Permalänk
Medlem

Drivrutiner osv

Jag byggde min dator igår och den fungerar.
Bara att den krachar o krånglar sig lite. Körde en rainbow six siege match o allt gick bra sen nästa match kracha spelet. Och med tankte på att allt är nytt ifrån fabrik kanske jag har glömt något eller glömt installerat något.

Cpu amd ryzen 7 5700x
Gpu radeon rx6700xt
Mb tuf gaming b550 plus wifi ii
Ram 16x2gb 3200mhz fury king
Psu corsair rm750e

Efter 3 matcher på cs2 så ligger avg. På
Gpu:61%
Cpu:28%
Ram:31%

Temp avg. Efter 3 matcher på cs2
Gpu: 54c
Cpu: 54c

Har för mig att man skulle installera amd chipset drivers och det gjorde jag men vet ej om det var rätt:) och andra trips o trick

Permalänk

1. om det funkar att spela cs felfritt så är väl frågan om det är något med spelet?
vad säger crash logen för spelet?

2. kolla att du inte fick en dålig batch minnen. ovanligt men händer. dock brukar det orsaka total systemcrash om det är de.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

1. om det funkar att spela cs felfritt så är väl frågan om det är något med spelet?
vad säger crash logen för spelet?

2. kolla att du inte fick en dålig batch minnen. ovanligt men händer. dock brukar det orsaka total systemcrash om det är de.

Stog ingen fel kod bara, hoppsan du kracha

Men har inte krqchat sen dess elee buggat något o så. Den verkar kö starkt vidare

Permalänk
Medlem

Se till att ha uppdaterat ditt BIOS till en ny version så att du slipper nån typ av minnesinstabilitet. Det kan orsaka sånna typer av problem.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Skrivet av TM23:

Stog ingen fel kod bara, hoppsan du kracha

Men har inte krqchat sen dess elee buggat något o så. Den verkar kö starkt vidare

brukar alltid hamna en log nånstans antingen där spelet sprarar eller där det är installerat som kan hjälpa att identifiera om det var pga spelet eller om det var pga något annat även om du inte fick nått på skärmen när spelet crashade.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows