Fungerar After Effects på nya iPad Pro?

Permalänk
Medlem

Fungerar After Effects på nya iPad Pro?

Min dotter sitter väldigt mycket med After Effects och använder pluginerna Element3D och RSMB. Hon sparar ihop pengar till att köpa en ny Macbook Pro men funderar på att köpa nya iPad Pro istället. Någon som vet om After Effects fungerar på nya iPad Pro och dessutom om det går att installera plugins där?

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 3.6GHz, 16MB | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | MSI GeForce RTX 2070 SUPER 8GB VENTUS OC | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | EVGA SuperNOVA G1+ 750W | Noctua NH-D15 | Asus 24" LED VG248QE

Permalänk
Medlem

After effects har endast stöd för windows eller macOS, så nej det kommer inte fungera. Skulle utgå från att AE aldrig kommer till iPadOS då det lär vara en extremt liten målgrupp, så går nog inte att rättfärdiga kostnaden med att tillhandahålla det för ett ytterligare OS.

Det är ju värt att kolla på refurbished macbooks, för då går det ju att få ned priset en aning. Sen är det ju frågan vad som passar henne bäst. Macbook är ju helt klart smidigt och bekvämt att färdas med om man vill ha sin dator i skolan och hemma exempelvis. Kan hon tänka sig en stationär så skulle jag inte utesluta att köra PC.

Jag sitter en hel del i AE på jobbet, kör stationär PC då jag tycker det är mer fördelar än mac.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White