Köpråd av dessa 2 för gaming/ studier.

Permalänk

Köpråd av dessa 2 för gaming/ studier.

Hej! Jag står lite kluven till vilken dator jag ska välja inför mina kommande studier.

Kommer studera till applikationsutvecklare, programmering. Men vill samtidigt ha möjlighet att kunna spela BF 2042 och COD MWIII på min fritid. Det som gör mig osäker på val av dator är om man ska välja batteritid och kvalitet över prestanda. Numera kan man använda sig utav GeForce Now och maxa spel genom cloud. Så är det värt att köpa en Gaming laptop över en mer smidig laptop utan dedikerat grafikkort?

(EDIT/ UPDATE.)

Dessa är mina val. Har ni andra förslag länka gärna.

1: Dator 1

2: Dator 2

Update datorer
Permalänk
Medlem

Jag skulle dubbelkolla vilka som går att uppgradera RAM på. Är det enbart 8GB som inte är uppgraderingsbart så blir det ganska snabbt en flaskhals i framtiden.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Jag skulle dubbelkolla vilka som går att uppgradera RAM på. Är det enbart 8GB som inte är uppgraderingsbart så blir det ganska snabbt en flaskhals i framtiden.

Huawei har jag inte kollat. Men dom andra är det fullt möjligt att uppgradera till 32-64 gb ram samt utöka till fler m2 m.m.

Permalänk
Medlem

Alternativ- sämmre GPU dock. Resten ser bättre ut

https://www.proshop.se/Baerbar-dator/MSI-Prestige-15-A12UC-04...

Permalänk
Medlem

Hade valt nr 1, om där går att addera mer ram

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

1 eller 2, förmodligen 1 eftersom den har bättre GPU, oavsett lär du vilja ha minst 16GB RAM.

3 kommer inte ens i närheten...

Permalänk
Skrivet av rotkiv42:

Mycket bra förslag. 👍

Permalänk