Äldre spelare föredrar solospel

Permalänk
Medlem

Lirade en hel del Battlefield förr men på ”äldre dar” har jag tröttnat på att bara panga/grinda och jaga kickar jämt så övergått nästan helt till SP. Är oftare mer intresserad av själva narrativet/berättelsen nu.

Märkte det nyligen när jag spelade Horizon Zero Dawn Remastered. Roligt i början när berättelsen var mer involverad men tröttnade snabbt när man mest skulle grinda och beta av av kartan.

Jämfört med GoW:Ragnarök jag spelar nu där berättelsen är där hela tiden och det aldrig känns grindigt. Det är nya upplevelser och spännande möten hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Spelat något från Atlus? De har ju drivit och utvecklat genren rejält med sina spelserier och de tog började sakta växa tidigt 2000 och exploderade i popularitet med Persona 4 (Golden) och Persona 5 10-15 år senare.
För övrigt håller jag med, och är väl en stor anledning av alla remakes från förr.

Tyvärr inte, spelar bara på PC så de går något under radarn.

Skrivet av jspider:

Du fattar att din kommentar handlar om spel som är 25-30 år gamla och att 99,99 % av alla spelare var inte ens födda 1995-2000?

Bra skämt ålder har liten till ingen betydelse för gaming handlar mest bara om hur mycket tid man har över till hobbyn. Från vad jag har sett på fz o swec så verkar det flesta vara runt 30-50.

Permalänk
Medlem

Äldre spelare här. Absolut solo i första hand, spelade pve (wow) i ett gäng år men inte mer. Tror äldre avstår rena pvp spel av två anledningar: 1. Man har ingen chans reaktionsmässigt mot en 14-åring som spelat all sin vakna tid och 2. 14-åringar är grymt toxic.

Spelade pvp när Quake (1) var stort, gibbade på passagens servrar.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silles:

Tyvärr inte, spelar bara på PC så de går något under radarn.

Typ alla deras spel finns på Steam också.

Visa signatur

På informationssupermotorvägen sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Blir PVP för det mesta här.

Men lite singleplayer spel och bilspel ibland

Permalänk
Medlem

Jag spelar både solo och pve. Dock i princip aldrig pvp

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Typ alla deras spel finns på Steam också.

Kollade upp dem shin megami tensei verkar vara kul men jag hittar inte första spelet :(, jag är inte superförtjust i high school anime viben, men kan överleva den om story o gameplay är bra:P