Äldre spelare föredrar solospel

Permalänk
Medlem

Dark Souls spelen gör ju på rätt sätt. Man kan spela co-op eller pvp om man vill.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements
- Demon's Souls Remkae
- Bloodborne
- Elden Ring
- Dark Souls 3

Permalänk
Medlem

Gillar solo men online också.
Då mer av typen PvPvE

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

I stort sett enbart single player. Är inget fan av MP även det kan finnas undantag, t.ex. Human Fall Flat med vänner. Som flightsimnörd kanske jag kommer prova Vatsim någon gång, men troligen inte.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Räcker upp handen och säger att jag tillhör dem som uteslutande spelar singleplayer ✋🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Helst spelar jag i soffan med familj och vänner, där är det svåra att hitta tid, ork och spel som vi trivs med (som vi inte spelat ut).

Det är enklare med singleplayer. Utbudet är dessutom så mycket större.

Permalänk

Singel player spel med möjlig co op i .
Typ Remnant 2 baldurs gate 3 och finns inte det så blir det enbart singel player

Permalänk
Medlem

Jag spelade Overwatch tills 2:an kom och dom gjorde om till 5v5, det blev för mkt ändring och jag ledsnade. Problemet för mig som också är gamling, är att varken reaktionsförmåga eller tid att spela finns längre, så man blir ju så löjligt ägd i PvP att det inte ens är kul. Skulle behövas bättre matchmaking så att man får spela med folk på sin egen nivå (men blir väl svårt för finns väl knappt nog med dåliga spelare i min nivå ).

Därav att det blir singleplayer där man kan spela i sin egen takt.

Permalänk
Medlem

Föga förvånande. Tror snarare att för många studior lyssnar på fokusgrupper eller avdankade högsta chefer som bara ser dollartecken i mikrotransaktioner och live service.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Saknar alternativet PVE och PVP.

Alternativet du söker är "Choice overload".

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Fick bli singeplayer för tydligen är det på tok för lite folk som jag som vill ha open sandbox full loot pvp. Wow style pvp är ju helt värdelöst o betyder inte ett skit.

Permalänk
Medlem

Jag hinner inte spela online. Har barn som gör att jag måste kunna avbryta när dom helst, så den tid jag gejmar föredrar jag nåt där jag kan pausa och återkomma senare.

Permalänk
Medlem

Har alltid föredragit artificiell intelligens framför riktiga idioter, även när jag var yngre.

Men som många varit inne på har man mindre tid och ork för spel när man är äldre, och då lämpar sig solospelande bättre. Man kan hoppa in och spela en kvart när man hinner, och det är mer avkopplande eftersom man inte har några krav på sig från andra att prestera på en viss nivå. Det har man nog av i arbetslivet.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB DDR4 3600, RTX 3060 Ti

Permalänk
Medlem

PVE Co-op med mina bröder är primära valet, sen kommer alla single player adventures med bra story.
MMO är väl kul, men jag brände ut mig på WoW ca 2011 och har inte orkat ta tag i det igen förutom några sporadiska playthroughs i Swtor (sjukt bra character stories).

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Som vältränad man i sina bästa år (48. It’s never too late) så spelar jag bara skjutaspel online. Tror jag fastnat i tonåren. Har för lite tid och tålamod för tidskrävande sp spel. In, skjut lite, logga ut.

Det här håller jag helt med om. Jag kommer även tillbaka till samma spel väldigt ofta när det kommer en större uppdatering av nyheter. Det är jobbigt med nya spela tycker jag, särskilt om det är singleplayer för då har jag ingen annan än jag själv som "pushar" mig att vilja spela, det i sig är väl rätt talande när man ser det som en uppgift att sätta sig och spela.

Nä, bättre när man kör några kortare sessioner med vänner tillsammans, tycker jag.

Permalänk
Medlem

Daddy-gaming. Föredrar nu Delves i WoW, men sugen på att bra solo-spel, hit me up med förslag dads!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk

-I'm old Gandalf!

Kör SP förutom lite nhl ibland men inte köpt senaste nhl så få som spelar numera.

40+ räcker så...

Permalänk
Medlem

Single player tack. 46 år.

Visa signatur
Permalänk

Pushar mot 40 och föredrar SP alla dagar i veckan utom kanske på helgen då kan de bli lite vall of duty när man känner för lite röj.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Jag är 37 och jag har mellan 15-35 års ålder spelat Diablo, CS och WoW men nu senaste två åren har jag börjat "gå tillbaka" och gillar singelplayer spel igen. Jag gillar att det kan ta slut och bli klar.

Börjar man bli gammal?

Permalänk
Medlem

Jag spelar i stort sett endast spel i single player nu för tiden, fyllde 50 i somras. Jag hade min MMO-fas för ca 10-15 år sedan med WOW och sedan SWTOR då jag spelade en hel del MMORPGs men det har jag inte lust eller tid med senaste åren.
För mig så är storyn väldigt viktigt för att jag ska fastna för ett spel. Det beror ju även såklart på vad det är för typ av spel och undantag finns såklart alltid åt båda hållen (dvs ibland gillar jag spel med dålig story eller utan story och ibland ogillar jag spel med bra story).

Permalänk
Medlem

Jag valde att avstå för skulle nog säga att jag gillar alla sätt att spela. Singleplayer är nog det jag spelar minst.

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: rtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Spelade mycket online förr, men sen kom det en punkt då det inte var kul längre. Vet inte varför egentligen, det bara fasades ut och så var det inte mer med det. Nuförtiden är det solo-RPG'n som har en story som av en eller annan anledning attraherar mig det som spelas.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Valde singleplayer men kan tycka det är mysigt att spela mmorpg (PVE) själv, typ FFXIV, känns inte lika ensamt även om man inte interagerar med andra.

PVP är jag inte mycket för i dagsläget och har gett upp helt.

Är 30+ så svårt att hänga med alla "kidsen". Har också en yngre bror, snart 20, som växt upp med den nya generationen och det är så mycket fuskande och dopning med adhd medicin som pågår nu så det blir inte lika kul.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem

Jag är i 40-årsåldern.

Jag har testat flerspelarlägen. Under en kort period för drygt 20 år sen spelade jag nån tidig CS (tror att det då fortfarande "bara" var en mod till Half-life) över lokalt nätverk på ett jobb, och i mitten av 90-talet spelade jag Warcraft (originalversionen) över lokala nätverket i gymnasiets datorsal. Sen har jag spelat några timmar Apex Legends när det kom. Och med några timmar menar jag just det, kanske 2-3.
Dessutom har jag spelat en mot en och co-op i några få spel genom åren. Det första var nog Jane's Longbow 2 i slutet av 90-talet och sen har det blivit några fler under kvartsseklet som följde, men bara ett fåtal timmar sammanlagt.

Nä, det är inget för mig. Det ger mig inget att spela mot/med andra på det viset. Det bara krånglar till och förstör min spelupplevelse. Ensamspel har alltid varit min grej, och kommer alltid vara. Det är så trist att många spel, som skulle kunna vara fina ensamspel, har påtvingade flerspelarlägen i varierande grad, och många är enbart flerspelarspel.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Kör bara MP 1v1 idag. SP känns förlegat om det inte är roguelike.
Hearthstone
Warcraft Rumble

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av FabriciusRex:

Dark Souls spelen gör ju på rätt sätt. Man kan spela co-op eller pvp om man vill.

Håller helt med. En dörr som man kan öppna om man vill under spelets gång.
Typ om man är jävligt less på en boss och behöver hjälp. Eller om man vill hjälpa någon annan. Lite emotes på det.
Nästan samma sak som att köra i mörkret på landsväg och samspelet med helljuset fungerar perfekt.
Det är vackert.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem

43 och spelar helst med barnen (It takes two etc.), när jag spelar på egen hand så föredrar jag singleplayer spel med bra handling. På senare tid har det blivit Assassins creed Valhalla/Odyssey, Starfield, Fallout 4 och Senuas Sacrifice (sjukt bra). Har försökt att tycka om Elden Ring, men det är för tidskrävande och för lite handling.
MP har jag inte tid för, behöver kunna starta och avsluta en session fort varpå Xbox quick resume är ruskigt användbart.
Base building och genererade spelvärldar ruttnar jag på direkt.

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Beror väl helt på vilken genre man gillar. RTS är ju tyvärr stendött men exempelvis JRPG har ju aldrig vart bättre

JRPG guld era var 1995-2000, den har blivit bättre med växande indi spel men är långt från like bra som förr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silles:

JRPG guld era var 1995-2000, den har blivit bättre med växande indi spel men är långt från like bra som förr.

Spelat något från Atlus? De har ju drivit och utvecklat genren rejält med sina spelserier och de tog började sakta växa tidigt 2000 och exploderade i popularitet med Persona 4 (Golden) och Persona 5 10-15 år senare.
För övrigt håller jag med, och är väl en stor anledning av alla remakes från förr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silles:

Du fattar att din kommentar handlar om spel som är 25-30 år gamla och att 99,99 % av alla spelare var inte ens födda 1995-2000?