Betala för delar vid avbokad verkstadstid

Permalänk
Medlem

Vilken skit leverantör dom har om dom inte kan skicka tillbaka delarna, det är ju norm inom bilbranschen att beställa allt som skulle kunna behövas för att säkert kunna laga bilen som kommer in. T.ex. så ringde jag en verkstad för att få hjälp med läckande bromsvätska, dom tog då in alla delar i kedjan till tiden jag fick och skickade tillbaka det som inte behövde bytas. Vad hade alternativet varit? Att dom kollar bilen första vändan, den får stå där medans delarna kommer (går inte riktigt att köra en bil med läckande bromsvätska säkert några sträckor) och sen hoppas att deras diagnos var korrekt? Helt ohållbart.

Tror faktiskt inte en sekund på att dom inte får skicka tillbaka, i värsta fall får dom stå för en returavgift + frakt. Om dom inte brutit förpackningen också men det är knappast ditt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Hur lång tid innan avbokade du? Känns som ganska avgörande i den här frågan... Har ju ingen aning om vad verkstadens tidsfrist är för avbokningar. Men pratar vi typ 3 dagar + helg eller något sånt så är det väl inte så konstigt om verkstaden hade beställt hem delarna redan, eftersom de då antar att du faktiskt kommer lämna in bilen - de beställer såklart inte när bilen kommer in, eftersom du som kund självklart inte vill stå utan bil i flera dagar medan verkstaden väntar på leveransen?

Står tidigare i tråden, men han väntade 10 dagar innan han avbokade

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Står tidigare i tråden, men han väntade 10 dagar innan han avbokade

Jag frågade inte hur länge TS väntade, utan hur lång tid innan själva servicetiden som TS avbokade.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananapa1:

Halva kostnaden skulle kunna vara en lösning. Jag ska fundera på den.

Skulle det kännas lika bra med vetskapen att verkstaden ändå sedan returnerar delen eller får användning för den om någon månad?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Jag frågade inte hur länge TS väntade, utan hur lång tid innan själva servicetiden som TS avbokade.

Framgår av tråden att TS avbokade inom tidsfristen.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Framgår av tråden att TS avbokade inom tidsfristen.

Ja... som är vadå?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Ja... som är vadå?

Vad skulle det spela för roll? Verkstaden erbjuder en tidsfrist för avbokning, TS har avbokat inom den tidsfristen. Irrelevant fråga.

Verkstaden har beställt delar utan att TS har godkänt deras prisförslag. Det är verkstadens problem. Det hade varit TS problem om han hade tackat ja, men sen lagat bilen själv ändå. Men det är inte vad som har hänt, utan det som har hänt är att verkstaden har gjort bort sig.

Om det vore så att det var 3 dagar som var tidsfristen, men det tar 4 dagar att få hem delar, ja, då hör man väl för fasen av sig till kund och påtalar att denne behöver godkänna senast 5 dagar innan servicetiden för att de ska hinna få hem materiel.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av takeoninja:

Vilken skit leverantör dom har om dom inte kan skicka tillbaka delarna, det är ju norm inom bilbranschen att beställa allt som skulle kunna behövas för att säkert kunna laga bilen som kommer in. T.ex. så ringde jag en verkstad för att få hjälp med läckande bromsvätska, dom tog då in alla delar i kedjan till tiden jag fick och skickade tillbaka det som inte behövde bytas. Vad hade alternativet varit? Att dom kollar bilen första vändan, den får stå där medans delarna kommer (går inte riktigt att köra en bil med läckande bromsvätska säkert några sträckor) och sen hoppas att deras diagnos var korrekt? Helt ohållbart.

Tror faktiskt inte en sekund på att dom inte får skicka tillbaka, i värsta fall får dom stå för en returavgift + frakt. Om dom inte brutit förpackningen också men det är knappast ditt problem.

Problemet med lambda sonder är väll att dom specialbeställs, dvs att dom gör den med rätt längd på kabel och rätt kontakt för den specifika bilmodellen vilket gör att det inte går att returnera.

Fullt normalt mer eller mindre överallt =p

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Problemet med lambda sonder är väll att dom specialbeställs, dvs att dom gör den med rätt längd på kabel och rätt kontakt för den specifika bilmodellen vilket gör att det inte går att returnera.

Fullt normalt mer eller mindre överallt =p

Nja, så är det nog inte riktigt.
finns Lambda sonder att köpa till i stort sett alla bilar som inte måste specialbeställas någonstans, bara knalla in på närmaste Biltema och köpa en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Nja, så är det nog inte riktigt.
finns Lambda sonder att köpa till i stort sett alla bilar som inte måste specialbeställas någonstans, bara knalla in på närmaste Biltema och köpa en.

Well går inte att jämföra original med eftermarknad..

Självklart kan man köpa en universal, med exakt samma sond eller en modellanpassad ofta till en bråkdel av vad original kostar. Men ändrar inte på att original kan behövas tillverkas på order.

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Verkstaden har beställt delar utan att TS har godkänt deras prisförslag. Det är verkstadens problem. Det hade varit TS problem om han hade tackat ja, men sen lagat bilen själv ändå. Men det är inte vad som har hänt, utan det som har hänt är att verkstaden har gjort bort sig.

Du utelämnar nog delar av händelseförloppet. Trådskaparen har bett verkstaden felsöka bilen eftersom den hade en lysande motorlampa. Verkstaden informerar om vad som är fel på bilen, att man behöver beställa in en specifik reservdel för att kunna laga bilen och isåfall även boka in en tid för detta. Allt detta har trådskaparen muntligt godkänt. Sedan ångrar han sig i efterhand pga priset som han borde ha tagit reda på innan han gick med på att de skulle köpa in en lambdasond.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammanhang:

Du utelämnar nog delar av händelseförloppet. Trådskaparen har bett verkstaden felsöka bilen eftersom den hade en lysande motorlampa. Verkstaden informerar om vad som är fel på bilen, att man behöver beställa in en specifik reservdel för att kunna laga bilen och isåfall även boka in en tid för detta. Allt detta har trådskaparen muntligt godkänt. Sedan ångrar han sig i efterhand pga priset som han borde ha tagit reda på innan han gick med på att de skulle köpa in en lambdasond.

haha, är du bilmekaniker eller?
att boka en tid för reparation, som kommer kräva beställning av delar, som verkstaden inte kan säga vad delarna kommer kosta, och lovar att skicka ett FÖRSLAG, är inte ett godkännande av att beställa delarna.
Extra lite om förslaget är skickat med krav på signatur för att godkännas.

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

haha, är du bilmekaniker eller?
att boka en tid för reparation, som kommer kräva beställning av delar, som verkstaden inte kan säga vad delarna kommer kosta, och lovar att skicka ett FÖRSLAG, är inte ett godkännande av att beställa delarna.
Extra lite om förlaget är skickat med krav på signatur för att godkännas.

Har du någonsin besökt en bilverkstad? Varför skulle de börja köpa in delar och boka in en tid för reparation om inte trådskaparen har gått med på det. Citat från trådskaparen: ”Jag var ju med på att delar skulle beställas”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammanhang:

Har du någonsin besökt en bilverkstad? Varför skulle de börja köpa in delar och boka in en tid för reparation om inte trådskaparen har gått med på det. Citat från trådskaparen: ”Jag var ju med på att delar skulle beställas”

absolut har jag varit hos bilmekaniker, och aldrig någonsin har de beställt delar utan att explicit bett om (och) fått godkännande efter att jag fått veta vad det skulle kosta.

Varför skulle de behöva skicka ut en offert om de redan hade godkänt är ju flip-sidan på ditt antagande?

EDIT: det är fullt möjligt att lämna in en bil för reparation, medveten om att det kommer behöva beställas delar, och ändå avböja när det kommer ett prisförslag som är för dyrt.

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammanhang:

”Jag var ju med på att delar skulle beställas”

Och när han fick kostnadsförslaget ångrade han sig, skrev inte under och avbokade tiden innan tidsfristen löpt ut.
Ts har alltså inte bundit sig att göra någonting som jag tolkar det i alla fall.

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

absolut har jag varit hos bilmekaniker, och aldrig någonsin har de beställt delar utan att explicit bett om (och) fått godkännande efter att jag fått veta vad det skulle kosta.

Varför skulle de behöva skicka ut en offert om de redan hade godkänt är ju flip-sidan på ditt antagande?

EDIT: det är fullt möjligt att lämna in en bil för reparation, medveten om att det kommer behöva beställas delar, och ändå avböja när det kommer ett prisförslag som är för dyrt.

Tillvägagångssättet skiljer sig nog en del mellan exempelvis Mekonomen och Pelles Verkstad runt hörnet. De gånger jag har bett en lokal verkstad laga min bil har de flera gånger skickat efter delar och bokat in en ny tid innan jag har godkänt någon skriftlig offert. Men då har jag bett om ett pris mellan tummen och pekfingret. Säger de 2500 kr och sen slutar det med 2670 kr inkl allt så är det inte hela världen.

I det här fallet verkar trådskaparen ha förstått att verkstaden kommer beställa in en reservdel och även bokat en tid för reparation. Efter två veckors total tystnad så avbokas tiden. Kan sträcka mig till att både trådskaparen och verkstaden har gjort lika mycket fel i det här fallet. Kan trådskaparen undvika att betala nu i efterhand? Absolut. Men jag tror snarare offerten i detta fall var en ren formalitet utifrån vad som bestämdes på plats i lokalen. Verkstäder sitter ju inte och skickar efter specifika delar på måfå ifall någon eventuellt vill laga bilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammanhang:

Tillvägagångssättet skiljer sig nog en del mellan exempelvis Mekonomen och Pelles Verkstad runt hörnet. De gånger jag har bett en lokal verkstad laga min bil har de flera gånger skickat efter delar och bokat in en ny tid innan jag har godkänt någon skriftlig offert. Men då har jag bett om ett pris mellan tummen och pekfingret. Säger de 2500 kr och sen slutar det med 2670 kr inkl allt så är det inte hela världen.

I det här fallet verkar trådskaparen ha förstått att verkstaden kommer beställa in en reservdel och även bokat en tid för reparation. Efter två veckors total tystnad så avbokas tiden. Kan sträcka mig till att både trådskaparen och verkstaden har gjort lika mycket fel i det här fallet. Kan trådskaparen undvika att betala nu i efterhand? Absolut. Men jag tror snarare offerten i detta fall var en ren formalitet utifrån vad som bestämdes på plats i lokalen. Verkstäder sitter ju inte och skickar efter specifika delar på måfå ifall någon eventuellt vill laga bilen.

Det är nog kanske delvis sanning, men vist finns det verkstäder som inte sköter sig i detta landet och som absolut skulle kunna blåsa kunder på detta sättet, finns ju verkstäder som livnär sig på sånt (Gäller ju visserligen alla yrken)

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammanhang:

Nej, det spelar ingen roll. Verkstaden har skickat ut ett prisförslag för godkännande, TS har inte svarat ja på den. Så enkelt är det. Om TS redan hade godkänt priset så hade något prisförslag inte behövt skickas ut. Enligt TS gavs inget prisförslag, muntligt eller skriftligt, i verkstaden.

Verkstaden har gjort fel, TS ska inte behöva betala för deras fel.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Du har fått ett kostnadsförslag som du inte godkänt. Inte ditt fel att de i förväg beställt delar till ett framtida jobb.

Jag hade en snickare här hemma för att mäta och räkna på vad det skulle kosta att bygga en altan till huset.
Fick ett kostnadsförslag efter några dagar. Inte fan går snickarn och köper virke innan kunden godkänt och skrivit under.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammanhang:

nja, håller absolut inte med dig om att TS och verkstaden gjort lika mycket fel.
Nog fasen hade du inte heller godkänt om din verkstad inte kunde ge något pris alls på plats, men att en del behöver beställas, och senare meddelar att det kommer kosta mycket mer än du tänkt dig, och då menat att du måste betala för det?

Skrivet av Sammanhang:

Nej, TS har bokat tiden för reparationen med vetskapen att en del kommer behöva beställas för att kunna genomföra denna.
Eftersom verkstaden inte kunnat ge ett pris på plats så har det avtalats att ett prisförslag kommer skickas till TS.
Prisförslaget skickas, och TS signerar/godkänner inte det.
TS avbokar tiden (inom verkstadens utsatta tidsfrist) på grund av att hen reparerat bilen själv.

Den stora skillnaden mellan vad vi skriver är att du menar att TS blivit informerad om att verkstaden BESTÄLLER delen redan från början, och jag menar att TS enbart blivit informerad om att delen kommer BEHÖVA beställas för att genomföra reparationen.

Det faller på sin egen orimlighet att du skulle behöva betala för saker du inte blivit informerad om kostnaden för innan de beställs (om det inte framgår från offerten att priset inte går att förutse)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Du har fått ett kostnadsförslag som du inte godkänt. Inte ditt fel att de i förväg beställt delar till ett framtida jobb.

Jag hade en snickare här hemma för att mäta och räkna på vad det skulle kosta att bygga en altan till huset.
Fick ett kostnadsförslag efter några dagar. Inte fan går snickarn och köper virke innan kunden godkänt och skrivit under.

vänta bara, snart dimper det ner en faktura i brevlådan för ditt nya virke.
Jag råkade ut för samma med mitt badrum, tyckte jobbet var för dyrt så nu sitter jag med en massa kakel och klinker jag inte vet vad jag ska göra med
/s

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Det är normalt att man tar offerter från flera verkstäder, så ingen verkstad är ens så dum att de tar hem beställningsvarorna innan du godkänner. Känns som de tog bokningen/tiden de gav dig som att du godkänt jobbet, men delar på lagerhyllan (hos leverantör) är inte specialtillverkade för dig.

Skulle gissa det finns någon klausul att de inte kan returnera elektronik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Så länge det inte är brutet så kan du alltid returnera elektronik. Dock kan det vara handläggningaavgift + avdrag %

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Så länge det inte är brutet så kan du alltid returnera elektronik. Dock kan det vara handläggningaavgift + avdrag %

Finns ingen lagstadgad ångerrätt eller öppet köp när företag gör affärer med andra företag, utan det är fritt att avtala villkoren.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Finns ingen lagstadgad ångerrätt eller öppet köp när företag gör affärer med andra företag, utan det är fritt att avtala villkoren.

Jo jag vet men jag handlar mycket elektronik från åtminstone 7 olika ÅF och alla har att man kan returnera så länge det inte special beställning och även då kan man oftast returnera mot högre kostnad

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Verkstaden bör inte beställa något om inte konsumenten bekräftat, här ville verkstaden ha ett OK på offerten. Konsument har alltid avbeställningsrätt innan vara levereras eller tjänst utförs, konsumenten kan bli skadeståndsskyldig för kostnader företaget haft om de kan visa på kostnader efter du ingått i avtalet däremot. På själva verkstadsbesöket kan det också finnas en avbokningsavgift.

Om verkstaden kan lämna tillbaka delarna eller inte har nog ingen betydelse här.

Permalänk
Medlem

Om inget kontrakt existerar där TS har skrivit på så har denne inte förbundit sig till något och behöver inte betala. Verkstaden kan givetvis hävda att det finns ett ingånget muntligt avtal men jag skulle vilja påstå att det inte spelar nån roll här faktiskt. De kan inte bevisa det och det är faktiskt inte kundens problem om verkstaden inte kan skicka tillbaka delarna eller inte då detta handlar om deras rutiner och avtal.
Sådana här saker händer de flesta företag. Jag vet inte hur många gånger jag har beställt delar till en reparation av en kundprodukt och när man kontaktar kunden så är reparationen inte längre aktuell. Man lägger då reservdelen på hyllan och fortsätter med nästa reparation. Men jag har även arbetat i ett företag där man hade en klausul i reparationskontraktet avseende detta. Typ. Nu var det tjugo år sen så jatg minns inte exakt men den var ungefär "om vi lider skada av en kunds sena avbokning av ett reparationsbesök så får kunden betala x% av avgiften som ersättning" Dock krävdes en bokad och godkänd reparation/service för att man skulle kunna göra detta OCH man använde ALDRIG denna klausul, trots en hel del tillfällen då det varit applicerbart. Eftersom man givetvis inser hur dumt det är med alla problem som följer av det och att man gör sig till fiende med en kund som ju faktiskt annars kunde återkommit. Det kunde också ha att göra med att butiken jag jobbade i inte reparerade produkterna själva utan hyrde in en extern verkstad för jobbet så man hade inte någon direkt förlust av att kunden avbokade.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

Den stora skillnaden mellan vad vi skriver är att du menar att TS blivit informerad om att verkstaden BESTÄLLER delen redan från början, och jag menar att TS enbart blivit informerad om att delen kommer BEHÖVA beställas för att genomföra reparationen.

Det faller på sin egen orimlighet att du skulle behöva betala för saker du inte blivit informerad om kostnaden för innan de beställs (om det inte framgår från offerten att priset inte går att förutse)

Hela händelseförloppet är så pass märkligt att man får känslan av att verkstaden kanske har en helt annan upplevelse. Det låter verkligen som världens sämsta koncept att en bilverkstad skulle sitta och beställa hem bildelar för tusentals kronor om inte kunden åtminstone muntligt har gått med på det. Isåfall behöver trådskaparen inte oroa sig alls för den där firman har snart konkat ändå. Bara ignorera ifall de hör av sig. Men jag tycker det låter så pass konstigt att jag inte är helt övertygad vad som faktiskt har hänt. Kommunikation verkar ha fallerat rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammanhang:

Hela händelseförloppet är så pass märkligt att man får känslan av att verkstaden kanske har en helt annan upplevelse. Det låter verkligen som världens sämsta koncept att en bilverkstad skulle sitta och beställa hem bildelar för tusentals kronor om inte kunden åtminstone muntligt har gått med på det. Isåfall behöver trådskaparen inte oroa sig alls för den där firman har snart konkat ändå. Bara ignorera ifall de hör av sig. Men jag tycker det låter så pass konstigt att jag inte är helt övertygad vad som faktiskt har hänt. Kommunikation verkar ha fallerat rejält.

Det är ju inte särskilt ovanligt att rutiner är dåliga eller inte följs för att vissa personer är lata eller service-inriktade. Dom flesta verkstäder har antagligen en rutin att man inte beställer något (framför allt något som skulle kunna vara custom) innan offert accepterats. Det hjälper ju dock inte om en person frångår den rutinen för att den är under tron att offerten kommer accepteras.

Jag är på samma sida som många andra i tråden att TS inte är ersättningsskyldig i det här fallet. Verkstaden får helt enkelt se den kostnaden som en läropeng för vad som händer om man har dåliga, eller inte följer, rutiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jo jag vet men jag handlar mycket elektronik från åtminstone 7 olika ÅF och alla har att man kan returnera så länge det inte special beställning och även då kan man oftast returnera mot högre kostnad

OT: Som b2b kund skiljer det från bolag till bolag man handlar med, jag har varit med om ställen där man som företag inte har fått returnera så det förekommer absolut.

Visa signatur

Amd o Apple