Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Friskis & svettis är ett jävla skitgym.

Är I Katrineholm för en utbildning & dom har samarbete med Friskis rakt över gatan, så man får kort i 2v för 175kr.

Men herregud vilket skitgym det är. "Viktdelen" är sjukt liten. Hantlar går bara till 40kg. Skivstänger & atrapper för axelpress med skivtvång eller knäböj osv 4st mitt i rummet så man får fäktas ifall någon kör där bland annat..

Ovanpå det var min första dag här igår som att trampa in på en fritidsgård.. Kids delux..

Jag har inte besökt F&S i Katrineholm men F&S är en förening som är inriktad mot "vanliga" människor. Jag tycker det är ganska skönt att slippa stönande muskelbyggare som släpper vikterna i golvet så man får tinnitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anogr:

Jag har inte besökt F&S i Katrineholm men F&S är en förening som är inriktad mot "vanliga" människor. Jag tycker det är ganska skönt att slippa stönande muskelbyggare som släpper vikterna i golvet så man får tinnitus.

Finns ju ett enkelt sätt att hjälpa dig där:

Hörlurar & ändra inställning. Som jag sa till en kärring gnällde på när jag släppte skivstång med 200kg en dag, det är inget jävla bibliotek.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Finns ju ett enkelt sätt att hjälpa dig där:

Hörlurar & ändra inställning. Som jag sa till en kärring gnällde på när jag släppte skivstång med 200kg en dag, det är inget jävla bibliotek.

Eller så gör man som jag, och byter till ett lugnare ställe där det inte dräller av muskelbyggare som alla försöker imponera på sig själva och andra muskelbyggare genom stön, vrål och dängande i golvet för att visa att man kan lyfta så tungt att det inte går att lägga ifrån sig grejerna. Sjukt störande och det var mycket befriande att byta till F&S där de inte har de värsta muskelbroilerverktygen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gurkburk92:

Finns ju ett enkelt sätt att hjälpa dig där:

Hörlurar & ändra inställning. Som jag sa till en kärring gnällde på när jag släppte skivstång med 200kg en dag, det är inget jävla bibliotek.

Fullfölj rörelsen eller lyft något du klarar av, på många gym blir man avstängd för sånt beteende.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Stör mig på att jag inte hade sentry mode aktiverat på Teslan igår kväll. När jag kom ut från gymmet hade nån ritat en penis i snön på motorhuven, visst det är harmlöst, men ändå, varför kan vi inte bara låta varandras grejer vara?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Fullfölj rörelsen eller lyft något du klarar av, på många gym blir man avstängd för sånt beteende.

Nej det blir man inte. Och 200kg dunsar även om man inte "släpper" vikten. Nu börjar det bli OT när okunniga ger sig in i diskussionen.

Återigen, letar man efter tystnad är biblioteket ett bra stället.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Stör mig på att jag inte hade sentry mode aktiverat på Teslan igår kväll. När jag kom ut från gymmet hade nån ritat en penis i snön på motorhuven, visst det är harmlöst, men ändå, varför kan vi inte bara låta varandras grejer vara?

Stör mig på att man inte får ta ut saker ur sin egen fickparkerade bil utan att bli filmad av Musks övervakningsmaskin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

När jag kom ut från gymmet hade nån ritat en penis i snön på motorhuven...

Skrivet av ztenlund:

...att bli filmad av Musks övervakningsmaskin.

Den var ivaf bara ritad...

Nu till ett riktigt gammalt gubbgnäll. Men vaf*n är det med vädret? Bara grått och regn hela veckan. Gör ju ont i både kropp och själ när man är gubbe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Nej det blir man inte. Och 200kg dunsar även om man inte "släpper" vikten. Nu börjar det bli OT när okunniga ger sig in i diskussionen.

Återigen, letar man efter tystnad är biblioteket ett bra stället.

OT? Okunniga? Här är allt on topic och vad är det för kunskaper som krävs för att diskutera olägenheter som kommer av muskelbroilers beteende på gymmen? Och vem avgör vilka kunskaper som krävs för att diskutera saken? På det här forumet brukar de kritiska rösterna inte böja sig för härskartekniker.

"Håll käft, det här begriper du inte! Jävla kärring!"

Permalänk
Medlem

Jag tar nog priset i att vara gubbe i år.
Bakgrunden är att jag är nyskild och bott själv i någon månad och är således ganska kärlekskrank och skulle vilja ha lite uppskattning av det motsatta könet.
Går in på en av de här stora dejtingsidorna, funkade bra för 17 år sedan där jag träffade exet. Fixar med profilen, lägger upp några bilder - gör mig inte jättebra på bild - och sen tänkte jag sitta tillbaka och invänta kvinnornas jubel och tjoande. Ett riktigt kosläpp.
Aldrig använt Tinder, men gissar att de gjort en minivariant av det. Swipea höger och vänster.
De jag gillar - för åldersspannet är satt i passande ålder, vilket gör att det är gummor, själv 42 - är få som gillar tillbaka, inget konstigt ännu, men de som faktiskt gillar mig, de kan jag inte få kontakt med. Skriver upp mig på ett abonnemang på ca 200 i månaden på ett kvartal och inser att de måste också ha ett abonnemang för annars går det inte. Så även vi finner varandra intressanta då måste jag alltså betala ännu mer.

Så nu till det gubbiga, jag mailade supporten och reklamerade tjänsten. Det är inte gubben som är ful, det är tjänsten som är för dålig! Punkt!

Edit: Reklamationen gick igenom! Nu får jag hitta en ny tjänst där jag kan späka mig själv och inse att "I'm too old for this."

Uppdatering
Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Finns ju ett enkelt sätt att hjälpa dig där:

Hörlurar & ändra inställning. Som jag sa till en kärring gnällde på när jag släppte skivstång med 200kg en dag, det är inget jävla bibliotek.

Eller så inser du att du inte är ensam och istället behöver anpassa dig lite efter miljön.
Försök istället vara en hygglig människa. Det kostar inget.
Orkar du inte utan att panga så är det bättre att du bygger eget gym så får du stöna, stånka och skrika bäst du vill.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Sarato:

Eller så inser du att du inte är ensam och istället behöver anpassa dig lite efter miljön.
Försök istället vara en hygglig människa. Det kostar inget.
Orkar du inte utan att panga så är det bättre att du bygger eget gym så får du stöna, stånka och skrika bäst du vill.

Nu är inte jag någon gymbro, men att gå till gymmet och klaga på att de låter om vikter dom dunkas i backen är ju lite som att gå ut och klubba för att sen klaga på att musiken är för hög så man inte kan prata.
Vill man prata gör man det bäst i en miljö anpassad för just det.

Vänder på steken och säger att de som gnäller över ljudnivån på gym bör vara hyggliga människor och anpassa sig efter miljön, det kostar inget. Orkar man inte lyssna på stånk, stön o skrik kan man bygga sitt egna gym och vara där i lugn och ro bäst man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Eller så inser du att du inte är ensam och istället behöver anpassa dig lite efter miljön.
Försök istället vara en hygglig människa. Det kostar inget.
Orkar du inte utan att panga så är det bättre att du bygger eget gym så får du stöna, stånka och skrika bäst du vill.

Det är fortfarande fel inställning på ett gym som du föreslår.

Jag tror de flesta här hör hemma *utanför* gymmiljön, åtminstone verkar det så. Att man inte fixar klinkande & klonkande vikter är ett *Du* bekymmer.

Att den andra personen här förut tror att man blir avstängd för att klonka med skivstång vid marklyft är också helt vansinne.

Det finns gymettiketer & tystnad är inte en del utav dessa regler eller etiketter. Återigen, biblioteket har jag hört att där ska vara tyst. Ta med era 2~3kg hantlar o kötta vetja! Sålänge ni är tysta är det nog inga bekymmer!

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Nu är inte jag någon gymbro, men att gå till gymmet och klaga på att de låter om vikter dom dunkas i backen är ju lite som att gå ut och klubba för att sen klaga på att musiken är för hög så man inte kan prata.
Vill man prata gör man det bäst i en miljö anpassad för just det.

Vänder på steken och säger att de som gnäller över ljudnivån på gym bör vara hyggliga människor och anpassa sig efter miljön, det kostar inget. Orkar man inte lyssna på stånk, stön o skrik kan man bygga sitt egna gym och vara där i lugn och ro bäst man vill.

Har du ens läst diskussionen?
#20364847
#20371039

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gurkburk92:

Det är fortfarande fel inställning på ett gym som du föreslår.

Jag tror de flesta här hör hemma *utanför* gymmiljön, åtminstone verkar det så. Att man inte fixar klinkande & klonkande vikter är ett *Du* bekymmer.

Att den andra personen här förut tror att man blir avstängd för att klonka med skivstång vid marklyft är också helt vansinne.

Det finns gymettiketer & tystnad är inte en del utav dessa regler eller etiketter. Återigen, biblioteket har jag hört att där ska vara tyst. Ta med era 2~3kg hantlar o kötta vetja! Sålänge ni är tysta är det nog inga bekymmer!

På mitt gym står det i reglerna och på väggarna, men det är klart att alla kan ha olika definitioner av ordet släppa (som du nu justerade till klonka) och vad som är en acceptabel nivå av ljudligt kompenserande.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

På mitt gym står det i reglerna och på väggarna, men det är klart att alla kan ha olika definitioner av ordet släppa (som du nu justerade till klonka) och vad som är en acceptabel nivå av ljudligt kompenserande.

Det händer att även jag släpper marklyftet från midjenivå & orsakar ljud. Det är inget någon *strävar* efter, men *ni* har fel inställning när *ni* går till ett gym.

Ljudnivå tillhör där bland annat musik blastar i högtalare.

Återigen, klaga på vikter som åker i backen, eller bara klonkar på ett gym är definitionen av *KAREN*(/KARIN på svenska).

Det är såna som ni som passar på gymmet (minns ej vad det heter), där man absolut inte får orsaka oljud, samt man får en hel pizza gratis när man blir medlem.

Hittade länk: https://youtu.be/Q-ULXs_cPP4?t=9m54s

Planet fitness

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av ztenlund:

Har du ens läst diskussionen?
#20364847
#20371039

Ja? Stör man sig på klink o klonk blandat med stönande män har man inte tillräckligt med problem här i världen.
Det är ett gym trots allt.

Sen förutsätter jag såklart att man är vettig och inte vevar grejerna i backen bara för att, såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Ja? Stör man sig på klink o klonk blandat med stönande män har man inte tillräckligt med problem här i världen.
Det är ett gym trots allt.

Sen förutsätter jag såklart att man är vettig och inte vevar grejerna i backen bara för att, såklart.

Det låter verkligen som att gurkburk92 är en sån som gör det och känner sig jäkligt träffad 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Det låter verkligen som att gurkburk92 är en sån som gör det och känner sig jäkligt träffad 😂

Verkligen inte o.O

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk envisas med att använda högtalarfunktionen på sin mobil när dom är utomhus eller sitter på tåg/buss. Jag vill inte höra eran jävla konversation! Dessutom kanske personen dom pratar med inte vill att andra ska höra. Ser också helt efterblivet ut...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Förstår inte varför folk envisas med att använda högtalarfunktionen på sin mobil när dom är utomhus eller sitter på tåg/buss. Jag vill inte höra eran jävla konversation! Dessutom kanske personen dom pratar med inte vill att andra ska höra. Ser också helt efterblivet ut...

https://newsthump.com/wp-content/uploads/2018/05/speaker-phone-1024x580.jpg

Jag är för feg, annars hade jag börjat delta i konversationen. Jag menar, om dom vill att alla ska höra så kan väl alla delta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Det är fortfarande fel inställning på ett gym som du föreslår.

Jag tror de flesta här hör hemma *utanför* gymmiljön, åtminstone verkar det så. Att man inte fixar klinkande & klonkande vikter är ett *Du* bekymmer.

Att den andra personen här förut tror att man blir avstängd för att klonka med skivstång vid marklyft är också helt vansinne.

Det finns gymettiketer & tystnad är inte en del utav dessa regler eller etiketter. Återigen, biblioteket har jag hört att där ska vara tyst. Ta med era 2~3kg hantlar o kötta vetja! Sålänge ni är tysta är det nog inga bekymmer!

Jag gymmar regelbundet och skulle aldrig få för mig att slamra. Kan jag inte sänka den ordentligt efter sista lyftet så gör jag fel.

Det är också skillnad på att göra lite stön ifrån sig för att något är tungt eller "Arrrrrrgggh!!!!" *PANG*

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Förstår inte varför folk envisas med att använda högtalarfunktionen på sin mobil när dom är utomhus eller sitter på tåg/buss. Jag vill inte höra eran jävla konversation! Dessutom kanske personen dom pratar med inte vill att andra ska höra. Ser också helt efterblivet ut...

https://newsthump.com/wp-content/uploads/2018/05/speaker-phone-1024x580.jpg

Tycker mest han ser hungrig ut, som att han är på väg att mata in en knäckemacka i truten

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Stör mig på att jag inte hade sentry mode aktiverat på Teslan igår kväll. När jag kom ut från gymmet hade nån ritat en penis i snön på motorhuven, visst det är harmlöst, men ändå, varför kan vi inte bara låta varandras grejer vara?

Vad hade du tänkt göra om du fått tag på personen?! Ringt upp och frågat varför han/hon ritat en penis i snön på din motorhuv?=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Förstår inte varför folk envisas med att använda högtalarfunktionen på sin mobil när dom är utomhus eller sitter på tåg/buss. Jag vill inte höra eran jävla konversation! Dessutom kanske personen dom pratar med inte vill att andra ska höra. Ser också helt efterblivet ut...

https://newsthump.com/wp-content/uploads/2018/05/speaker-phone-1024x580.jpg

Senaste trenden, framförallt bland yngre tjejer med trutläppar är att köra någon livegrej när dom är på gymmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av julgranen:

Vad hade du tänkt göra om du fått tag på personen?! Ringt upp och frågat varför han/hon ritat en penis i snön på din motorhuv?=)

Bra nyfiken på att se vad för typ av person det är, och varför inte gå ut på FB och berätta att hen vandaliserar bilar, man får ju överdriva lite så personen tänker sig för nästa gång.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Bra nyfiken på att se vad för typ av person det är, och varför inte gå ut på FB och berätta att hen vandaliserar bilar, man får ju överdriva lite så personen tänker sig för nästa gång.

Hm tror jag ska gå ut på parkeringen och måla några penisar på några bilar här nu när det är nysnö och allt Tack för inspirationen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Gubbe är inte en ålder, det är ett personlighetsdrag.

Skulle ha skrivit känner sig som gubbar, my bad!

Själv blir jag 60 unga år i maj månad men i sinnet är jag 20 ^^

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av julgranen:

Hm tror jag ska gå ut på parkeringen och måla några penisar på några bilar här nu när det är nysnö och allt Tack för inspirationen!

Kör hårt, hoppas du får spö

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av julgranen:

Hm tror jag ska gå ut på parkeringen och måla några penisar på några bilar här nu när det är nysnö och allt Tack för inspirationen!

Ta med ett par kängor och äppeldryck, gör avtryck med skorna på motorhuven och häll sedan lite dryck framför. Voila! 🤣

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)