Permalänk
Medlem

ddr minne

stöder detta moderkort ddr minnen?

ASROCK K7VT2 KT266A 2DDR-DIMM 2SDRAM 5PCI 1AGP Audio LAN SocketA ATX

url http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASRK7VT2

Permalänk

Ja, den har 4 minnes socklar, två för sdram och 2 för ddr.
Men du kan inte använda både ddr och sdram samtidigt utan högst 2 ddr minnen eller 2 sdr minnen.
Men bara så du vet så SUGER moderkortet

Permalänk
Medlem

hehe ja vet att de inte är nåt bra kort.-.men en kompis har plockat ihop en datorn och hans budget är VÄLDIGT liten..alltså de är precis så han har råd med moderkort, cpu, minne, hd å gfx...han har inte råd till nåt chassi så du kanske förstår att han inte har råd till nåt bättre moderkort de är hans första dator så de spelar inte så stor roll om de ä bra eller inte....

men iaf tack för svaret...

Permalänk

Ok då vet jag.
Inga problem.

Permalänk

om man itället för ett (sketet) moderkort och ett (dåligt) grafikkort tar ett nforce2 med inbyggd grafik så får man iaf ett ordentligt moderkort (och kan uppgradera grafiken sen), fast å andra sidan så har jag inte kollat priserna exakt...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Eller åtminstone det här http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=ASA7N266VM...
DDR minnen är bakåtkompatibla så om han köper pc3200-minnen kan han använda dem till ett bättre moderkort i framtiden också.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

så troligt värt att sticka till ett par hunkor såp man får nforce2.
då får du ju gratis ljud / LAN oxo

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

jo ja vet att de ä bra mkt bättre med ett nforce2 kort..men nu är de så att han(min polare) ska bara lira cs å wc3..kanske nå annat spel också men han är inte intresserad av att klocka å sånt...isf får han köpa ett nytt sen..men de är hans första dator så han bryr sig inte om vad de är för moderkort..så länge de funkar och på de där moderkortet så finns de ju redan LAN integrerat....
tack för alla svar iaf