Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Efter att Epic delade ut The Evil within 1 & 2 så spelade igenom de och hamnade i en lite "skräckis"-mode, så jag köpte Resident Evil 2&3 remakes. Körde precis klart 2ans "andra path" igår och ska väl spela 3an nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Colony Ship: A Post-Earth Role Playing Game.

Rpg som utspelas på ett "generations skepp" som transporterar framtida kolonister till en ny värld. Mitt i resan avslöjar sonder att världen redan har intelligent liv och strider bryter ut på skeppet som splittrar besättningen i faktioner.

Mycket bättre spel än väntat....hade blygsamma förhoppningar på en liten studio som jag ville stödja men det visade sig att detaljrikedomen var stor, massvis att utforska, karaktärsbyggandet omfattande, grafiken mycket tilltalande och både "gameplay" och "story" håller mycket hög klass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FamousLAN:

+1 på den

Drar tillbaka den, Dragonflight är sjukt undermåligt och senaste patcherna gör att jag knappt vill logga in.

Generiskt content, tråkiga mounts och transmogs att samla, de flesta klasser jag älskade att spela i Shadowlands blev sämre med nya talents (är altoholic med alla klasser på 70)

M+ är samma rinse repeat content utan utveckling sen s4 shadowlands.

Raidbossar har fanimej samma mechanics om och om igen, brukar bara vara sista bossarna i raids som är någorlunda intressanta och utmanade (raidar icke mythic)

Avstår nästa expansion pga p2w early access.

Wrath classic är bara trasigt efter alla changes...

Sätter mitt hopp på Season of Discovery och Vanilla+ content, var ingen större fantast av Hardcore heller.

Börjat nu senaste veckan levela en fury warrior på Firemaw classic era och njuter av enkelheten och resan till 60 ännu en gång.

I Februari har man spelat WoW i 19 år.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Just nu är det remaken av Super Mario RPG. Riktigt riktigt bra spel.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Just nu är Lies of P, Diablo 4 och World of Warcraft (retail och classic) som varvas hos mig 😀

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Kör mest TFT i LOL clienten just nu men blev inspirerad att återvända till Civ6. Har ju bara 4800 timmar idet ^^

Har man fått alla DLC gratis där helt plötsligt, har inte för mig jag hade alla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Vi som spelar factorio har helt enkelt inte TID att göra nått annat.

The factory must grow!

Fast just nu sitter jag och spelar Satisfactory multiplayer

Very true ;D

Åhfan, jag har inte lyckats fastna för satisfactory faktiskt. Ser fram emot factorios expansion dock!

Visa signatur

Maskin: i7, 32GB ram, Nvidia GTX 1080, Samsung SSD, XFX 850W, 2 x Acer 22" + Acer 27" XB271HUBM
OS: Win10 64bit

Permalänk

Persona 5 Tactica, vet inte vad jag tycker än så länge... Gillar taktiska momenten.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Spelar just nu zelda 2, har i dagarna också klarat av 1an och 3an..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Field-Mouse88:

Very true ;D

Åhfan, jag har inte lyckats fastna för satisfactory faktiskt. Ser fram emot factorios expansion dock!

Yepp, FFF varje fredag är nått man ser fram emot
Lite tråkig sist men att mycket spännande tidigare veckor!

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk

klarade nyss ut FFVII remake och kör just nu yuffie delen, samtidigt så kör jag FFVII originalet

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Spelar Resident Evil 4 Remake igen, fenomenalt spel verkligen.

Permalänk
Medlem

Beyond All Reason har jag kört i några månader. Ett suveränt FOSS RTS med väldigt aktiv utveckling, otroligt hur mycket som har hänt sedan jag först testade det för något år eller två sedan.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Firar Half-life 25-årsdag genom att spela den nya jubileumsutgåvan. Som så ofta her de här gamla retrospelen något extra som ger dem spelglädje även i modern tid. Sedan spenderar jag hösten på att spela Baldur's Gate 3, det kommer att ta sin lilla tid att bli klar med!

Permalänk
Medlem

Spelar igenom alla Halo spel, dem har inte åldrats så bra...

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem

Majoriteten av min tillgängliga tid för spel går åt till att spela om kampanjen för GTA V. Ibland, mestadels helgkvällar så spelas det en del Battlefield 2042. Har jag inte lust för något annat så kan det smyga sig in F1 här och där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TJ:

Spelar igenom alla Halo spel, dem har inte åldrats så bra...

Och jag tycker exakt tvärt om. Halo CE, 2, 3 har åldrats otroligt bra. Bara man håller sig till originalgrafiken på CE och remasteren i Halo 2. Samt håller sig borta från 2:ans legendary.

Fantastisk s.k art direction i dessa spel. Väl värda sina pengar på Steam!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Forspoken (PS5).

Permalänk
Medlem

Självskadebeteende... WoW Classic Hardcore 😅

Permalänk
Medlem

Just nu är det väl Civ 6 samt Cities: Skyline. Väntar ivrigt på STALKER 2. Samt att Life of P ska bli lite billigare.

Permalänk

Har en hat-kärleks-beroende-relation till ett spel som heter Noita just nu. Detta jävla lilla skitspel älskar jag. Har inte ragequittat ett spel så många gånger tidigare och ändå kommer jag tillbaka.

Rekommenderar det och samtidigt inte.

Sen växlar jag över till Armored Core 6 emenllanåt.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk

Straya

survival i australien
jaga, vaska guld, fiska, undersök en open world.

fin grafik och det gäller att vara på sin vakt, en simpel fisketur kan leda till döden då en krokodil kan attackera från vattnet. vithajar, spindlar, ormar och andra farliga djur. gäller att verkligen tänka till innan man gör något, alltid ha i tanken att man själv kan vara jagad.

värt att kolla upp för de som gillar survivals, fast ett lite annorlunda sådant.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av Ahlen:

Har försökt vid så många tillfällen att komma in i PS2 men får mig verkligen inte att fastna.

Tar lång tid att komma in i tyvärr, men när man förstår allt, är det det bästa spelet som finns.

Vad är det du inte gillar?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

LOL, Foxhole, Ultimate General: American Revolution, Jagged Alliance 3 alla i väntan på Manor Lords.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk

Spelade Wow, polarna slutade och jag började själv med CS2.
Köpte Cities 2 men får nog vänta till det är bättre optimerat.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Yepp, FFF varje fredag är nått man ser fram emot
Lite tråkig sist men att mycket spännande tidigare veckor!

Agreed! =D

Visa signatur

Maskin: i7, 32GB ram, Nvidia GTX 1080, Samsung SSD, XFX 850W, 2 x Acer 22" + Acer 27" XB271HUBM
OS: Win10 64bit

Permalänk
Medlem

Tanken var att lira Yakuza Like a dragon, men blir mer Baldurs Gate 3. Inne på min andra rond nu, magiskt spel!

Permalänk
Medlem

Just nu Baldurs Gate 3, efter att ha tagit mig ett flertal gånger till act 3, så försöker jag nu till slut pusha en karaktär igenom spelet. Har insett att det finns i stort sett två slut som jag vill uppleva.

BG3 är väl ett lätt kontroversiellt spel om man tittar på snacket runt det, men annars är det ett helt OK CRPG med mycket Larian från DoS i det hela så har man DoS vana så har man helt klart en fördel när man ger sig in i BG3.

Jag gillar de olika historierna, men jag answer också att 5th edition är tämligen "träigt" och jag ogillar stelheten i att skapa karaktärer. Det strömlinjeformade systemet ställer många saker på sin spets samt att Larian's sätt att skapa "svårigheter" gör att en nivå av powergaming blir ett "måste".

I stora spel finns det alltid saker man kan tycka skulle vara bättre, BG3 är definitivt ett sådant och mitt största problem är att det heter just BG3 - allt som försöker koppla det till en fortsättnign av Bhaal Spawn saga är det sämsta i spelet rent story mässigt tycker jag. Att kört på Baldurrs Gate "Feel the tentacle" hade varit bättre då denna saga helt klart skulle klarat sig mycket fint på egna ben samt kunna mynna ut i fortsättning preceis som NWN gjorde.

Utan svårigheter kan man förlora hundratals timmar i detta spel.

Permalänk
Medlem

Har köpt Ghost Recon Wildlands då det var rea så det kommer jag nog sitta en del med. Gillar spel med stora öppna världar så förhoppningsvis kommer jag gilla det spelet.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

Just nu spelar jag Sleeping Dogs Definitive Edition. När jag är klar med spelet ska jag spela om Dishonored. Jag spelade det senast i juni 2015 och jag köpte nyss 2 dlc till Dishonored på steams höstrea, The Brigmore Witches och The Knife of Dunwall.