Bra alternativ till Gmedia för filmer på wordpress.

Permalänk
Medlem

Bra alternativ till Gmedia för filmer på wordpress.

Tjo. Har hand om en sida för en segelklubb och efter senaste träffen med tillhörande seglingstävling där jag filmade med drönare vill jag nu lägga upp dessa på sidan. Detta har aldrig varit ett problem tidigare men nu stöter jag på patrull. Skaparen av Gmedia är från Ukraina och pga kriget kan han inte jobba lika aktivt med tjänsten. Misstänker att det är problemet då jag får ett felmeddelande om jag laddar upp en film. Bilder går dock fortsatt bra. Så i väntan på att detta löses skulle jag vilja ha tips på liknande gallerier som kan hantera filmer så jag kan ladda upp dessa direkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan du inte bars ladda upp videon på Youtube?
Du kan också koppla WordPress media till valfri S3 lagring om du ha har ekonomi till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meto:

Kan du inte bars ladda upp videon på Youtube?
Du kan också koppla WordPress media till valfri S3 lagring om du ha har ekonomi till det.

Är helt ideellt så allt som kostar mer än en kopp kaffe och lite vänligt småprat går bort

Det med Youtube har jag funderat på men inte hittat någon tjänst som kan lägga upp det vettigt i Wordpress. Filmerna ska enbart medlemmar kunna se så isf måste filmen kunna klassas som privat på Youtube. Något tips där?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Är helt ideellt så allt som kostar mer än en kopp kaffe och lite vänligt småprat går bort

Det med Youtube har jag funderat på men inte hittat någon tjänst som kan lägga upp det vettigt i Wordpress. Filmerna ska enbart medlemmar kunna se så isf måste filmen kunna klassas som privat på Youtube. Något tips där?

Man kan ställa in en youtubevideo att enbart synas för de med länken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Man kan ställa in en youtubevideo att enbart synas för de med länken.

Ok. Det låter ju bra. Finns det någon bra app i wordpress där man kan lägga in dessa filmer som ett galleri? Skulle gärna vilja hitta något liknande det som Gmedia har. Se bild nedan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Ok. Det låter ju bra. Finns det någon bra app i wordpress där man kan lägga in dessa filmer som ett galleri? Skulle gärna vilja hitta något liknande det som Gmedia har. Se bild nedan.

<Uppladdad bildlänk>

Borde ju räcka med ett vanligt blogginlägg och en embed-länk?

Permalänk
Medlem

Vimeo, eller kostar det nu för tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Borde ju räcka med ett vanligt blogginlägg och en embed-länk?

Vill ha detta upplägget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Vill ha detta upplägget.

Det ska räcka med att du pastar in en youtube-länk in i din wordpresseditor så ska du få upp en embed-editor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Det ska räcka med att du pastar in en youtube-länk in i din wordpresseditor så ska du få upp en embed-editor

Ok. Får testa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Vimeo, eller kostar det nu för tiden?

Det har alltid kostat så vitt jag vet. Det är skaparen som står för kostnaden istället för den som tittar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det har alltid kostat så vitt jag vet. Det är skaparen som står för kostnaden istället för den som tittar.

Finns en gratisdel men den tillåter inte några större filmer som jag förstod det rätt.

Fick inte till det med att bädda in från Youtube när filmen var privat trots att jag följde de guider som finns på nätet. Så tills vidare får jag lägga upp dem en och en länkade direkt från samma server som hemsidan ligger på. Hoppas Gmedia fixar denna bugg.

Visa signatur