AMD breddar Fluid Motion Frames till RX 6000-familjen

Permalänk
Melding Plague

AMD breddar Fluid Motion Frames till RX 6000-familjen

Bara en vecka efter lanseringen av AMD Fluid Motion Frames för Radeon RX 7000-familjen följer företaget upp med en betalansering även för förra generationen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice! Så vi med gamla 6000-serien kommer också få lite FMF-action! Vänta nu...

Permalänk
Medlem

Coolt. Hur bra det fungerar får man se men bra att vi med 6000 serien får vara med och leka också. Många som har den jämfört med 7000 serien.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Detta borde ju i teorin kunna funka på Steam Deck då med? Ska bli se hur dessa tekniker tas emot

Jag har för mig att AMD talade om godtyckligt antal genererade rutor, kanske kan se om det går att få x3 eller x4 och se hur det skulle te sig

Det är ju det viktigaste i slutändan. Kan det bidra till en bättre spelupplevelse eller inte

Permalänk
Medlem

Haha, i all trötthet läste jag betal-lansering istället för beta-lansering och tänkte "jaha ytterligare en prenumerationstjänst"

Störd man har blivit

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Detta borde ju i teorin kunna funka på Steam Deck då med? Ska bli se hur dessa tekniker tas emot

Jag har för mig att AMD talade om godtyckligt antal genererade rutor, kanske kan se om det går att få x3 eller x4 och se hur det skulle te sig

Det är ju det viktigaste i slutändan. Kan det bidra till en bättre spelupplevelse eller inte

Bara desktop so far.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Detta borde ju i teorin kunna funka på Steam Deck då med? Ska bli se hur dessa tekniker tas emot

Jag har för mig att AMD talade om godtyckligt antal genererade rutor, kanske kan se om det går att få x3 eller x4 och se hur det skulle te sig

Det är ju det viktigaste i slutändan. Kan det bidra till en bättre spelupplevelse eller inte

Steamdeck och andra handhelds kan säkert spara batteri också. Inte för att påpeka allt annat som kör 5xxxU/7030/7040-serierna. Många enheter som kan knuffa fler spel över 60fps om tekniken tillåter.

Permalänk
Medlem

Testat i Starfield nu och funkade förvånansvärt bra, måste köra DDU innan installation annars strular det.

Det blir lite artefakter och eftersläpningar vid snabba rörelser men svårt att upptäcka, när man lootar något som försvinner ser man det tydligt.

Screen tearing blir rätt tydlig men det är PGA min tv i 4K endast har Freesync till 60FPS.

Kunde dock höja FSR2 upplösningen från 72% till native med samma spelbarhet, tidigare runt 55-60FPS nu runt 90-105 med FMF.

Permalänk
Medlem

Testade precis i Starfield på min PC med installation från Xbox-appen. Måste säga att det känns extremt smooth.

Tog mig några minuter att förstå men man måste ha FSR2 aktiverat för att det ska fungera, kör man något annat som exempelvis CAS blir det märkbart "stutter".

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Bara desktop so far.

Jo, jag menade främst att det är samma arkitektur och generation, så det borde rent tekniskt gå. Men kanske upplevelsen att gå från 15->30 inte är optimalt