Hur få bort "Kyrkklocka" nere vid högra hörnet?

Permalänk
Medlem

Hur få bort "Kyrkklocka" nere vid högra hörnet?

Någon som vet hur jag får bort "Kyrkklockan" nere vid datum och tid på win11? Den ligger där och irriterar och är bara störande tycker jag, tror den dök upp efter senaste stora uppdateringen nu här som kom för någon vecka sen.

Permalänk
Medlem

Den brukar synas när man har på Do Not Disturb läge. Har du på det?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Den brukar synas när man har på Do Not Disturb läge. Har du på det?

Nä den är av, så inte det som spökar.

Permalänk
Medlem

Kyrkklocka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glmucz:

Någon som vet hur jag får bort "Kyrkklockan" nere vid datum och tid på win11? Den ligger där och irriterar och är bara störande tycker jag, tror den dök upp efter senaste stora uppdateringen nu här som kom för någon vecka sen.

Det går inte vad jag vet. MS ändrade från att det stod en siffra till kyrkklockan i år.

Skrivet av Kalasis:

Kyrkklocka?

Han menar det som är till höger om klockan här

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Kyrkklocka?

Ja de ser ut som en ”kyrkklocka” man ringer i lol.

Skrivet av jnsson:

Det går inte vad jag vet. MS ändrade från att det stod en siffra till kyrkklockan i år.
Han menar det som är till höger om klockan här
<Uppladdad bildlänk>

Okej kanske minns fel att de kom med den senaste stora uppdateringen nu här ganska nyss. Som du skriver den är precis bredvid klocka och datum nere i högra hörnet

Permalänk
Snusfri

Detta borde kunna hjälpa dig om det nu stör dig så hemskt mycket.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av glmucz:

Ja de ser ut som en ”kyrkklocka” man ringer i lol.

Okej kanske minns fel att de kom med den senaste stora uppdateringen nu här ganska nyss. Som du skriver den är precis bredvid klocka och datum nere i högra hörnet

Nej, den kom nog med den stora uppdateringen. 2 av mina 3 datorer som jag använder rätt ofta är i insider preview programmet och då kom den tidigare i år, men har för mig att den kom i 23H2 uppdateringen till de som inte är med i programmet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Detta borde kunna hjälpa dig om det nu stör dig så hemskt mycket.

Det funkade tack så mycket

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb