i mitt jobb så skickar jag filer via zip och rar osv. men folk kan inte öppna dem av en konstig anledning. Det är som att jag skapar någonting och sen hamnar det på "Molnet" på min dator. sedan skickar jag vidare det på mailen och mottagarna kan ej öppna filerna. Det gör mig GALEN. Varför blir det så?
Så här får jag på samma filer som dem ej kan öppna när jag försöker skicka dem via mailen (Simply.com)
"Anslutningsfel (Misslyckades att kontakta servern)
Och när jag lägger in dem i outlook så står det "följande filer bifogades inte eftersom de är tomma"
Hur kan jag få så? Det är ju som att dem blir skapade i molnet och ej sparad på min dator. Helt jävla sjukt
Problemet ligger uppenbarligen på min sida. Detta sker hela tiden vilket skapar stora problem för mig. Hur fan kan windows göra det så otroligt komplicerat och ologiskt?
Svårt att veta var problemet är, men om outlook tror att filerna är tomma kan det ju bero på lite olika saker.
Jag hade velat utesluta två grejer:
1. Något problem med någon slags molnsynk eller liknande (Onedrive eller så). Svårt att veta vad du ska göra då jag inte vet vilken molnsynk du kör (prova skapa en mapp direkt under c:\ och lägg filerna där, de mapparna brukar inte vara molnsynkade, och bifoga filen därifrån)
2. Något slags antivirusprogram eller liknande som blockerar tillgång till filerna från din mailklient.
Det låter som det här är en jobbrelaterad fråga, det kan vara bättre att du kontaktar din arbetsplats IT-support med detta utifall det är något de centralt hanterar