Windows95man vinner i Finland

Permalänk
Medlem

En finsk Günther 20 år senare

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

En finsk Günther 20 år senare

Det var det första jag faktiskt tänkte på

Permalänk
Medlem

Det här är väl vad man får om man korsar Günther med Weird Al -"all about the pentiums".

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Kul låt men inte lika kul utan scenshowen. LOL

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem

Det är han som körde finska diskot i Stockholm för 10år sen

Permalänk
Musikälskare

Är det nu äntligen man ska finna inspiration till att bygga en dedikerad win95 burk, vem vet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Utbudet i år var förvånandvärt kasst. Som bäst fanns det ett par mediokra låtar, men inget som man faktiskt tyckte om. Förutom det här då, som även jag röstade på, mest för att det var så absurt. Och jag tror det var 100% kallingarna som kammade hem vinsten, för ingen tyckte om själva låten innan man såg den på scen.

Käärijä hade en ny låt man presenterade i väntan på rösterna, och den hade definitivt vunnit, helt solklart! Finns på youtube, "Ruoska". Officiella musikvideon ger låten en lite mer sorglig med mindblown mening, dock bara om man översätter de finska texterna som dyker upp (utöver själva låttexten). Men vill man skicka samma snubbe två gånger i rad? Eller ens två gånger överhuvudtaget? Nä, känns lite desperat, påtryckande och pinsamt *host*Loreen*host*

De får tyvärr byta namn, för produktplacering etc inte är tillåtet på eurovision. Hela hans grej är 90-tal (klädstil, frisyr, klockan, W95), men tror det bara är Windows95 som faktiskt nämns vid namn nånstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Aldrig har Eurovision varit mer relevant på SweClockers! Eller...?

https://www.youtube.com/watch?v=Tf1NS1vEhSg

Jag har egentligen inget mer att säga. Mer än kanske att jag vill testa samma stuff han går på, verkar kul.

För att bli så galen så måste man installera win95 från de 29st 1.44" installationsdisketter och få läsfel eller dåliga kluster på 29e disketten 😄

Dessutom läste jag på svt: "... Vinsten för dock med sig ett problem till Teemu Keisteri och Henri Piispanen. Man kommer nämligen inte kunna tävla under artistnamnet Windows95man eftersom reglerna inte tillåter någon produktplacering."

Oj vad Windows 95 kommer sälja i och med Eurovision...

Kanske får han bli DOS 1.0 man istället 😄

Permalänk
Medlem

Jag gillar konceptet, om bara han som stod för sången kunde sjunga. På samma nivå som när Irland skickade en sjungande gamdocka.

Permalänk
Medlem

Det här sånt här som gör Eurovision så jävla bra!

Mello är ju rätt tråkigt, men Eurovision är fan fantastiskt!

Permalänk
Medlem

Han i Windows 95 t-shirten ser lite ut som Linus Torvalds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Kommer bli stoppad av SVT..SVT är hycklare.. Ursprung versionen 4 bugg och en coca cola gick bra att spela häromdagen på svt. Som ni minns var dom tvingade göra om den låten då den innehöllet varumärke Coca cola. Nu vill svt stoppa windows95man.

Windows 95 var förövrigt ett dålig os..

Han kommer köra med ett annat namn i eurovision.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Han kommer köra med ett annat namn i eurovision.

Verkar som om det kanske inte behövs ändras namn

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Det här skräpet får mig inte direkt att vilja titta på melodifestivalen mer. Finns verkligen NOLL i musikkvalitet i det där tävlingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av squix:

För att bli så galen så måste man installera win95 från de 29st 1.44" installationsdisketter och få läsfel eller dåliga kluster på 29e disketten 😄

Det fanns faktiskt en uppgraderingsversion av Windows 95 på 13 disketter.
Man behövde dock ha en installationsdiskett för Win31 för att visa att man hade en tidigare version.
Installationsprogrammet ville sen ha skrivaccess till diskett 2 för att tömma den, för man installerar ju bara Windows en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaroze:

Det fanns faktiskt en uppgraderingsversion av Windows 95 på 13 disketter.
Man behövde dock ha en installationsdiskett för Win31 för att visa att man hade en tidigare version.
Installationsprogrammet ville sen ha skrivaccess till diskett 2 för att tömma den, för man installerar ju bara Windows en gång.

Ja, men då blir man inte lika galen 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det är inte SVT som stoppade den låten. I svenska melodifestivalen det året hette den 4 bugg och en coca cola. Det var eurovision som stoppade namnet

Dom fick i alla fall skriva om fyra bugg och en coca cola, för det innehöll varumärket coca cola.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Dom fick i alla fall skriva om fyra bugg och en coca cola, för det innehöll varumärket coca cola.

Ja, i Eurovision. Och det var EBU som sa till om det, inte SVT

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja, i Eurovision. Och det var EBU som sa till om det, inte SVT

SVT är väldig hårda med varumärkes censur.

Låten var dock föremål för kontroverser eftersom varumärken förekom i såväl originaltiteln som texten. Fyra Bugg & en Coca Cola toppade radiohitlistan Svensktoppen, där den låg i topp sex veckor under perioden 19 april – 24 maj 1987.[3] Därefter diskvalificerades den av Sveriges Radio på grund av varumärkena.[1]

Tom Carl Bildt sjungit den låten

https://www.google.com/search?q=carl+bildt+sjunger+fyra+bugg&...

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

SVT är väldig hårda med varumärkes censur.

Låten var dock föremål för kontroverser eftersom varumärken förekom i såväl originaltiteln som texten. Fyra Bugg & en Coca Cola toppade radiohitlistan Svensktoppen, där den låg i topp sex veckor under perioden 19 april – 24 maj 1987.[3] Därefter diskvalificerades den av Sveriges Radio på grund av varumärkena.[1]

Tom Carl Bildt sjungit den låten

https://www.google.com/search?q=carl+bildt+sjunger+fyra+bugg&...

Numera ja. men när den var med i Mello det året så hette den Fyra bugg och en coca cola, det var i Eurovision som den hette något annat. För övrigt så var en del av den där låten med i en pausunderhållning i Mello i år och då hette den också Fyra bugg och en coca cola

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Numera ja. men när den var med i Mello det året så hette den Fyra bugg och en coca cola, det var i Eurovision som den hette något annat. För övrigt så var en del av den där låten med i en pausunderhållning i Mello i år och då hette den också Fyra bugg och en coca cola

Då oxå. Wikipedia texten rör 80 talet. Att man tilllåter den i årets mello är intessant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Då oxå. Wikipedia texten rör 80 talet. Att man tilllåter den i årets mello är intessant.

Är du säker? Enligt just Wikipedia så tävlade den under namnet fyra bugg och en coca cola i Mello 1987

Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Melodifestivalen_1987

"Inför Eurovision Song Contest bad SVT låtskrivarna att skriva om texten för att undvika regelbrott i tävlingen" Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Fyra_Bugg_%26_en_Coca_Cola_(s%C...

Så jag står fast vid det jag sa, i Mello tävlade den under fyra bugg och en coca cola

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Fick mig ett gott skratt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

En finsk Günther 20 år senare

Gunter har dock betydligt bättre sångröst! Det här kan va det sämsta jag någonsin hört!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850