Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Beställde Pixeln hos Comviq. Hade väntat på ett bra erbjudande under BF men den låg ju som lägst på 4500kr.

Vanligtvis betalar jag 110kr månaden för billigaste abonnemanget hos Hallon. Det blir 2600kr på 2 år.
Totalpriset hos Comviq blir 4600kr på 2 år med telefon. Räknar jag bort det jag ändå hade betalat på Hallon blir priset på telefonen 2000kr. Otroligt prisvärt?

Hur som helst så byter jag typ aldrig abonnemang eller telefon. Börjar bli gammal så har en gubbfråga:
Aktiveras abonnemanget hos Comviq på en gång trots att det är 2-3 veckor tills telefonen kommer? Eller aktiveras det vid leverans?
Rimligtvis så ska jag oavsett säga upp mitt Hallon-abonnemang på en gång då det brukar vara 1 månad uppsägningstid?

Blir nog vid leverans du måste ju få ditt nya simkort som antagligen kommer samtidigt som mobilen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Beställde Pixeln hos Comviq. Hade väntat på ett bra erbjudande under BF men den låg ju som lägst på 4500kr.

Vanligtvis betalar jag 110kr månaden för billigaste abonnemanget hos Hallon. Det blir 2600kr på 2 år.
Totalpriset hos Comviq blir 4600kr på 2 år med telefon. Räknar jag bort det jag ändå hade betalat på Hallon blir priset på telefonen 2000kr. Otroligt prisvärt?

Hur som helst så byter jag typ aldrig abonnemang eller telefon. Börjar bli gammal så har en gubbfråga:
Aktiveras abonnemanget hos Comviq på en gång trots att det är 2-3 veckor tills telefonen kommer? Eller aktiveras det vid leverans?
Rimligtvis så ska jag oavsett säga upp mitt Hallon-abonnemang på en gång då det brukar vara 1 månad uppsägningstid?

Du skall säga upp ditt gamla abonnemang för att få ett datum när det slutar att gälla.

Sedan ringer du Comviq och berättar det så ser de till att inte aktivera ditt abonnemang innan det datumet (oavsett när du får simkortet).

När du får telefonen har inte med ovan att göra. Jag fick min telefon på 2 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Beställde Pixeln hos Comviq. Hade väntat på ett bra erbjudande under BF men den låg ju som lägst på 4500kr.

Vanligtvis betalar jag 110kr månaden för billigaste abonnemanget hos Hallon. Det blir 2600kr på 2 år.
Totalpriset hos Comviq blir 4600kr på 2 år med telefon. Räknar jag bort det jag ändå hade betalat på Hallon blir priset på telefonen 2000kr. Otroligt prisvärt?

Hur som helst så byter jag typ aldrig abonnemang eller telefon. Börjar bli gammal så har en gubbfråga:
Aktiveras abonnemanget hos Comviq på en gång trots att det är 2-3 veckor tills telefonen kommer? Eller aktiveras det vid leverans?
Rimligtvis så ska jag oavsett säga upp mitt Hallon-abonnemang på en gång då det brukar vara 1 månad uppsägningstid?

Om du flyttar numret så kommer du få ett datum baserat på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Att man inte får med en joystick till den där borde ju vara straffbart.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Att man inte får med en joystick till den där borde ju vara straffbart.

Jao, fast priset är ändå så bra att jag råkade köpa utan att tänka efter alls. Kanske borde man ha köpt 2. Har en Pi400 som ju är bättre hårdvara egentligen men den hamnade på mitt skrivbord istället för vid TVn, så det här kanske blir ett bra tillskott i vardagsrummet.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk

Nu har Comviq ett erbjuande på Samsung S23 med en "Winter Suprise", vad som man får är oklart. Här är texten tagen från deras hemsida. Det ser ut att vara en klocka?

"Winter Surprise

Vintern är här och med den kommer Comviq Winter Surprise. Vår enarmade bandit är fylld med överraskningar till den som skaffat Samsung Galaxy S23. Dra i spaken och prova din lycka - får du tre likadana symboler = vinst! Läs mer i mejlet som kommer när du beställt mobilen.

"

Vad tror ni andra?

Permalänk
Skrivet av identitymatrixI:

Nu har Comviq ett erbjuande på Samsung S23 med en "Winter Suprise", vad som man får är oklart. Här är texten tagen från deras hemsida. Det ser ut att vara en klocka?

"Winter Surprise

Vintern är här och med den kommer Comviq Winter Surprise. Vår enarmade bandit är fylld med överraskningar till den som skaffat Samsung Galaxy S23. Dra i spaken och prova din lycka - får du tre likadana symboler = vinst! Läs mer i mejlet som kommer när du beställt mobilen.

"

Vad tror ni andra?

lägg upp den som fynd så det får diskuteras här.
Jag tog kontakt med kundtjänst och dom visste inte heller konstigt nog. du måste köpa telefonen först haha helt galet!

Permalänk
Medlem

får man sälja in gambling på detta sätt? Tänker att man i alla sådana sammanhang behöver ange uppskattad vinstchans och vad man har chans att vinna på olika nivåer. Detta var ganska fucked

Permalänk
Skrivet av Millhouse1:

lägg upp den som fynd så det får diskuteras här.
Jag tog kontakt med kundtjänst och dom visste inte heller konstigt nog. du måste köpa telefonen först haha helt galet!

Gjorde det nu. Väldigt märkligt erbjudande, är man ens garanterad en vinst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av identitymatrixI:

Nu har Comviq ett erbjuande på Samsung S23 med en "Winter Suprise", vad som man får är oklart. Här är texten tagen från deras hemsida. Det ser ut att vara en klocka?

"Winter Surprise

Vintern är här och med den kommer Comviq Winter Surprise. Vår enarmade bandit är fylld med överraskningar till den som skaffat Samsung Galaxy S23. Dra i spaken och prova din lycka - får du tre likadana symboler = vinst! Läs mer i mejlet som kommer när du beställt mobilen.

"

Vad tror ni andra?

" Winter Surprise" är det kräksjukan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

får man sälja in gambling på detta sätt? Tänker att man i alla sådana sammanhang behöver ange uppskattad vinstchans och vad man har chans att vinna på olika nivåer. Detta var ganska fucked

Det låter som att någon borde kontakta Konsumentverket …?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

får man sälja in gambling på detta sätt? Tänker att man i alla sådana sammanhang behöver ange uppskattad vinstchans och vad man har chans att vinna på olika nivåer. Detta var ganska fucked

Spelinspektionen hade gärna granskat det här 😁

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

" Winter Surprise" är det kräksjukan?

Någon får gärna uppdatera när mer info finnes, nyfiken är man ju. Men känns lite halvlurigt.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ppx:

Produkt: LG G3 77”
Länk: https://www.lg.com/se/tv/lg-oled77g36la
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=9747821
Kategori: TV
Pris: 29 691 kr med välkomstrabatten när du blir medlem.

Funkar även på 65', men tyvärr är den slut i lager.

Jag får inte välkomstrabatten att fungera, någon som lyckats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Beställde Pixeln hos Comviq. Hade väntat på ett bra erbjudande under BF men den låg ju som lägst på 4500kr.

Vanligtvis betalar jag 110kr månaden för billigaste abonnemanget hos Hallon. Det blir 2600kr på 2 år.
Totalpriset hos Comviq blir 4600kr på 2 år med telefon. Räknar jag bort det jag ändå hade betalat på Hallon blir priset på telefonen 2000kr. Otroligt prisvärt?

Hur som helst så byter jag typ aldrig abonnemang eller telefon. Börjar bli gammal så har en gubbfråga:
Aktiveras abonnemanget hos Comviq på en gång trots att det är 2-3 veckor tills telefonen kommer? Eller aktiveras det vid leverans?
Rimligtvis så ska jag oavsett säga upp mitt Hallon-abonnemang på en gång då det brukar vara 1 månad uppsägningstid?

När jag bytte från Tele 2 till Comviq när de hade rea på Flip 5 så fick jag ett startdatum på abonnemanget som låg ett gäng dagar fram i tiden. Telefonen skickades däremot blixtsnabbt (tog två dagar) som jag då kunde börja använda direkt. När Comviq abonnemanget startade så bytte jag bara simkort. Väldigt smidigt!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

När jag bytte från Tele 2 till Comviq när de hade rea på Flip 5 så fick jag ett startdatum på abonnemanget som låg ett gäng dagar fram i tiden. Telefonen skickades däremot blixtsnabbt (tog två dagar) som jag då kunde börja använda direkt. När Comviq abonnemanget startade så bytte jag bara simkort. Väldigt smidigt!

Vad hade de för erbjudande på Flip5? För framtida referens

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahis:

Vad hade de för erbjudande på Flip5? För framtida referens

Om jag minns rätt så ingick den 55 tums TV från Samsung "värd" 10990kr

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahis:

Vad hade de för erbjudande på Flip5? För framtida referens

Comviq hade halva priset på telefonen på ett 2års abonnemang samt att du fick antingen en Samsung Chromebook, en A8 surfplatta eller en mobil ur A serien. De hade även bra pris på Folden samt S23an 3 hade ett separat erbjudande om att man fick en Active klocka (minns inte exakt vilken).

Skrivet av Felixark:

Om jag minns rätt så ingick den 55 tums TV från Samsung "värd" 10990kr

Verkligen? Det missade jag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Succinylkolin:

Produkt: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz
Länk: https://www.datagrottan.se/amd-ryzen-7-5800x3d-34/cat-p/c/p10...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6040557
Kategori: Processorer
Pris: 3653 kr

Inte beställt från Datagrottan själv, verkar ha lite blandade omdömen på prisjakt.

Har köpt en Ryzen 5700 därifrån. Snabb leverans, mot faktura, inga problem!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Har köpt en Ryzen 5700 därifrån. Snabb leverans, mot faktura, inga problem!

Samma här, dom fick försäljningen eftersom Inet kör med Qliro (som beter sig som..) 🙂

Inga problem alls.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppx:

Produkt: LG G3 77”
Länk: https://www.lg.com/se/tv/lg-oled77g36la
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=9747821
Kategori: TV
Pris: 29 691 kr med välkomstrabatten när du blir medlem.

Funkar även på 65', men tyvärr är den slut i lager.

Jag är riktigt sugen på 65", sparar 2 500 mot övriga. Värt att hoppas den kommer in? De andra kampanjerna för den modellen pågår fram till jul typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR-Boring-one:

Produkt: Nintendo Switch OLED bärbara spelkonsoller 17,8 cm (7") 64 GB Pekskärm Wi-Fi Blå, Röd
Länk: https://cdon.se/hemelektronik/nintendo-switch-oled-barbara-sp...
Kategori: Spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5817097
Pris: 3292 kr

Before anyone ask, cdiscount is a rather major retailer in France. They are legit! I would even say they are more reputable than CDON themselves.

Permalänk
Skrivet av delta76:

Before anyone ask, cdiscount is a rather major retailer in France. They are legit! I would even say they are more reputable than CDON themselves.

Thanks for the feedback, I was not even considering that when I posted it (to much on work). But good to know they are legit since its Christmas gift for the nieces.

Visa signatur

Mvh MR-Boring-one

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Before anyone ask, cdiscount is a rather major retailer in France. They are legit! I would even say they are more reputable than CDON themselves.

I ordered my Xbox Series S through cdon (Cdiscount) a couple of years ago. No problem at all.

Permalänk
Medlem

Det var ett riktigt bra pris på 7800 X3D, hoppas nån blir lycklig nu 😅

Permalänk
Medlem

@Inet

Jag måste verkligen säga att ni levererar riktigt bra med trevliga BF erbjudande och idag dessa två sakerna i dagens julkalender lucka!

https://www.inet.se/produkt/5306063/amd-ryzen-7-5800x3d-3-4-g...

https://www.inet.se/produkt/1904190/asus-rog-strix-b550-f-gam...

AM4 levererar fortfarande. 👍

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

@Inet

Jag måste verkligen säga att ni levererar riktigt bra med trevliga BF erbjudande och idag dessa två sakerna i dagens julkalender lucka!

https://www.inet.se/produkt/5306063/amd-ryzen-7-5800x3d-3-4-g...

https://www.inet.se/produkt/1904190/asus-rog-strix-b550-f-gam...

AM4 levererar fortfarande. 👍

Håller med, precis satt i min 5800x3d jag fick från SweClockers droppet och den är ju fantastisk, håller nog många år till. Verkar som lagret på modellen fyllts på, innan droppet var den svår att få tag i under 4,3k som den kostade då. Nu har Inet sänkt ord. till 3,9k och ProShop rear ut för 3,7k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

@Inet

Jag måste verkligen säga att ni levererar riktigt bra med trevliga BF erbjudande och idag dessa två sakerna i dagens julkalender lucka!

https://www.inet.se/produkt/5306063/amd-ryzen-7-5800x3d-3-4-g...

https://www.inet.se/produkt/1904190/asus-rog-strix-b550-f-gam...

AM4 levererar fortfarande. 👍

Hade köpt en om det inte vore för att jag redan beställt en från Tyskland.

3290:- och ändå i lager i nästan 30 minuter.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Hade köpt en om det inte vore för att jag redan beställt en från Tyskland.

3290:- och ändå i lager i nästan 30 minuter.

Haha ja, jämfört med Black friday droppet när de sålde 100+ stycken på en minut typ

Nog en del som missat julkalendern, och sen är det som sagt många som köpt en redan.

Permalänk
Medlem

@Entash @Jonas79

Håller helt med er båda, 4300kr för en 5800X3D + ASUS ROG Strix B550-F Gaming är verkligen en no brainer.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •