Zalman i3 Neo - Hur tar man bort pci-e bracketsen?

Permalänk

Zalman i3 Neo - Hur tar man bort pci-e bracketsen?

Köpte ett Zalman i3 Neo men jag får bort pci-e bracketsen. Vill inte ta med våld för att förstöra det eller något. Finns inga skruvar eller liknande för att få bort dem.

Har aldrig stött på det här problemet förut.

Rubrik förtydligad. // MOD
Permalänk
Medlem

Inte bekant med det chassit, men på vissa kan man få bryta bort dem. Finns det ingen manual?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Det är bara att bryta loss dom

Visa signatur

Asus TUF B650 plus wifi - Ryzen 7800x3d - Peerless Assassin - ASUS TUF 4070ti SUPER - 32gb Corsair vengeance 6000Mhz CL30 - Corsair Rmx 850w - Phanteks XT Pro Ultra

Permalänk
Medlem

Man bryter bort dem. Byggde dator i den chassit nu ikväll. Man får även med två lösa i en påse så man kan återställa två platser senare om det behövs.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Skrivet av lord_dubbdäck:

Inte bekant med det chassit, men på vissa kan man få bryta bort dem. Finns det ingen manual?

Skrivet av pehrnow:

Det är bara att bryta loss dom

Skrivet av Joppis:

Man bryter bort dem. Byggde dator i den chassit nu ikväll. Man får även med två lösa i en påse så man kan återställa två platser senare om det behövs.

Tack! Bröt loss dem! Men var tvungen att trycka in de så de kom åt lite på någon krets på moderkortet men datorn funkar bra ändå.

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Tack! Bröt loss dem! Men var tvungen att trycka in de så de kom åt lite på någon krets på moderkortet men datorn funkar bra ändå.

jo är rekommenderat att lossa dessa som man "bryter" loss innan man monterar hårdvara då de kan pinga runt rätt friskt i chassit beroende på hur hårt de sitter när de väl släpper så du vet till nästa gång du stöter på dem.

nått chassi fick jag t.om. klippa loss dem med sidavbitare för va inte fan å få loss dem utan verktyg.

om man inte får lösa täckplåtar till alla slotsen så kan det även vara bra att först lägga i modermodemet löst och måtta ut vilka slots man faktiskt kommer behöva innan man börjar bryta loss dem så slipper man stå där utan täckplåtar om man inte har extra liggande.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

jo är rekommenderat att lossa dessa som man "bryter" loss innan man monterar hårdvara då de kan pinga runt rätt friskt i chassit beroende på hur hårt de sitter när de väl släpper så du vet till nästa gång du stöter på dem.

nått chassi fick jag t.om. klippa loss dem med sidavbitare för va inte fan å få loss dem utan verktyg.

om man inte får lösa täckplåtar till alla slotsen så kan det även vara bra att först lägga i modermodemet löst och måtta ut vilka slots man faktiskt kommer behöva innan man börjar bryta loss dem så slipper man stå där utan täckplåtar om man inte har extra liggande.

Jo jag förstår men jag bygger inte datorer för jämnan och jag har inte stött på dessa brytbara pci-brackets då jag inte köper billiga chassin.

Men det är en bra idé ändå! Råkade ta bort den översta i onödan men kom två extra brackets som tur var eller tills man skaffar ett graffekort som tar upp tre slottar.

Det var tack och lov inte en dator till mig själv.