Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Blev denna och med koden "SALE50". Slutsumma:1 087,00 kr

Kommer det något bättre under själva BF så kommer denna returneras, men känns spontant som ett sjukt bra pris med tanke på storlek och hastighet. 7300/7000 MB/s skojar man inte bort.

Fungerar denna hårddisken att använda till ett stationärt bygge?

Det står ”bärbar” i informationen.

Mvh novis

Permalänk
Medlem
Skrivet av leeggee:

Fungerar denna hårddisken att använda till ett stationärt bygge?

Det står ”bärbar” i informationen.

Mvh novis

Ja den fungerar, men se till att ditt moderkort stöder NVME Gen4 - annars betalar du får något du inte kan utnyttja. Och ja, disken väger 2g så den är bärbar

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Ja den fungerar, men se till att ditt moderkort stöder NVME Gen4 - annars betalar du får något du inte kan utnyttja. Och ja, disken väger 2g så den är bärbar

Inte köpt något moderkort ännu. Hittar du något fint under veckan med alla rabatter får du gärna hjälpa mig!

Permalänk
Medlem

Har någon lyckats hitta en amazon-länk som innehåller alla produkter som ingår i 100-kronors kampanjen?

Permalänk
Medlem

pratade med chatten, och killen sade detta angående ett moderkort som ger 800kr i rabatt:

Det kan vara just att det är något tekniskt strul med rabatten. Men är det så att du får 800 kr rabatt efter att du beställt artikeln så kommer vi inte debitera dig på 700 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Blev denna och med koden "SALE50". Slutsumma:1 087,00 kr

Kommer det något bättre under själva BF så kommer denna returneras, men känns spontant som ett sjukt bra pris med tanke på storlek och hastighet. 7300/7000 MB/s skojar man inte bort.

Ja, för en snabb 2TB disk så är så nära 1000kr riktigt bra! Blev ett köp för mig också. Får vänta med leverans till 6/12 för att få gratisfrakt men det är perfekt till Warhammer Rouge Trader RPGet ska släppas som är nästa spel jag vill ha som behöver mycket diskplats

Permalänk
Inaktiv

Det känns ju bra att man köpte en grej för nästan exakt 500kr imorses för att maximera procentuell rabatt. 🤡

Permalänk
Medlem

Någon som har en kod för aliexpress? Får ingen av de jag hittar att fungera. Bara den där standard 50kr per 250kr.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Har någon lyckats hitta en amazon-länk som innehåller alla produkter som ingår i 100-kronors kampanjen?

https://www.amazon.se/s?k=&ref=nb_sb_noss&rh=n%3A91772646031&...

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Eller så kanske det är en felskrivning av Amazon, who knows

Precis, med tanke på att kronan är svag så blir det som sagt inga dunder rabatter men visst är man ute efter något specifikt kan man spara ett par hundralappar

20% är Sjukt Mycket inom hårdvara... Speciellt senaste gen

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Produkt: Google Pixel 6a (6GB + 128GB)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...
Kategori: Mobiltelefoner
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7004518
Pris: 3490 kr (medlemspris)

Var inte just 6a på Elgigantens BF förra året, för 2990kr?
Modellen har blivit ett år äldre och kostar 500kr mer? Känns inte som något jättefynd direkt

Letar halvt efter ny telefon, och var lite inställd på en 7a för kanske 2990kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Ja, för en snabb 2TB disk så är så nära 1000kr riktigt bra! Blev ett köp för mig också. Får vänta med leverans till 6/12 för att få gratisfrakt men det är perfekt till Warhammer Rouge Trader RPGet ska släppas som är nästa spel jag vill ha som behöver mycket diskplats

Overkill att köpa denna för mellanförvaring i PS5an?
Stationära datorn krigar fortfarande på med en Samsung Evo 120GB från dinosauriernas tid. Har ingen plan att uppgradera systemet inom närmsta tiden, men vore gött att ha en bra disk tills att de händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Jag la en beställning på en vara med 1200kr "rabatt" - Återkommer ifall den skickas eller ej. Betalade med kort.

Amazon har skickat min vara som jag beställde med rabatten!

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fifunen:

Overkill att köpa denna för mellanförvaring i PS5an?
Stationära datorn krigar fortfarande på med en Samsung Evo 120GB från dinosauriernas tid. Har ingen plan att uppgradera systemet inom närmsta tiden, men vore gött att ha en bra disk tills att de händer

Det beror på hur stor nytta du har av den under tiden på PS5an. Det kommer vara en kompetent 1a disk på en stationär ett tag till och en kompetent andra disk lååång tid framöver skulle jag gissa, men det kommer ju en BF nästa år också om huvudsyftet är till PC uppgradering. Tycker du att du får några hundra kr värde av tiden den spenderar i PS5 så köp, annars inte skulle jag säga.

Permalänk
Skrivet av General Nord:

Ja den fungerar, men se till att ditt moderkort stöder NVME Gen4 - annars betalar du får något du inte kan utnyttja. Och ja, disken väger 2g så den är bärbar

Värt att notera är att den funkar fortfarande med en dator som har PCI 3.0, men du får bara ut hälften av hastigheten.

Permalänk
Medlem

Jag kan beställa från Amazon med rabatten, men får så konstiga leveransdatum. Kingstondisken ger exemplevis 16 december, var samma i morse när jag provade. Vilken produkt jag än väljer med rabatten är det i mitten på december, tar jag en processor som inte är med i rabatten kan jag få leverans i morgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Jag kan beställa från Amazon med rabatten, men får så konstiga leveransdatum. Kingstondisken ger exemplevis 16 december, var samma i morse när jag provade. Vilken produkt jag än väljer med rabatten är det i mitten på december, tar jag en processor som inte är med i rabatten kan jag få leverans i morgon.

Står det att produkten finns i lager?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonutWizard:

Produkt: Nothing Phone (2) (12GB + 256GB) White
Länk: https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B0C61WPKK1/
Pris: 5590 kr via Amazons kampanj

Beställde en för det priset, ska bli kul att som dom leverar med rabatten tack för tipset

Permalänk

Tror fan att jag bara kör på SSD:n, det enda andra som var av intresse var Xbox Series X för 5125 kr, men det känns som att det kan bli billigare på Black Friday alternativt mellandagsrean???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

20% är Sjukt Mycket inom hårdvara... Speciellt senaste gen

Jag skulle nog säga att det är nästan normalpris om man tar den svara kronan i beaktande. Förstår inte varför alla klagar, beställ och be happy?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Står det att produkten finns i lager?

Japp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Jag skulle nog säga att det är nästan normalpris om man tar den svara kronan i beaktande. Förstår inte varför alla klagar, beställ och be happy?

Vad har valuta för påverkan på % rea?
Det hade varit 20% på 10k också om det var dess normalpris.
I detta fall finns det dock skäl för att rean är orimlig då priset aldrig varit under 14k enligt prisjakt...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Tror Amazonrabatten är borta nu?
Syns inte längre i mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Tror Amazonrabatten är borta nu?
Syns inte längre i mobilen.

Syns inte för mig i mobilen heller

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Måste man vara Prime medlem?
Jag får inte någon rabatt på något jag lägger till i varukorgen.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

Måste man vara Prime medlem?
Jag får inte någon rabatt på något jag lägger till i varukorgen.

Den felaktiga rabatten är borttagen nu.
Fasen jag var på väg att beställa en Xbox med Diablo IV men sen ångrade jag mig. Men på något sätt lyckades jag av misstag lägga en beställning ändå... Behöver verkligen inte ett Xbox när jag redan har ett PS5 som jag knappt använder. Ska man avbeställa Xboxet eller inte...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk

Update: Looks likes Amazon has taken down the offer all together. It was clearly an error at their end. Those who did place order were the lucky ones. Hopefully not many cancellations will follow.

Permalänk
Medlem

"!#¤"!#¤%&"!#¤&!#¤&#¤&% var sekunder från att beställa när det tog borts

Permalänk
Medlem

Blev ett 4080 PNY tripple fan för 11700. Lär väl inte dyka upp bättre under BF eller? Tack för tipsen här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wtpzero:

Blev ett 4080 PNY tripple fan för 11700. Lär väl inte dyka upp bättre under BF eller? Tack för tipsen här.

Absolut inte men skulle kunna tänka mig att amazon kommer häva köpet.
Vet dock inte hur det fungerar när det är fel kod och inte fel prissättning...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25