Permalänk
Medlem

ARASAKA - PROJECT ASSAULT TOWER 7

ARASAKA - PROJECT ASSAULT TOWER 7

2024 och ett nytt bygge. Denna gången kör vi temat Arasaka från spelet cyberpunk 2077 och gick all in. Efter att läst böckerna nu så har man fastnat i en fantastisk värld bortom vår och spelet. Finns så mycket i spelet som fattas och allt runt om Arasaka Corporation, en utav dessa är TOWER 7.

INFO KOMPONENTER

Chassi: Lian Li O11 Dynamic EVO XL Svart
Fläktar: Phanteks T30
Gpu: Asus TUF RTX 4090 Oc
Ram: Patriot Extreme 5 8200Mhz
Lagring: Sabrent 1TB Rocket X5 Gen 5 [2st Raid-0]
Moderkort: Asus Apex Encore z790
Nätagregat: be quiet! Dark Power Pro 13 1600W
Cpu: Intel 14900KF
Kablar: Cablemods

INFO VATTENKYLNING

Radiator: Alphacool Monsta 360mm 2st / Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 360mm 1st
Vattenblock Cpu: Ek-Quantum Velocity²
Vattenblock Gpu: EK-Quantum Vector² Strix/TUF RTX 4090 D-RGB - Nickel + Plexi
Fittings: Ek Torque Micro Series - Black Nickle / Alphacool Apex Series - Black Nickle

INFO KRINGUTRUSTNING

Gaming Stol: Noblechairs Legend
Gaming Bord: M8 Play Elite XL
Tangentbord: Wooting 60HE
Mus: Finalmouse Ulx
Skärm: Samsung Odyssey Crg9 49tum Ultrawide Curved 32:9
Hörlurar: HiFI Man Sundara - Audio Technica Ath-M50xBt2 - Philips Fidelio X2HR
Amp/Dac: Fiio K5 Pro
Högtalare: Gravastar Mars Pro

NÅGOT ATT LYSSNA PÅ SOM PASSAR TILL GALLERIET
https://www.youtube.com/watch?v=-wHYAZZfA9g&t=76s

Besök galleriet här

Permalänk
Discokungen

Stiligt! Gillar verkligen alla detaljer, kul att Samurai fick vara med också. Man blir lite sugen på att sätta såna klisterlappar själv. 5/5!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Stiligt! Gillar verkligen alla detaljer, kul att Samurai fick vara med också. Man blir lite sugen på att sätta såna klisterlappar själv. 5/5!

Tack!

Vet inte dock om det blir snyggt med klistermärken. Jag printar mitt direkt på materialet. Hojta till om du vill göra något liknande så kan jag hjälpa dig 👍

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Riktigt snyggt!
Arasakas estetik är ruskigt läcker och passar väl ihop med Quantum Velocity-blocket från EKWB.
Måste fråga: kanske missade men vad är custompanelerna till raddarna och fläktarna gjorda av ?

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt byggt och vilka proffsiga foton!

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Vad kostade datorn?

Permalänk
Medlem

Mitt var lite mer punkish-bohem Cyberpunk 2077
Eloge till gatan och galenskap

https://www.sweclockers.com/galleri/15665-naked-cyberpunk-207...

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt!
Och kul med Cyberpunk tema!

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Riktigt snyggt!
Arasakas estetik är ruskigt läcker och passar väl ihop med Quantum Velocity-blocket från EKWB.
Måste fråga: kanske missade men vad är custompanelerna till raddarna och fläktarna gjorda av ?

2mm tjock hård akrylplast. sen printar jag med material printer direkt på. Det är samma teknik som coldzero använder mm om man beställer från dem vilket jag gjort en del under åren, men skaffat mig nu egen maskin till min verkstad så jag slipper beställa och vänta mm.

exempel från coldzero: https://www.coldzero.eu/backplates-1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Väldigt snyggt byggt och vilka proffsiga foton!

Tack! Kul att du gillar bilderna och bygget.

Skrivet av landahl:

Vad kostade datorn?

Inte billigt! Gillar ej prata priser då de finns en del som blir upprörda och tar illa åt vilket är tråkigt så ta inte detta svar på fel sätt. Mitt mål förutom att lägga upp dyra byggen är att hjälpa folk så gott jag kan i den mån jag kan som godwill doner här på swec då jag kan och har resurser. Föredrar att folk ser mig som godwill doner här än en dyr dator byggare.

Finns många exempel men här e de senaste

Exempel 1

Black Friday 2023 - Vad köper du?
Av LinusTrulsson 2023-11-07 21:10
Permalänk

Skrivet av Siimuliize:
God jul på dig Totte1015. Jag ger dig här med en julklapp från mig som består utav en mus och musmatta i nyskick!

Mus Logitech superlight pro x wireless
Matta Logitech G Power Play

Hoppas detta piffar upp julen lite för dig!

Skicka din info till mig på pm så skickar jag detta till dig Trevlig kväll

Gå till inlägget
Vad glad jag blev av detta! God jul!

Exempel 2

Senaste var nu i helgen med medlem ''Poberg'' Han ska bygga ett nytt bygge och köpte komponenter utav mig för 7k. Jag hjälpte han med att donera chassi mm och han lämna mitt hem med ett värde för 17-18k. Vad han fick mm får man höra av sig till Poberg för svar Vet bara att jag gjorde hans dag och det räcker för mig.

Men självfallet om du vill ha svar på din fråga så pm:a mig så kan jag ge dig slut priset på bygget no prob.

Skrivet av darrenj:

Mitt var lite mer punkish-bohem Cyberpunk 2077
Eloge till gatan och galenskap

https://www.sweclockers.com/galleri/15665-naked-cyberpunk-207...

Not bad sir.

Skrivet av Gelantious:

Sjukt snyggt!
Och kul med Cyberpunk tema!

Tack kul att du gillar den och temat.

Permalänk
Proffsmoddare

Tjusigt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg Customs:

Tack! Kollade in ditt galleri med. Chefs kiss!

Permalänk
Medlem

Jag var bara nyfiken på vad datorn kostade och jag förstår inte varför någon skulle bli upprörd över priset på en sida som denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag var bara nyfiken på vad datorn kostade och jag förstår inte varför någon skulle bli upprörd över priset på en sida som denna?

Inte jag heller men folk blir det. Det finns många här som antigen hoppar på en eller klagar så fort det pratas om pengar och dyra delar. för att unvika det undviker jag frågor runt om dessa och jag är inte ensam om detta. Andra moddare,byggare jag pratat med undviker detta med och gett mig råd att göra det med. Det jag märkt är att mina trådar blivit mer rena och utan hat/avunds kommentarer. jag har inga problem med att säga vad allt kostar till vem än frågar men privat i pm inte i kommentars fältet. det är tråkigt att det är så för enligt mig är vi alla lika och värda men olika ekonomiskt vilket svider för en del och jag förstår inte varför.

Du har pm

Ställ gärna mer frågor jag svarar med glädje allt du undrar över eller vill veta.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Siimuliize:

2mm tjock hård akrylplast. sen printar jag med material printer direkt på. Det är samma teknik som coldzero använder mm om man beställer från dem vilket jag gjort en del under åren, men skaffat mig nu egen maskin till min verkstad så jag slipper beställa och vänta mm.

exempel från coldzero: https://www.coldzero.eu/backplates-1

Tack för svaret! Ska kika in där!
Oavsett måste jag återigen säga att det var väldigt snyggt bygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Tack för svaret! Ska kika in där!
Oavsett måste jag återigen säga att det var väldigt snyggt bygge.

Absolut

Om du vill göra något liknande med covers så hojta till i pm så kan jag hjälpa dig utan kostnad. Behöver bara bild och mått på den komponent du vill ha cover på.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Siimuliize:

Absolut

Om du vill göra något liknande med covers så hojta till i pm så kan jag hjälpa dig utan kostnad. Behöver bara bild och mått på den komponent du vill ha cover på.

Tackar ödmjukast för det!
Har ett litet projekt tidigt i planeringen så hör av mig framgent

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Tackar ödmjukast för det!
Har ett litet projekt tidigt i planeringen så hör av mig framgent

No prob bara hojta när dags.