Permalänk
Medlem

Gamingdator

Säljer min dator som jag byggde ihop för några månader sedan, vilket blev overkill för mig. Då jag som 54 år inte har samma spelintresse idag. Kostade totalt närmre 50 000 i delar.
Billigast idag går alla delar på löst tillsammans 42 000 kr.Kan garantera att med detta system flyter allt laggfritt och inga som helst problem. Hållt på med datorbyggen sedan barnsben. Så detta är bara kvalitet rakt igenom.
Listar allt som sitter i och länken till allt på komponentkoll. Notera min AIO är svart inte vit som bara fanns att välja på sidan.
Msi Z790 Ace Max
I9 14900KF
G Skill DDR5 6000 Mhz cl30
3 st ssd m.2 WD SN 850 1 TB
Lian Li Dynamic Evo chassi
Lian Li SL 120 Infinity fläktar 7 styck
Vattenkylning EK-Nucleus AIO CR360 Lux D-RGB Svart
Nätdel Asus Rog Strix 850 w
Grafikkort Asus Rog Strix 4080 Super 16 GB Gaming OC
Wifi 7 har Moderkortet
Tänkte mig ett pris på 35 000 kr. Kvitton finns på allt Digitalt med Garantier.

https://komponentkoll.se/bygg/uvpjn

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Ett litet tips bara, komponentkoll kan ofta vara missvisande. Nypris för samtliga delar ligger på 40600kr i skrivandd stund.

Lite klent med 5600kr i prisavdrag för något som är begagnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zajoxx:

Ett litet tips bara, komponentkoll kan ofta vara missvisande. Nypris för samtliga delar ligger på 40600kr i skrivandd stund.

Begagnat och begagnat som nytt knappt använd!
Okej det är knappt användt. Och är ju inte som en bil direkt, så så mkt borde det ej tappa i värde. Men är du intresserad så säg vad du skulle betala?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zajoxx:

Om du tagit dig tiden annars. Så beställ alla delar och sätt ihop den själv. Eller ville du bara komma in peta på min annons som en slags Internetpolis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

Om du tagit dig tiden annars. Så beställ alla delar och sätt ihop den själv. Eller ville du bara komma in peta på min annons som en slags Internetpolis?

Tror inte han försöker vara någon ”internetpolis” utan han kom med bra synpunkter imo.
Datordelar tappar mycket i värde så en ”rabatt” på ca 5k är i mitt tycke också lite i lägsta laget här på SweC.

Med det sagt så önskar jag dig lycka till med annonsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

Tror inte han försöker vara någon ”internetpolis” utan han kom med bra synpunkter imo.
Datordelar tappar mycket i värde så en ”rabatt” på ca 5k är i mitt tycke också lite i lägsta laget här på SweC.

Med det sagt så önskar jag dig lycka till med annonsen.

Tack, Ja folk kan lägga bud. Men kommer ej sälja under 30 k

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

Tack, Ja folk kan lägga bud. Men kommer ej sälja under 30 k

Då är detta nog fel forum. Här ger nog ingen mer än 25. Du kan dra av 20% bara delarna bytt ägare trots att dom är oöppnade, sen fortsätter dom att sjunka med tiden.

Ta emot råden som folk ger dig utan att ha taggarna utåt. Här har folk koll så att skriva monsterdator ger inte så mycket.

Vad är då en dator med 14900KS och 4090 om ditt är ett monster?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Då är detta nog fel forum. Här ger nog ingen mer än 25. Du kan dra av 20% bara delarna bytt ägare trots att dom är oöppnade, sen fortsätter dom att sjunka med tiden.

Ta emot råden som folk ger dig utan att ha taggarna utåt. Här har folk koll så att skriva monsterdator ger inte så mycket.

Vad är då en dator med 14900KS och 4090 om ditt är ett monster?

Förstår ej folk som ska skriva negativt i någons annons. Jag vill sälja och vet att bara man säljer delar löst på t.e.x tradera får man lätt 12000 bara för gpu.cpu 5k och så vidare...Så jag trodde det kanske fanns någon som sökte en bra dator som presterarar bra och ville köpa en färdig här. Kan självklart uppgradera allt till ks och 4090. Men vad blir då för frågor? Snart kommer nya 15 serien...
Tack för mig. Och hoppas på seriösa köpare som svarar mig med bra bud då!

Permalänk
Medlem

24.000kr +frakt

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K
Moderkort : Asus ROG STRIX Z390-F GAMING
Grafikkort : Gigabyte RTX 4080 Super
Skärm: Acer Predator X34GS 180Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBicce:

24.000kr +frakt

för lågt , men tack för bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

för lågt , men tack för bud

https://www.webhallen.com/se/product/369315-Webhallen-Config-...

Som exempel. Billigare chassi. Gpu, fläktar och moderkort, minnen m.m

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

https://www.webhallen.com/se/product/369315-Webhallen-Config-...

Som exempel. Billigare chassi. Gpu, fläktar och moderkort, minnen m.m

Och den är ny. Säjs den begagnad oöppnad så har den sjunkit 20%, sen fortsätter den falla med tiden. Garanti och ålder. Vill du ha mer än 25 så är detta fel forum.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1