Permalänk
Medlem

Ps5 Dual sens nya spakar

Såg för några dagar sedan Gulikit har släppt Hall sensor spakar till ps5 så jag beställde hem ett par, lämnar länk till spakarna längst ner.
Jag bytte ut dessa igår och testade.
men är rätt jäkla bökigt att få bort dom gamla spakarna, men till slut så...
Nån här som kanske är bra på lödning och kan ge förslag på hur man löder bort komponenter med många stift i kortet. Ska man använda nått annat än lödkolv?
Har testat med lödfläta och lödsug.
Spakarna funkar super så funderar på att byta på mina 3 resterande handkontroller.

https://www.amazon.se/AKNES-Elektromagnetiska-Controller-ersä...

Permalänk
Medlem

Avlödningsstation, men de brukar kosta minst ett par tusenlappar så det kanske inte är värt det. Varmluftstation funkar också.

Men lödsug ska också funka, ett bra trick är att lägga till lite fräscht lödtenn till det gamla, så flyter det bättre och blir lättare att suga upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Avlödningsstation, men de brukar kosta minst ett par tusenlappar så det kanske inte är värt det. Varmluftstation funkar också.

Men lödsug ska också funka, ett bra trick är att lägga till lite fräscht lödtenn till det gamla, så flyter det bättre och blir lättare att suga upp.

Ska kolla närmare på varmluftsstation, är dom inte allt för dyr så blir det nog att testa. Är bara drygt med att få bort dom gamla spakarna, allt annat gick väldigt lätt.