har svårt sätta betyg kändes som 5/5 jag blev sjukt imponerad erter asylumdebaclet.

Bra humor cool design och bra specialeffekter och pluspoäng för de använde en novint falcon för att styra en rv

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Meg har svårt sätta betyg kändes som 5/5 jag blev sjukt imponerad erter asylumdebaclet.

Bra humor cool design och bra specialeffekter och pluspoäng för de använde en novint falcon för att styra en rv

Meg? Hajfilmen med Jason statham från 2018?
Eller vad har jag missat?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Meg? Hajfilmen med Jason statham från 2018?
Eller vad har jag missat?

Japp den. Blir testa meg 2 hädanefter fast brukar va svårt med uppföljare

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

...Lilla sjöjungfrun.. på spanska... (vad gör man inte för flickvännen...) (Jag kan inte spanska...)
...Barbie...på engelska (thank f) (än en gång...vad gör man inte för flickvännen)

Båda riktigt riktigt dåliga. Tror jag såg orginal Little mermaid året den kom ut men not my cup of tea och barbie va bara dålig, fanns inte mycket i den jag tyckte om, inte ens humorn. Fanns typ 2 1-liners som jag flinade åt men i det stora hela rätt usel som underhållning.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Venture Bros: Radiant is the Blood of the Baboon
Var riktigt bra, måste ses om man var ett fan av den gamla serien, men är kanske lite svår att hänga med på om man inte sett den.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

Village of the Damned eller Ondskans barn

2/5

Permalänk

Oppenheimer, kul att gå på bio! 8/10
Bra drama, lång långfilm vilket jag uppskattar.

Permalänk
Medlem

Transformers - Rise of the beasts.
5/10
När första (otecknade) Transformers kom kändes det nytt o kul, inte så mycket nu längre.
Underhållande av o till men mest bara cgi-robotar som snurrar runt o skjuter hejvilt.

Permalänk
Medlem

Oppenheimer, mycket bra!

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Oppenheimer, 9/10

Visa signatur

“All cruelty springs from weakness.”

Permalänk
Medlem

Meg 2.

Väntade mig ett halvt magplask men håller formen. Kraken var så ointressant gjort det hade de kunnat skippa. Är iof ingen jättefan av megalodon heller men men tiden flög

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Barbie, var lite rolig i mitten, men otroligt seg och tråkig början och slut.

Förstod inte riktigt vinkeln på feminismen - kvinnor vs män, there can only be one, män är dumma och kvinnor är unikt utsatta för svårigheter.. ok kul.. men sammtidigt behöver de såklart någon slags hook, och stereotyperna kunde vara lite roliga med.

imdb's rating strax över 7/10 känns rätt

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Training Day (2001)

En film om Jake Hoyt och hans första dag som narkotika-span i Los Angeles undre värld.

Lika bra som jag minns den. Fantastiskt snygg, välspelad och spännande.
9/10.

Permalänk
Medlem

Gran Turismo. Var tyvärr exakt som förväntat. 2/5 rejält cringe i actionscenerna aka racingscenerna när det ska snackas och hyttas med näven och glömma att man kör för man har vart med om trauma och allt det dära som aldrig händer... Mest nyfiken på vem capa baseras på. Han hade en av de värsta scenerna. Han kör för fort in i kurvan men ändå tar han kurvan helt perfekt och kraschar i stillastående bil på nästa raksträcka mitt på asfalten trots han sket i att bromsa Att de inte tänker till när de ska göra actionscenerna. Racingscenerna i sig är bara snabba klipp så man får sällan något vettigt sammanhang.

Det bästa är när antonio kommer på att snabbaste vägen runt lemans är att missa alla apex, ta så lång väg som möjligt och köra som en total amatör med uppenbart snabbare bil än alla andra.

Fast får nog ändå ut mer av det här än någon som inte har någon koll på simracing. En hel del är ju rätt så accurate utanför den verkliga racingen ironiskt nog även om de delarna är bra tråkiga. Men fiction som driven etc eller just drive through it days of thunder har mer realistiska racingscener då är det banne mig illa.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Edge of tomorrow.

Va tvungen att testa nya ljudet till TVn.
JBL bar 800 levererar långt mer än vad som behövs i vårt lilla vardagsrum.

Rätt ok för att vara Tom Grus faktiskt.
Kul twist i början.

Men jag blev rätt utbränd av att höra ljudet av automateld till slut.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Meg 2, seglivad... 3/10

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec

Adèles syster är komatös, och hon letar en mumie som är doktor för att återuppliva. Hon hoppas att Doktor mumie ska kunna hjälpa henne med systern. Samtidigt är en Pterodactylus lös i stan.

Konstig och lite halvrolig av Luc Besson. 6/10

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Her (2013)

Har inte sett den sedan den kom ut. Intressant att se den sådär i AI- och ChatGPT-tider. Blir en ny nyans och aktualitet på det hela.

Intressant film, men kanske lite väl mycket fokus på känslor för min del.

6/10

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Oppenheimer. Hade nog för höga förväntningar. 3 tim plågsamma ljus och ljudeffekter av karaktärens psykiska ohälsa som hade kunnat illusterats på tio minuter.

Permalänk
Medlem

A Quiet Place

Såg den aldrig när den kom, men snubblade över den nu. Bättre än förväntat! Simpel men spännande och välproducerad. Kändes nästan lite indie, även om jag gissar att den hade en rätt schyst budget ändå.

Blir till att se uppföljaren ikväll.

7/10

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Alien 3

Såg de två andra för inte så länge sen, har liksom aldrig blivit av innan, nu fick ja chansen att se 3an med ett hyggligt ljudsystem till TVn, det bidrar ju en del till stämningen kan man säga.

Tycker de filmerna hittills är lite sådär mys-spännande, de har en stillsamhet och känsla nya filmer ofta saknar.
Den 3e filmen har inte högst betyg, men föredra den klart över de 2 första faktiskt.
Dock bör de ju ses i ordning.

Betyg 7 bananer av 9 päron.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Bullet Train
Betyg: 7/10
Bra produktion, ganska rolig emellanåt. Inget speciellt.

Lönnmördaren Ladybug är fast besluten att göra ett lyckat jobb efter en rad tidigare misslyckade uppdrag. Ödet har dock andra planer, då Ladybugs senaste uppdrag ställer honom mot dödliga motståndare från hela världen - alla med liknande, om än motstridiga, mål - på världens snabbaste tåg.

Permalänk
Medlem

Fast X

Var ok men serien är långt ifrån sina glansdagar tycker jag. Älskade Tokyo Drift. Nu är det bara superhero filmer.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

The Aviator
Haft denna på listan länge, men alltid kommit annat i vägen. Fick dock se den igår, och dyrkade filmen. Helt klart en av Leos bättre roller, kusligt bra skådespel får jag säga.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Species (1995) Bättre än jag mindes den 7/10
https://www.imdb.com/title/tt0114508/?ref_=vp_close

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Free Guy
Disney+

Om ett onlinespel med AI som blir levande
Förvånansvärt kul, lite Westworld över det
Lite oförklarade plot holes här och där, men överlag välspelad och intressant idé

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

A Quiet Place

Såg den aldrig när den kom, men snubblade över den nu. Bättre än förväntat! Simpel men spännande och välproducerad. Kändes nästan lite indie, även om jag gissar att den hade en rätt schyst budget ändå.

Blir till att se uppföljaren ikväll.

7/10

Såg A Quiet Place Part II ikväll. Inte fullt lika bra, men en värdig uppföljare. De föll förstås för det allt för välkända misstaget att börja blanda in

någon sekt-liknande skara människor.

Dold text

Det förtog lite av upplevelsen. Men i övrigt var den bra

6/10

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det bästa är när antonio kommer på att snabbaste vägen runt lemans är att missa alla apex, ta så lång väg som möjligt och köra som en total amatör med uppenbart snabbare bil än alla andra.

Har spelat GT en del på senaste och känner mig träffad..

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell