Snabbkoll: Har du förtroende för Linus Tech Tips?

Permalänk
Medlem

Hela grejen när de gör videos om en produkt men det är inte en "review" är bara skit. Den som gör videons intryck och yttranden kan skada/ döda en mindre firma på grund av ltts platform.

Permalänk
Medlem

LTT är skit. Efter allt som GN visade upp med bevis att backa upp det, och sen LTTs BS som följde på det.

Pinsamt!

Kommer inte titta på någon från LMG igen. Ska fan inte bidra till dem.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Jaha, jag verkar tydligen ha missat grejer.

LTT har alltid som mest varit grundläggande info för en mer ordentlig sökning för mig. Hittade mesh-wifi via dem men resten av den videon var skräp när det kommer till info.

När de inte varit "som mest" så är min erfarenhet samma som de flesta kommentarer jag sett här: de är underhållning eller inspiration (tänker göra en oljedränk dator nån gång i framtiden).

Permalänk
Medlem

Förtroende, alltså ja det är ju ganska uppenbart att deras intention är att göra bra prestandatester. Speciellt nu med Labs och hela den biten, nya prestandatester inför varje projekt etc. Sedan har de gjort en hel del småmissar här och där historiskt, vilket förhoppningsvis blir bättre nu framgent. Finns ju ingen reviewer som aldrig gjort ett misstag. Så ja, har lite svårt att se varför man inte skulle ha något förtroende för dem?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Borde inte Sweclockers fundera mer över sig själva än andra? Bara en tanke…

Som datorrelaterat forum vad testar man förutom grafikkort? Den senaste processorn var i maj senaste chassit i början på juli men innan dess i januari (om man bortser från testpiloterna). Nätaggregat senast 2021(!?)

Moderkort, RAM och lagring hade ju vart trevligt det med…

…fokuset verkar ha riktats om en aning men jag kanske bara är för gammal

Instämmer till 100% saknar när swec gjorde fler recensioner på nätagg, moderkortet, chassin etc.
Nu är det sällan det görs å oftast när det görs är det av testpiloter så dom har lagt över mesta av testningen till några medlemmar :/ vill även att dom gör mer oc/undervolt artiklar etc 🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

"Nej, men förtroendet har ökat" missade ni som alternativ.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Musikälskare

Litar självklart inte på honom

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tyvärr är all reklam bra reklam.

Men nej inte tittat på Lius kanal på flera år. Riktar sig mer till barn som målgrupp.

Permalänk
Medlem

LTTs recension har jag aldrig tagit seriöst (prenumererar inte på kanalen ens).
Enda jag tittar/lyssnar på är wan show om dom pratar om något som intresserar mig.
Utan Luke hade det aldrig gått, Linus är alldeles för trångsynt.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Mjao visst i avséendet att han alltid varit något av en "Top Gear för tech" precis som han utgav sig för att vara. Dvs, jag köper att de gör misstag osv, men uppskattar såklart att de vill bli bättre.

I det stora hela var inget av det GN tog upp jätte-allvarligt i mina ögon, spec eftersom felhanteringen av Billet-labs visade sig vara delvis felaktig (det var sagt från början att prototypen blev given till LTT). Här hoppas jag Steve ser sin bias och faktiskt börjar gräva lite innan han publicerar sånt här.

En vacker dag kanske man får höra varför det verkligen sket sig så hårt mellan dessa två youtube-jättar, för jag köper inte att det var pga en anställdes oavsiktliga pik mot GN's testmetodik som Linus redan bett om ursäkt för. Kanske mer bakom-scenerna tjafs runt täckningen av ryggsäcken som såldes utan explicit garanti?

Vad som hände med Madison samt allmänt hur arbetsförhållandena ser ut hos LTT är desto viktigare att de reder ut samt är transparenta med oss om. Linus hänvisar till hur de flesta anställda lämnar jobbet när arbetsdagen tar slut, men innan detta drama var det redan sagt från de anställda att de tycker de förväntas hinna mer på en dag än vad som är rimligt, vilket leder till en evig stress för mot slutet av dagen när man inte hunnit med vad man skulle men ändå är tvungen att gå hem. Detta låter som upplagt för slarv och misstag.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Hade velat svara "har aldrig riktigt haft fullt förtroende utan ser hans produkter endast som underhållning".

Visa signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Permalänk
Medlem

Det var flera år sedan jag såg honom och upplevde honom som skrikig och dramatisk, sådant är inget för mig.

Permalänk

Vad handlade kritiken om?

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Vad handlade kritiken om?

Undermåliga testfakta och ohälsosam arbetsmiljö för kvinnliga medarbetare.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

ingen aning men jag är sugen på en tunnbrödsrulle med räksallad ikväll efter jobbet.

Permalänk
Medlem

Jag ser LTT mest som underhållning.
Vill man grotta sig ner i små detaljer så tittar man ju på andra kanaler.

Permalänk
Medlem

Aldrig haft förtroende för honom eller hans företag, ser det som väldigt låg chans att jag får det i framtiden heller eftersom jag inte tittar på några av deras videos av ovan nämnda skäl. Möjligen om jag var strandsatt på en öde ö och det var det enda jag kunde titta på, men även då skulle det bära emot.

Permalänk
Skrivet av Nicklidstrom:

ingen aning men jag är sugen på en tunnbrödsrulle med räksallad ikväll efter jobbet.

Det här är varför jag älskar internet:

Permalänk
Medlem

LTT har bara varit underhållning för mig, att se på galna byggen eller hur Linus inreder i sitt hem.

Allt detta drama har också varit underhållande, att få se Linus nästan gråta och försöka att bli mer seriös.

Lita på dem är inget jag gör, prenumererar inte eller handlar något.

Permalänk
Medlem

Jag är bara så oerhört trött på att så vissa techtubers ska klämma in skämt i varenda mening dom säger. Att det knappt ska gå en mening utan att ett trött skämt ska dras med en blick in i kameran. En klassiker är i introt i videos där dom ofta ska tappa något med en uppföljande förvånad blick in i kameran.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

Allt som sägs i videon är bara företags-skitsnack. Inget av det betyder nånting då det bara är gammal skåpmat som man hört tusen gånger om man har varit någorlunda inblandad i företagshantering. Inga av de grundproblem som påpekats adresseras här. LTT var bra en gång i tiden men det har väl helt enkelt växt för stort. Jag har personligen gått vidare till andra kanaler som är mer down-to-earth. Vem är intresserad av svindyra servrar och liknande egentligen?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Seriöst, vad håller SweC-redaktionen på med? Om ni skulle lägga hälften av tiden på att försöka skapa eget material / nyheter än detta mög.

LTT? Kunde fan inte bry mig mindre...

LTT = Youtubes motsvarighet till tidningen M3.

Kan vara för Swec själva. De gör en undersökning för att se var deras egna medlemmar står. För framtida samarbeten med LTT mm. Är det värt är det inte värt att prata om LTT i framtiden. Swec är ett företag med anställda och likt andra företag så är information viktigt. Vare sig det är från deras medlemmar eller anställda.

Nu kanske det inte är så, men om man tänker lite djupare så låter det vettigt.

Permalänk

Tycker det är underhållande att kolla på

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem

Slutade lita på de när de började med clickbaits och skit som var 100% underhållningsfixerat så en jävla massa år sedan. Kan man fortfarande kolla en video för just underhållningen? Sure. Lita på deras slutresultat? Fuck no.

Permalänk
Medlem

Litar inte på någon websida med recensioner, alla är köpta på ett eller annat sätt, man kan få en fingervisning på sin höjd av dem men man måste gräva lite själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Seriöst, vad håller SweC-redaktionen på med? Om ni skulle lägga hälften av tiden på att försöka skapa eget material / nyheter än detta mög.

LTT? Kunde fan inte bry mig mindre...

LTT = Youtubes motsvarighet till tidningen M3.

Finns väl inget bättre att skriva om…😅

Permalänk
Medlem

När det gäller lite mer advancerade saker rörande PC-hårdvara har jag förtroende för... Der Bauer och Buildzoid.

Vad det gäller att faktiskt utföra hårdvarutester har jag störst förtroende för Steve hos Hardwareunboxed men när det gäller att försöka utföra tester helt utan bias har jag istället större förtroende för Steve m.f hos Gamers Nexus.

Mest underhållande av de mera "main stream" Tech-kanalerna är Paul's Hardware.

När det gäller Linustechtips så får jag anstränga mig för att hitta något positivt att skriva. Jag tittar inte direkt ofta på deras videos men när man klickar runt hamnar man ibland där. Det enda jag kan komma på är att deras grafiska designer *googlar* Sarah hade en så positiv utstrålning i nån video jag hamnade framför att det smittade av sig.

Permalänk
Medlem

Om jag inte helt missminner mig så åkte väl Linustech dit för fubbade och köpta recensiomer för ca dryga 15 år sedan.

Stort rabalder och avslöjande i tex Anandtech och flera stora HW sajter.

Någon med bättre minne får gärna fylla på.

Och. NEJ, Jag har aldrig litat på dom

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Sötast

Förtroende för... litar på....

Menar ni att ni tar andras ord som fakta och baserar beslut helt och hållet på detta?
Alla inköp är subjektiva och allas intryck för allting är subjektiv. Hela vår existens är subjektiv...

För allt vad du vet så är jag dig och du ligger i ett mentalsjukhus, om ett sådant existerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

"Nej, men förtroendet har ökat" missade ni som alternativ.

Lite som att man skulle få ökat förtroende för BP för att de valde att "försöka" samla upp oljan de själv spillde ut i havet. Varför i hela friden skulle något sånt här ge ökat förtroende?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.