Ny dator från Inet.se, inget internet.
Hej,
Jag har köpt en ny dator ihop byggd av Inet.se (komponent kontrollerad, monterad och stress testad) jag köpte den utan Windows och utan GPU för att jag redan har dessa komponenter.
Efter att jag monterat GPU's på datorn så skulle jag installera Windows via USB-stickan jag har Win 11 Pro på, jag kom till steget där jag behöver en internetanslutning för att kunna fortsätta, jag valde att göra en bypass på det steget för att kunna komma in i datorn.
Men jag har fortsatt problem med att jag kan inte få internet till datorn, det är ingenting med nätverket för jag har andra enheter som ligger på samma och har prövat med en omstart av hela nätverket hemma utan resultat.
Jag laddade hem drivrutin för att kunna flasha BIOS om det kunde vara felet, så laddade hem filerna på en USB sticka med tillhörande .CAP fil enligt instruktion.
När jag sätter i USB stickan med BIOS och sedan trycker på knappen för att flasha i väntan på att den gröna lampan ska börja lysa för att starta flashningen händer ingenting.
Jag är absolut inte haj på datorer utan följer guider och råd på internet för att försöka komma åt problemet men utan framgång.
Vad tror ni kan vara felet här och vad kan jag göra? Börjar känna mig smått desperat.
Datorn:
ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI
AMD Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz 104MB, AMS, 120W
Kingston Fury Renegade SSD
Corsair 32GB minne
Arctic Cooling Liquid Freezer
MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC