Fractal Design Define R5 | AMD Ryzen 9 5900x | PNY RTX 4080 Verto 16GB | Corsair Vengeance 32GB LPX 3600Mhz | ASUS B550-F Gaming ROG STRIX | Noctua NH-U12S | Seasonic Focus GX-750W Gold ATX 3.0| LG 34GN850 Ultrawide 34" 144Hz
7900 XTX vs 4070 Ti Super?
Visa signatur
Skrivet av Swedishchef_90:
Gör ju inte xtx heller...
Vilket betyder att det är ett nonsensargument...
Citera flera
Citera
Skrivet av Icecrystal:
Så vi är hyfsat överens här även om jag är mer osäker på om VRAM inte kommer att komma till användning. Tack för tipset med folding, hade glömt av det!
Höll på en hel del med BOINC och diverse projekt för många år sen. Det skulle vara intressant att börja med något sånt igen.
Drar uppskalningsteknikerna verkligen mer VRAM? En längre upplösning brukar annars betyda lägre ett lägre VRAM-behov?
Växlar du inte ihop frame gen (DLSS3/FSR3) med DLSS2/FSR2?
Håller med dig om minimum 16GB idag.
Det är inte allt eller inget, förutom med PT och även det finns det troligen spel som kommer vara lättare att driva precis som det finns ett stort spann på hur tunga spel är att driva. Jag ser RT-inställningar i spel som som alla andra grafikinställningar och skruvar gärna upp det som går. RTX-korten klarar sig i regel bättre med medium RT-inställningar, även om det är en avvägning då XTX-kortet i den här jämförelsen är snabbare utan RT.
Det är en mindre skillnad än jag trodde ändå? Tänker att AMD-korten förlorar mer över tid.
6800XT kostade väl precis som RTX3080-kortet vid launch, vill minnas att det kostade 8k.
Vet inte om jag är så övertygad om för/nackdelar, men jag instämmer i den generella bilden.
Jag hör mycket både och om det här, både att AMDs drivrutiner är sämre och att de är likvärdiga. Min erfarenhet speglar det lite, har överlag inte haft några problem med grafikkort förutom ett RX6800 som jag i slutändan fick igenom en RMA för. Tror dock att Inet var lite snälla där, det var ett ärende som tog flera månader och där de initialt inte kunde återskapa mina rapporterade problem men helt plöstligt bara godtog reklamationen.
Som jag nämnde tidigare, lagom RT-inställningar är definitivt av intresse. Det behöver inte vara allt eller inget. Och DLSS balanced är helt klart en kompromiss jag är villig att ta.
Det jag skrev om drivrutinerna är ju Amd själva som skriver att de har problem med.
Länkade till deras sida med problemen.
https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-24...
Known Issues
Deathloop may experience extended loading times on some AMD Graphics Products, such as the Radeon™ RX 6900 XT. [Resolution targeted for 24.2.1]
Dead Space may experience an application crash after enabling RTAO on some AMD Graphics Products, such as the Radeon™ RX 6800.
Excessive stuttering may be experienced when first playing a match in Overwatch 2 and Battlefield™ 2042. [Resolution targeted for 24.2.1]
HDR setting may not take effect until resizing/moving the window while playing certain games such as Like A Dragon: Infinite Wealth. [Resolution targeted for 24.2.1]
Audio may intermittently become out of sync with the video when recording from AMD Software: Adrenalin Edition using AV1 codec. [Resolution targeted for Q2]
Oculus Rift S may display with a green tint on AMD Radeon™ RX 7000 series GPUs.
After a system reboot, Parsec host application may experience a crash on some AMD Graphics Products, such as the Radeon™ RX 7900 XTX. [Resolution targeted for 24.2.1]
During Microsoft Teams meetings, the camera may intermittently display looped footage on some AMD Products, such as the AMD Ryzen™ 7 7840U Processor.
On select hybrid graphics configurations, AFMF may be inaccurately displayed or absent, particularly in systems where one of the devices lacks support for AFMF. [Resolution targeted for 24.2.1]
Senast redigerat
Citera flera
Citera
- Min CPU blir inte kall.32
- Tråden om Xbox Series X|S8,2k
- Dagens fynd — Diskussionstråden55k
- Stor dataförlust, 20år av data borta73
- C++ och dess framtid att programmera minnessäkert - Hur går utvecklingen?1,4k
- Bilder på ditt senaste inköp (2025) [inga produktbilder]1,1k
- Problem med AIO-kylares placering i chassi8
- Fractal Design Scape – en stark hörlursdebut51
- Hjälp att uppgradera dator2
- Ny sladd till nätagg3
- Säljes Surface Pro 7 i5 16GB / 256GB + tangentbord
- Säljes Nintendo Switch
- Köpes Nvidia Grafikkort mellan 5-7k kr sökes!
- Säljes Begagnat ECC-serverminne till salu – Samsung & Hynix – DDR3 & DDR4 (8–64GB)
- Säljes SSD 2.5"/NVMe 250/500GB
- Säljes garderob rensning, 3st PS3, PSU+mb+chassi och lite annat.
- Säljes Macbook Air M2 8/256 Midnight 13tum
- Säljes MSI Thin GF63 I7 4060!
- Säljes Musmattor modell större. Genshin och Toilet bound Hanaku
- Säljes Säljer min jobbdator
- Gigabyte lanserar externt RTX 5090 med vätskekylning11
- Quiz: Gissa hårdvaran72
- Microsoft minskar spelladdningsstid med 85 procent7
- Sårbarhet i flera populära lösenordshanterare46
- Valve-prototyp dyker upp på Geekbench17
- Radeon RX 9070 är augusti månads mest prisvärda grafikkort20
- Asus nya OLED-monitor har upp till 720 Hz uppdateringsfrekvens34
- Här är årets Google Pixel-telefoner38