Starfield – den stora tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Emma242:

Alltså, varför? Sånt här är helt obegripligt för mig. Som att vara odödlig i Super Mario Bros, eller de där handkontrollerna med autofire som såldes till konsoler. Då tittar jag hellre på en film, eller spelar något annat om det är så jobbigt.

Hysterisk skrattretande reaktion. Aktiverar inte odödlighet. Aktiverar skills, gör spelandet trevligare för mig.

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.

Permalänk

hennes/hans spel och spelupplevelse så han/hon gör väl som han/hon vill.
jag personligen skulle inte vilja fuska i sådana spel(även fast det har kliat i fingrarna att göra nått åt carry capacity när frustrationen över det är som värst), men vill man göra spelet enklare om det ger större glädje, så är det väl bara att göra det.
min personliga åsikt är dock att om jag pungar ut pengar på ett nytt spel, så vill jag spela spelet på de utmaningar som spelet har att erbjuda och inte fuska mig fram, för mig blir det lite som whats the point. men det är bara min åsikt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Han spelar det väl som öppen sandlåda men alla de grejerna skulle förstöra min spelupplevelser iaf.

Jag kör carryweight fusk och det förbättrar upplevelsen. Jag har samma inställning till loot som min vapenkamrat. Inget ska överges åt sitt öde. Sabbar ekonomin en del men jag har aldrig vart fattig i tidigare bethesdalir jag kört utan carryweight fusk heller.

Skulle vilja kunna crafta digipick. Får gärna va dyrt. De går inte köpa i bulk. Har jag oändligt med digipick så förstörs nerven så det vore en nödlösning men det börjar bli tufft nu.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

1,5h in.

Fult, segt, tråkigt, dött, och "klonky" om jag ska vara ärlig.
Riktig besvikelse. Hade varit ett episkt spel om det kom ut 2009.

Hoppas det kickar igång om jag ger det några fler timmar, men 1,5h var mer än nog för mig denna omgång.

Permalänk
Medlem

Om det hade slutat krascha var 3e minut så kanske man kunde bilda sig en uppfattning om det.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Knäppte nån bild på nuvarande skeppet

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Det är ett singleplayerspel, spela spelet som man vill kan jag tycka. Ser man till achievements finns det alltid några som fusk-aktiverar dessa så fort något släpps för att vara först. Får man ut något av det, spelet är ju aningen grindigt bitvis, så varför inte.

Personligen har jag varit sugen på att inaktivera inventory vikten i spelet men då jag hoardar extremt mycket i denna typ av spel vill jag inte riktigt göda den sidan av mig. Men lagt ner mycket skillpoints på att ge mer utrymme i personlig inventory och skepp. 245 kg kan jag släpa på nu, kör Stronghold-skeppet som nämnts tidigare i tråden med typ 2,8 ton lastmöjlighet.

För övrigt läser jag emellanåt Seinfeld - den stora tråden och fantiserar för en stund att vi är tillbaks på 90-talet och diskuterar senaste avsnittet av Seinfeld.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Om det hade slutat krascha var 3e minut så kanske man kunde bilda sig en uppfattning om det.

Inga krascher alls för mig, så jag tror du i första hand ska kolla om det är nåt i din dator, eller ditt system, som är orsaken.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Knäppte nån bild på nuvarande skeppet

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Är det transformer versionen av den här

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Inga krascher alls för mig, så jag tror du i första hand ska kolla om det är nåt i din dator, eller ditt system, som är orsaken.

Exakt, spelat som mest en hel dag 08:00 till 22:00 typ utan en enda krasch

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av pistage:

1,5h in.

Fult, segt, tråkigt, dött, och "klonky" om jag ska vara ärlig.
Riktig besvikelse. Hade varit ett episkt spel om det kom ut 2009.

Hoppas det kickar igång om jag ger det några fler timmar, men 1,5h var mer än nog för mig denna omgång.

Det blir bättre.
Jag hade det urtråkigt dom första 6-10 timmarna, då läste jag nånstans det var många som tyckte det först
blev kul efter 12 timmar.

Det som är i starten är att "allt ska läras", finns mycket du måste "grinda" före det roliga verkligen börjar, i början så suger vapen, dom är dåliga, loots får du typ nån tiöre, kronor och småpengar för, när du dödar djur får du låg xp, etc. Det är mega grindy i starten, du har låga skills i skills-menyn och du behöver verkligen en hel del av dom före det roliga börjar. Det är svårt att sikta, styra rymdskeppet utan skills och att vara ensam på skeppet, du kan senare hyra folk till att skjuta o styra ditt rymdskepps funktioner så som grav-drive, shields etc. Så det BLIR roligare.

Missioner kommer att bli spektakulära (som typ Demoscene stuff, alltså massor av spektakulära effekter och scener), men det kommer först senare. Du kommer att uppleva att du måste ta svåra val som leder till konsekvenser i ditt spelande senare och historien blir mera och mera intressant. Håll ut - är vad jag kan säga.

Permalänk
Medlem

Jag vet då inte om det blir bättre men man kanske hittar saker man vill göra och sållar bort det tråkiga.

Att skeppen skjuter per automatik är ju inte roligare. Att man har op vapen gör det inte roligare. Att du får mer för looten när du ändå är ekonomiskt oberoende är inte roligare.

Skillsen levlas långsammare ju längre in du kommer ocdu får slut på main quest i synnerhet.

Gällande uppdrag så tja ja det finns ett riktigt bra iaf med parallella universum pussel

Sen bas och rymdskeppsbyggande kräver ju du låser upp en del skills den delen blir kanske roligare men combat till fots och i rymden är inte utmanande.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SirMacke:

Om det hade slutat krascha var 3e minut så kanske man kunde bilda sig en uppfattning om det.

Det kraschade typ en gång i timmen för mig, kändes det som. Blev bättre efter att ha uppdaterat Nvidias drivrutiner, men slutade aldrig helt.

Lite lustigt att det på Steam nu har sämre betyg än Fallout 76

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig upplevt en krasch, har spelat 150 timmar nu och är inne på andra genomspelningen. Kör i 4k med 75% av 4090, 32GB RAM, B550 Unify-X och 5800X3d i stock på W10. Noll överklock.

Fuskar bara med pengar, dvs lootar o säljer kistor som normalt inte skall gå att komma åt. På så vis kunde jag ganska snabbt bygga ett fett skepp. Fuskade även med att sätta svårighetsgrad till VH innan jag gick in nya instanser för att maxa möjligheten till bra legendarisk utrustning. Det visade sig att jag glömde bort att ändra tillbaka till normal, då jag hade för bra utrustning till slut. Kör vidare på VH och är oerhört förtjust i min icke-legendariska va'ruun pistol som jag fick vid level 15 typ.

Efter att ha plöjt Fallout 76 större delen av pandemin så är det inte så svårt att förstå att betyget är högre än SF just nu, spelet har ju funnits i 5 år och har fått kopiösa mängder innehåll. SF får nog samma påfyllning av innehåll med tiden, men i dagsläget får man ju ändå gilla läget - spelet har väl ännu aldrig fått någon patch/buggfix, är väl fortfarande i dag-1-versionen?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Det har varit EN patch på Steam, ca 700Mb, men själv kör man ju med lite moddar också så inte helt vanilla zero-day

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

De enda krascher jag upplevt är när jag testade den alternativa DLSS modden med FG där spelet började krascha tills jag tog bort den och återgick till den ursprungliga som inte erbjuder FG i gratisformen.

Otroligt välfungerande spel för att vara Bethesda, förutom problemen med att spelet är orimligt tungdrivet då.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Haft en krach. Skulle lyfta från en planet.
Spelet flyter på väldigt väldigt bra på min dator när jag kör i fullskärms läge. Om jag byter till fönster så blir det hack emellanåt om jag aktiverar scanner, byter vapen osv.

Kör med få moddar, utan DLSS, för jag vill ha den upplevelsen vanilla ger första gången jag spelar storyn.
Samt jag vill inte fucka upp sparningar och att spelet kraschar stup i kvarten.

Jag hade faktiskt roligare i början av detta spelet än något annat dom har gett ut. Tog mig tid och gjorde massa uppdrag på New Atlantis innan jag begav mig ut i rymden.

Spelet är kul än och det är lätt att se att detta spelet kommer leva länge.
Att det går att besöka olika planeter gör att det finns potential till DLC så länge dom vill släppa DLC.
Samt hela moddnings scenen då.

Men dom där krafterna en får glömmer jag helt bort att använda. Vapnen är roligare.

Herre jävlar hur detta spelet kommer att vara när dom som gör moddar har fått ett år på sig. 👍

Edit: Jag kan lägga till att jag har inte uppdaterat drivrutiner eller spelet. Har ganska lätt överklockning och mina temperaturer är bra över hela brädet.
För er som spelet kraschar, se över er dator ordentligt.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Jag hade problem med random krascher tills jag stängde av XMP i bios, nu har jag kunnat spela flera timmar utan problem så kan vara värt att kolla in om man har liknande problem

Permalänk

min första krasch kom efter typ 150-200 timmar, hade funkat helt klockrent innan, både FPS och hur det flöt på, men efter det att jag installerade patchen, så började det, spelet frös till typ 1-1½ sekund när man drog fram ett vapen/scannern, när man öppnade kartan, när man stängde kartan och mer, sen kom första kraschen när den animerade scenen när man landar skulle börja. sen höll sig krascherna borta ett bra tag.
men igår kraschade det 2 gånger, ena gången frös spelet och sen krasch ut till skrivbordet och nästa senare på kvällen så hoppade det ut till skrivbordet direkt.
så nått i patchen fick mitt spel att bli sämre, kan inte dra någon annan slutsats då jag inte har gjort något annat på min dator mer än att spela spelet sen det släpptes.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hmm gjorde misstaget romantisera barret. Vet inte varför han är gay men gick tydligen konvertera. Går det begära skilsmässa? Andreja har samma syn på loot

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag har ju inga problem med att skaffa svårthittade resurser via console, men ärligt talat, var fasen hittar man butiker som säljer granater? Level 50-nåt nu, och INGEN butik jag besökt säljer granater. Generellt väldigt skralt utbud i alla vapenbutiker, förutom för ammo, som finns i stora mängder.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Jag har ju inga problem med att skaffa svårthittade resurser via console, men ärligt talat, var fasen hittar man butiker som säljer granater? Level 50-nåt nu, och INGEN butik jag besökt säljer granater. Generellt väldigt skralt utbud i alla vapenbutiker, förutom för ammo, som finns i stora mängder.

har faktiskt inte tänkt på granat delen när det gäller försäljning, men nu när du nämner det så är det ingen som säljer verkar det som.
men det är ju iofs inte hela världen, 1 svep på 1 planet med alla de outposts facilities och annat man kan besöka, så hittar man mängder med granater minor och annat.
men det hade varit nice med iaf någon som säljer.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

har faktiskt inte tänkt på granat delen när det gäller försäljning, men nu när du nämner det så är det ingen som säljer verkar det som.
men det är ju iofs inte hela världen, 1 svep på 1 planet med alla de outposts facilities och annat man kan besöka, så hittar man mängder med granater minor och annat.
men det hade varit nice med iaf någon som säljer.

Jag brukar inte hitta mer än 2-4 granater per outpost eller liknande. Brukar finnas en låda, ibland två. Enstaka gånger hittar jag på nån döing.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Inga krascher alls för mig, så jag tror du i första hand ska kolla om det är nåt i din dator, eller ditt system, som är orsaken.

Inga andra spel har detta problem, kört 3dMark i flera timmar utan problem.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SirMacke:

Inga andra spel har detta problem, kört 3dMark i flera timmar utan problem.

Det verkar vara ett väldigt vanligt problem, tyvärr. Får hoppas att de lyckas patcha det någon gång.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jahopp på väg mot Unity. Ännu ett lån av No Man Sky verkar det som. Hade stora problem med rymdstriden med mina uppgraderade vanraan kärra och razorleaf som bara inte klara biffen ens på easy. Köpte stronghold och deras vapen kunde inte ens göra en skråma på sköldarna på normal? Varför rekommenderas små snabba skepp när störst vinner Överlägsen räckvidd och hyfsad lastningsåsna ändå så verkar va pay to win skepp nummer ett? 317000 gick kalaset på

En sak jag inte lyckats ta reda på är hur man avfyrar det tredje vapnet på rymdskeppen? Har alltid trott jag bara har två vapensystem och inte riktigt begripit vad mittenstapeln är till för på vissa skepp.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Oh no, nu kan du skapa vapenlådor i en outpost som du kan loota bekymmersfritt...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Avstängd

Ca 15h och inga krascher, flyter på bra. FSR2 ger lite skuggartifakter så stängt av det men när man växlar till "scan-läget" med F så blir det ganska ofta en stutter eller två.

Inget fantastiskt spel så här långt

Inomhus kan se bra ut men utomhus, växter och ansikten ser föråldrade ut.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Jahopp på väg mot Unity. Ännu ett lån av No Man Sky verkar det som. Hade stora problem med rymdstriden med mina uppgraderade vanraan kärra och razorleaf som bara inte klara biffen ens på easy. Köpte stronghold och deras vapen kunde inte ens göra en skråma på sköldarna på normal? Varför rekommenderas små snabba skepp när störst vinner Överlägsen räckvidd och hyfsad lastningsåsna ändå så verkar va pay to win skepp nummer ett? 317000 gick kalaset på

En sak jag inte lyckats ta reda på är hur man avfyrar det tredje vapnet på rymdskeppen? Har alltid trott jag bara har två vapensystem och inte riktigt begripit vad mittenstapeln är till för på vissa skepp.

stronghold blir bra när man byter ut power reactorn mot en bättre, duplicerar motorerna så det blir 4 istället för 2 och byter ut vapnen så det blir 4 st turrets och 2 st utav de starkaste missilerna.
finns en guide på youtube som visar hur och var.

staplarna beror lite på vad du har för vapen på skeppet. i mitt fall blir de 3 staplarna 1. första paret turrets, 2.andra paret turrets, 3.de 2 missilerna. men i vissa fall så finns ingen tredje stapel då man tex bara har 2 par vapen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av oqvist:

Jahopp på väg mot Unity. Ännu ett lån av No Man Sky verkar det som. Hade stora problem med rymdstriden med mina uppgraderade vanraan kärra och razorleaf som bara inte klara biffen ens på easy. Köpte stronghold och deras vapen kunde inte ens göra en skråma på sköldarna på normal? Varför rekommenderas små snabba skepp när störst vinner Överlägsen räckvidd och hyfsad lastningsåsna ändå så verkar va pay to win skepp nummer ett? 317000 gick kalaset på

En sak jag inte lyckats ta reda på är hur man avfyrar det tredje vapnet på rymdskeppen? Har alltid trott jag bara har två vapensystem och inte riktigt begripit vad mittenstapeln är till för på vissa skepp.

På normal gick det fint utan att köpa ett enda skepp. Jag körde hela första genomspelningen med Razorleaf och andra med Star Eagle.

Standard för tredje vapnet är G, om du kör PC.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.