Hej!
Jag gillar det här med att kunna se datorkomponenter, och har inget emot lite RGB inom rimliga gränser. Problemet är bara att mitt skrivbord är byggt på ett sätt att jag behöver ha datorn på vänster sida. Och då blir det direkt ett specialfall vilket är lite frustrerande.
Vad finns det för vettiga alternativ och byggen i mitt fall? Lian Li O11D Evo är väl en av de bättre varianterna där ute, men det blir ändå lite kosmetiska och eventuellt värmerelaterade problem.
- Hur gör jag med grafikkortet? Jag vill ju inte ha det uppochned i chassit, eftersom det dels är fult och dels - antar jag - blir sämre prestanda med fläktar som blåser nedåt istället för uppåt. Det går ju att montera kortet vertikalt också, men vet inte riktigt hur det är värmemässigt?
- Hur fungerar det med en AIO-kylare om processorn är nederst i chassit? Risk för skador eller sämre prestanda om slangen liksom går in på undersidan istället för ovansidan?
- Vad ska man ha för konfiguration på chassifläktar? I synnerhet om jag kör med grafikkortet vertikalt dvs.
Visa gärna era byggen, om det finns folk där ute som är i samma situation och har löst det snyggt och bra. Tack!