Snart hjälper Google TV dig hitta fjärrkontrollen

Permalänk
Melding Plague

Snart hjälper Google TV dig hitta fjärrkontrollen

En ny betaversion av Android 14 för tv innehåller en funktion som kommer hjälpa användare att hitta borttappade fjärrkontroller.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Något jag gillar med Nvidia Shield.
Finns en sådan "hitta min fjärrkontroll" i appen.
Har använts ett par gånger

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | ASUS Chakram X Ori | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

En lösning på ett ickeproblem om man bara är ordentlig av sig.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

En lösning på ett ickeproblem om man bara är ordentlig av sig.

Du har inte barn hör jag. Kan hitta den jäkla fjärren på de mest kreativa ställen!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

Har alltid hitta appleteve fjärren. Men i början av veckan var den borta 3 dagar. Såg att man kunde söka med iPhone remote. Hittade den snabbt. Låter onödigt tills man behöver den 😅

Permalänk

Hoppas de lägger in patent på detta så absolut ingen annan kan göra samma sak, jag tänker på Apple med deras AppleTv.
Skämt, jag är ingen Sonosfanboy. Och jag hoppas även AppleTv får denna funktion senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Du har inte barn hör jag. Kan hitta den jäkla fjärren på de mest kreativa ställen!

Japp och man får gömma den själv också så inte ungarna tar den.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Skämt, jag är ingen Sonosfanboy.

Jag gillade sonos fram till några veckor sedan.. uppdatering av appen tog bort många funktioner som insomningstimer och en massa andra grejer som folk använde varje dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Hoppas de lägger in patent på detta så absolut ingen annan kan göra samma sak, jag tänker på Apple med deras AppleTv.
Skämt, jag är ingen Sonosfanboy. Och jag hoppas även AppleTv får denna funktion senare.

Apple TV 4K har haft en liknande funktion ett bra tag. Man kan använda iPhone för att hitta fjärrkontrollen hur lätt som helst, men fjärrkontrollen spelar inte upp något ljud utan telefonen guidar dig till den direkt.
https://support.apple.com/sv-se/108371

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Du har inte barn hör jag. Kan hitta den jäkla fjärren på de mest kreativa ställen!

Nä, men jag har varit barn själv en gång i tiden. Inte drog jag runt med fjärrkontrollerna.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Skrivet av ELF:

Nä, men jag har varit barn själv en gång i tiden. Inte drog jag runt med fjärrkontrollerna.

Kan tänka mig att ditt minne från åldern 1-3 år inte är fullständigt.

För ett tag sedan hittade jag fjärrkontrollen längst ner i kassen när jag var ute med återvinningen.

Permalänk
Skrivet av poktirity:

Kan tänka mig att ditt minne från åldern 1-3 år inte är fullständigt.

För ett tag sedan hittade jag fjärrkontrollen längst ner i kassen när jag var ute med återvinningen.

Hittar kattsand, sprayflaskor, febertermometer, barnmat, pennor, skrapa för målarfärg osv i jobbets pantmaskin. Väntar på att hitta elektronik nångång. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

En lösning på ett ickeproblem om man bara är ordentlig av sig.

Oj vad många problem som skulle försvinna om alla bara var ordentliga av sig, men tyvärr saknar det verklighetsförankring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Nä, men jag har varit barn själv en gång i tiden. Inte drog jag runt med fjärrkontrollerna.

Fjärrarna var kanske betydligt större på den tiden..?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Doshållare

Permalänk
Medlem

Är den 'borta' ligger den i hundsängen

Permalänk

Den ligger antingen:
- mellan 2 soffkuddar
- inne på toan
- någonstans i köket

Leta i den ordningen så hittar du den i 99% av fallen.

Jag har emellertid svårt att se hur de kan använda den här funktionen för att spåra dig och sälja reklam så det kanske är av ren välvilja gentemot mänskligheten de implementerar den? I så fall må det vara hänt och kan vara värt att testa.